Na ontbramen krijg ik de motor niet meer aan...

• Topicstarter Topicstarter subarugek
  • Startdatum Startdatum
S

subarugek

Guest
Hoi mensen, ik heb de inlaat/uitlaat poorten van mijn volledig standaard G23RC1 motor ontbraamt. Het punt daarvoor was al dat de carberateur te rijk stond.
Alles weer in elkaar gezet maar start niet meer. Met standaard waarden ook al niet... De bougie vonkt wel, dus dat is het denk ik niet. Want, hij wil gewoon nét niet aanslaan.

Alvast bedankt jongens!!

al een andere bougie geprobeert ?

dat ie vonkt wil op zich niet zo veel zeggen !

compressie genoeg ?...geen pakking ofzo ''vergeten''

Nee, nog geen nieuwe bougie geprobeerd. Welk type zou dit moeten zijn? Dan koop ik morgen gelijk een nieuwe. En nee, ik ben geen paking vergeten.

subarugek zei:
Hoi mensen, ik heb de inlaat/uitlaat poorten van mijn volledig standaard G23RC1 motor ontbraamt. Het punt daarvoor was al dat de carberateur te rijk stond.
Alles weer in elkaar gezet maar start niet meer. Met standaard waarden ook al niet... De bougie vonkt wel, dus dat is het denk ik niet. Want, hij wil gewoon nét niet aanslaan.

Alvast bedankt jongens!!

9/10 kan jij een nieuw cilindertje kopen :lol:
A: waarom een standaar cilinder ontbramen :S zitte toch geen bramen meer in.
Of B: Je hebt de poorten willen bijvijlen wss heb je hierdoor de timing van de poorten ontregeld waardoor je je cilinder kan wegkieperen, ofwel binnen doen bij een ervaren tuner die mss nog wat kan redden.

Gouden tip: als je er niets van kent, blijf er dan ook vanaf :roll: Kan je veeelll geld besparen :P

Ik heb contact met Pascal (pase-tuning) gehad en hij zei dat het NIET aan de bewerking lag. En er zaten wel degelijk braampjes hoor! Enne, waarom doen veel mensen hetzelfde als ik (ontbramen)? Het zal echt niet aan worden gegeven op allerhande sites als het juist NIET werkt lijkt mij....

Gouden tip terug: Als je niet weet of er tegenwoordig nog wel braampjes in de cilinder zitten kun je beter niks zeggen want dan heeft iemand anders er ook niks aan :wink: :idea:

Heb je de cilinderbus misschien verdraaid bij het monteren? Als de openingen niet recht tegenover de in- en uitlaatpoorten liggen zal de motor niet / slecht lopen.

heb je alles wel goed erop gezet ?
trek hij nergens geen valse lucht ?
krijg hij ook nog genoeg brandstof/lucht ? dus brandstof slang nergens geknikt/beknelt ?

greetz

In mijn motor zitten geen cilinderbussen. Wel in de nitromotoren :P

subarugek zei:
Ik heb contact met Pascal (pase-tuning) gehad en hij zei dat het NIET aan de bewerking lag. En er zaten wel degelijk braampjes hoor! Enne, waarom doen veel mensen hetzelfde als ik (ontbramen)? Het zal echt niet aan worden gegeven op allerhande sites als het juist NIET werkt lijkt mij....

Gouden tip terug: Als je niet weet of er tegenwoordig nog wel braampjes in de cilinder zitten kun je beter niks zeggen want dan heeft iemand anders er ook niks aan :wink: :idea:

Braampjes in de cilinder ??!!?? welk merk heb je dan ? Kan je maar beter garantie claimen, want dit is in mijn ogen een grove producktiefout.
Dus stel dat je cilinder vast loopt bij de 1ste x starten krijg je geen nieuwe wss omdat men de schuld bij jouw gaat leggen, terwijl het voor hetzelfde geld veroorzaakt word door zo'n braampje?

Btw heb je link naar zo'n site waar dat opstaat, want dit is het eerste wat ik hiervan hoor. :?

is je bougie niet nat oftewel verzopen is ie droog probeer dan een klein beetje benzine in het bougiegat te laten druppelen en dan te starten

Die zuigerveer voel je snel genoeg....

Standaard hadden de G230 blokjes inderdaad aardig wat braampjes. In het begin van de productie nog wat meer zelfs. Kan weinig kwaad naar mijn weten, maar voor optimale spoeling kan je het even weghalen.

Subarugek: isolator misschien verkeerd om? (of een van de 2 pakkingen) waardoor het kleine gaatje nu dicht is?

in een cilinder zitten wel degelijk "bramen", ze zitten echter niet in het gedeelte wat 99% vd mensen cilinder noemen maar in spoelpoorten en uitlaatpoort.

Het zijn ook eigenlijk geen bramen maar het is gewoon een ruw oppervlak. Wat je ook nog af kunt werken zijn je spoel- en uitlaatpoorten. Standaard hebben deze waarschijnlijk een gruwelijk scherpe rand waardoor je zuigerveer en cilinder veel sneller slijten, een klein schuin randje (bevel) hieraan lost dit op.

Je moet trouwens wel ERG gek gaan doen met dremels etc wil je blok helemaal niet meer lopen. Je kunt namelijk erg veel prutsen bij het 2 takt principe...

Jelle zei:
Je moet trouwens wel ERG gek gaan doen met dremels etc wil je blok helemaal niet meer lopen. Je kunt namelijk erg veel prutsen bij het 2 takt principe...

210 / 160 :bday:

koop idd een gradenschijfje ;) en let op de geprojecteerde breedte van je uitlaatpoort ;)

subarugek zei:

Alvast bedankt jongens!!

kijk , ik zeg altijd als je het niet vertrouwd , neem contakt op met pascal seegers in landgraaf , luister naar zijn info en ga dan aan de slag.
vertrouw je jezelf nog niet........breng het geheel naar hem toe en je krijgt het probleemloos weer terug.

het is dan bij thuiskomst motor monteren , trekken , lopen en have fun.

dit is mijn mening over het slijpen en ontbramen van motoren.
vergeet niet dat motoren een specialiteit is van pascal.

a walma zei:
kijk , ik zeg altijd als je het niet vertrouwd , neem contakt op met pascal seegers in landgraaf , luister naar zijn info en ga dan aan de slag.
vertrouw je jezelf nog niet........breng het geheel naar hem toe en je krijgt het probleemloos weer terug.

het is dan bij thuiskomst motor monteren , trekken , lopen en have fun.

dit is mijn mening over het slijpen en ontbramen van motoren.
vergeet niet dat motoren een specialiteit is van pascal.

Waarom het zelf proberen ontmoedigen? Ik juich het van harte toe! Met alleen het poetsen van je poorten verander je niets maar dan ook niets aan de timing van je blok.... Iets zit er niet goed maar dat heeft niets met het schoonmaken te maken...

Bedankt voor de tips tot nu toe mannen!! :) Ik heb nu een nieuwe bougie geporbeerd maar werkte ook niet. Dus ik denk dat de zuigerveer en/of voetpakking niet goed meer is. Maar, ik heb ook gelezen dat ik de motor naar Pascal van PaSe kan brengen en dat hij het zaakje nakijkt. Ik denk dat ik dat ga doen want dan ben ik er zeker van dat de motor helemaal goed is.

Hallo subarugek ik denk dat we allemaal wel willen weten wat het probleem met je motor nu was dan kunnen we mischien een hoop problemen voorkomen want we zijn nooit te oud om te leren .mvg lds

Back