Gelukkig heb ik mijn mw-pro ook aan de praat! Ik zit alleen nog even te prutsen met het armen. ik heb alle kanalen netjes op center 1500 en ook de maximaalen uitslag 1850 en minimaal op 1100. Lijkt allemaal goed maar, zodra ik de quadcopter wil aremen geeft hij (gas naar beneden en dan rechts) doet hij niets. Op de schakelaar werkt hij wel maar dat vind ik niet veilig.
endpoints nog wat verder uit elkaar zetten, 1100 is allicht te weinig voor throttle en 1850 net zo voor rudder.
Ik houd het net iets boven de 1000 en net iets onder de 2000. Mijn zender is niet 100% nauwkeurig, de effective waarden schommelen een beetje (ook met warmte naar het schijnt) en als je buiten die waarden gaat, gaat multiwii in failsafe.
Gaat MultiWii in failsafe buiten een bepaalde waarde ? Hier heb ik nog nooit van gehoord. Of is het de zender die in failsafe gaat ?
Multiwii zelf. Update: Versions beyond 2.1 have an improved failsafe implementation. The first 4 channels are being monitored for signal failures. As a side effect, it is mandatory to have proper endpoints in the TX not extending the limits 1000 and 2000 or else false failsafe triggering may occur. Extra features - MultiWii
Ik heb een DJI NAZA-M lite gekocht, en er in gezet. Na een avondje inbouwen en instellen, vandaag voor het eerst hier mee gevlogen. Zonder enige verdere aanpassing van de standaard waardes vliegt hij in een keer goed, iets wat ik met de MultiWii in weken niet voor elkaar heb gekregen. GPS aan en blijft totaal stil hangen, zelfs bij behoorlijk veel wind die ook nog met vlagen kwam. Het enige wat hij nog doet is de nijging tot omslaan bij het opstijgen wanneer ik niet de eerste meters heel snel opstijg. Zo gouw hij van de grond is is die stabiel, maar dan moet je wel snel van de grond komen, is dat normaal?
Ik heb ook een DJI Phantom met een Naza FC er in en dat is echt kinderspel....om mee te vliegen. De MultiWii met MPNG heb ik aardig wat acculadingen doorgejast maar het vliegt nog niet echt stabiel. Je bent constant aan het corrigeren en wanneer je de roll bijvoorbeeld corrigeert, gaat ie ook als een speer omhoog of omlaag. Laatste vlucht wilde ik "Loiter" proberen....ging heel even wel aardig, maar ging toen steeds meer alle kanten op en toen ie ook nog ging tollen, was ik het spoor even bijster....dat resulteerde in een boomlanding. De schade viel nog mee...2 propjes, maar de GPS module is ook zoek. Ik was in korte broek en teenslippertjes en het stond er vol met brandnetels......ik heb dus niet gezocht naar de module.....wel een nieuwe besteld. Een stukje terug beschreef servowire een methode om af te trimmen....die wil ik nog wel eens proberen.....als het werkt met MPNG. Ik heb ondertussen ook nog een Hubsannetje om mee te spelen. Die was pas ook bijna verdwenen: ik kreeg hem met moeite tegen de wind in terug naar de LZ.
Hallo Ik wil mijn Multiwii Pro met Gps inregelen via de kabel aan de USB van de laptop Het is niet duidelijk of alles verbonden moet zijn aan de Multiwii Pro. Ik neem aan de accu niet. Vr.gr: L.Eigenraam
Als je de ontvanger wil instellen of bijvoorbeeld wil zien of je goed GPS werkt moet je wel de lipo ook aansluiten. [media=youtube]dW1VF8eS4Ac[/media]
Hallo Graag een ervaring met het programmeren van de Multiwii Pro Een aantal instellingen gaan niet lukken Vr.gr: L.Eigenraam