naza m lite reageerd niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
En wanneer men kennis deelt helpt men niet...? Want kennis delen heeft een ander nut, namelijk...?

Je begrijpt mijn reactie niet begrijp ik? Ik reageerde op:
Mogelijke klanten van Mark mogen namelijk gerust weten dat hij a) te veel aanrekent, en b) wellicht geen flauw benul van de hobby heeft. Daar is een forum, als hulpplek bij uitstek, toch ook voor bedoeld lijkt mij.

Hier suggereer jij dat dit forum bedoelt is om klanten van Mark te attenderen op het feit dat jij van mening bent dat hij a) hen teveel aanrekent en b) geen flauw benul zou hebben van de hobby.

Los van het feit of ik het wel of niet eens ben met het door jou gestelde onder a) of b) reageerde ik slechts op de stelling dat dit forum er volgens jou is mensen hier op te attenderen.
In mijn optiek is het forum er voor kennis te delen. :p

Maar goed,
het gaat er niet om wat jij of ik er van vinden toch? Ik beantwoorde slechts je vraag/stelling.

Dan hebben we elkaar verkeerd begrepen! Excuses! :) Ik bedoelde dat het forum in de eerste plaats een manier was om elkaar te helpen (om kennis te delen) en dat daaronder ook valt dat je anderen mag wijzen op twijfelachtige praktijken. Dat kan inderdaad niet het énige doel zijn, daar heb je gelijk. ;)

Maar inderdaad, wat wij (of Burp) ervan vinden doet er niet toe, haha.

Ook dat is kennis die gedeeld word ;)

Uiteraard is dat 'ook' kennis. Vraag mij alleen soms wel af met welk doel mensen hier reageren op anderen. Zodra er een belang in het spel is wordt men vaak erg grimmig. Dat is toch niet nodig?

Dan hebben we elkaar verkeerd begrepen! Excuses! :) Ik bedoelde dat het forum in de eerste plaats een manier was om elkaar te helpen (om kennis te delen) en dat daaronder ook valt dat je anderen mag wijzen op twijfelachtige praktijken. Dat kan inderdaad niet het énige doel zijn, daar heb je gelijk. ;)

Maar inderdaad, wat wij (of Burp) ervan vinden doet er niet toe, haha.

Correct.
En laten we wel wezen. Een en ander zal zich vanzelf oplossen. Als ik dan zie dat hij zojuist gebanned is door Burp omdat hij ook onder een ander account bij wilde leren... ach, dat zegt iets over het nivo toch?

Uiteraard is dat 'ook' kennis. Vraag mij alleen soms wel af met welk doel mensen hier reageren op anderen. Zodra er een belang in het spel is wordt men vaak erg grimmig. Dat is toch niet nodig?

Als ik iemand belangeloos help vind ik het niet netjes als die persoon dan geld voor die kennis gaat vragen aan anderen. Als ik een deel van die opbrengst zou krijgen zou het al een heel ander verhaal zijn, maar dat gebeurt ook niet...

Als ik iemand belangeloos help vind ik het niet netjes als die persoon dan geld voor die kennis gaat vragen aan anderen. Als ik een deel van die opbrengst zou krijgen zou het al een heel ander verhaal zijn, maar dat gebeurt ook niet...

Ik kan mij hier echt niet vinden.
Laten we het in een ander perspectief zetten.
Een monteur die een manual nodig heeft om uiteindelijk jouw probleem op te lossen wordt toch ook gewoon betaald? Feitelijk had ook hij/zij de kennis niet voor handen. Waar ligt het verschil nu dan in het verkrijgen van de informatie? De manual of het forum!? Of gaat het echt alleen om het geld?
Eigenlijk zeg jij dat jij in een geval waar een belang aanwezig is slechts je kennis wilt delen als ook jij dan meedeelt in het belang?

Vind jij jezelf dan vergelijkbaar of anders handelen dan de TS?

Weer met je eens mark.. nog 100 punten.. daarnaast zegt het feit dat meneer 2 accounts gebruikte geeft ook al aan dat hij wist dat wat hij deed niet zo netjes was..

Dat is inderdaad de vergelijking die ik bij mezelf ook maakte gisteren. Op zich is er niets mis mee.

Enkel het feit dat hij blijkbaar niet kundig genoeg is om zélf zijn (eenvoudige) problemen op te lossen, en dan toch nog anderen wilt laten betalen voor zijn "kennis" is wat mij betreft niet correct. :)

Een forum vergelijken met een manual vind ik niet echt een goede vergelijking.

