Ik tel vele motoren, regelaars, accu's en propellors in dit draadje. Heb je al eens nagedacht over hoe je alle informatie gaat verzamelen en verwerken.
Wat voor mij werkt is vooraf een testplan te maken en te bedenken hoe je een effect gaat beoordelen en alles, en dan bedoel ik ook echt alles op te schrijven en vast te leggen. Naast de technische logging schrijf ik er ook bij wat het gevoel is bij die setup.
Het opschrijven voorkomt ook dat je tijd stopt in testen die je al een keer gedaan hebt.
Het grappige is dat ik soms een testsituatie bedenk en me dan realiseer dat ik voldoende data in voorraad heb om het verschil uit te zoeken. Dan hoef ik niet te vliegen om te kunnen vergelijken.
Vooral de capaciteit die je moet bijladen na een vlucht met bepaalde setup vertelt veel over het rendement.
Tussen verschillende setups kan wel tot 20% rendements verschil bestaan, dat wil zeggen dat een goede 8S net zo effectief kan zijn als een slechte 10S.
Wat voor mij werkt is vooraf een testplan te maken en te bedenken hoe je een effect gaat beoordelen en alles, en dan bedoel ik ook echt alles op te schrijven en vast te leggen. Naast de technische logging schrijf ik er ook bij wat het gevoel is bij die setup.
Het opschrijven voorkomt ook dat je tijd stopt in testen die je al een keer gedaan hebt.
Het grappige is dat ik soms een testsituatie bedenk en me dan realiseer dat ik voldoende data in voorraad heb om het verschil uit te zoeken. Dan hoef ik niet te vliegen om te kunnen vergelijken.
Vooral de capaciteit die je moet bijladen na een vlucht met bepaalde setup vertelt veel over het rendement.
Tussen verschillende setups kan wel tot 20% rendements verschil bestaan, dat wil zeggen dat een goede 8S net zo effectief kan zijn als een slechte 10S.