Als jij je auto naar een garage brengt, en die garage vervolgens de auto weer naar een andere garage brengt, dan zal de 2e garage niet gratis jouw auto repareren. In dat geval betaalt garage 1 aan garage 2, plakt op dat bedrag zijn winst, en legt dan de rekening aan jou voor.

Enkel het feit dat hij blijkbaar niet kundig genoeg is om zélf zijn (eenvoudige) problemen op te lossen, en dan toch nog anderen wilt laten betalen voor zijn "kennis" is wat mij betreft niet correct. :)

Toch ben ik van mening dat we hier een stap over slaan.
Als klant met een probleem wil je daarvoor betalen als je probleem wordt opgelost. Als de TS dat (op zijn manier) doet is voor de klant de vraag naar behoren opgelost en zal hij/zijn geen enkel nadelig gevoel hebben bij het afgesproken tarief.

Het probleem waar jullie (ik generaliseer nu) feitelijk mee zitten gaat helemaal niet over of de klant wel of niet benadeelt wordt. Het gaat er alleen maar om dat jullie niet meedelen in de winst.

Ja.. wij doen het allemaal voor het geld.. kom op man.. ik heb geprobeerd meneer te helpen in verschillende posts, en voel me eerlijk gezegd voor de gek gehouden. Dat stoort me..

Als ik een deel van die opbrengst zou krijgen zou het al een heel ander verhaal zijn, maar dat gebeurt ook niet...

Dat is inderdaad de vergelijking die ik bij mezelf ook maakte gisteren.

Ja.. wij doen het allemaal voor het geld.. kom op man..

Nee, jullie deden het niet voor geld maar als er geld gevraagd word wil je er wel op zijn minst in meedelen toch?

ik heb geprobeerd meneer te helpen in verschillende posts, en voel me eerlijk gezegd voor de gek gehouden. Dat stoort me..

Wat bedoel je dan met 'voor de gek gehouden'?
Wat 'stoort' je er dan aan?

Dat hij er geld voor krijgt en jij niet?

Exact wat ik aangeef.
Als er hier gesuggereerd wordt dat men de klant wil waarschuwen voor het kennisnivo van de TS vraag ik mij af wat de doelstelling daarvan is. Nogmaals, de klant wil geholpen worden en als zijn/haar probleem wordt opgelost zal deze zich niet benadeelt voelen. De klant ergens voor waarschuwen lijkt mij dan ook onnodig daar deze geholpen wordt...

Nee, jullie deden het niet voor geld maar als er geld gevraagd word wil je er wel op zijn minst in meedelen toch?

Ik vind dat je voor zoiets gewoon geen geld hoort te vragen. Het is een hobby die al duur genoeg is.

Of hij moet zich inschrijven bij KVK en als officieel bedrijf verder gaan, maar ook dat zal niet gebeuren.

Ik vind dat je voor zoiets gewoon geen geld hoort te vragen. Het is een hobby die al duur genoeg is.

Ik ken behoorlijk wat winkels in onze branche die geld vragen voor het afregelen van de FC. In mijn optiek niets mis mee want het kost fysiek ook tijd en daarmee dus geld.

Uiteraard respecteer ik je mening echter is dat heel iets anders dan wat er hier binnen dit topic getoond werd. 'We' vonden niet dat er geen geld gevraagd mocht worden, 'we' vonden dat wij erin mee moesten delen.

Nogmaals,
ik zou het zelf ook niet zo gedaan hebben zoals de TS het gedaan heeft maar laten we een en ander wel zuiver houden. Ook ik als commercieel lid van de branche merk maar al te vaak dat ook ik hier wordt afgeschoten. In 99% van de gevallen betreft het net als hier alleen afgunst. Vandaar mijn reactie.

Als je voor iets geld vraagt waar je zelf geen klote van kent vind ik persoonlijk niet ok.
Moest hij nu wel iets van kennen tot daar toe , heb ik respect voor.

Als hij op voorhand had gezegd dat hij het voor anderen deed had ik er geen enkel probleem mee gehad. Er zijn er meer die dit doen en daar is niets mis mee. Maar dan weet je dit van te voren. Bij meneer had ik het idee een enkel persoon te helpen om hem van zijn probleem af te helpen. Niet om zijn klanten te helpen. Pronken met andermans veren heet dat toch? En die tweede account vind ik ronduit stijlloos.. alsof je iets te verbergen hebt..

En om op het geld terug te komen.. het is een hobby voor me en ik houd ervan problemen op te lossen. Ik heb nog nooit een cent gevraagd voor mn hulp, zelfs niet als het me opgedrongen word. En dat wil ik ook helemaal niet. Dat je aanneemt dat het me hier om gaat beledigd me.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back