Naze32 icm Multiwii GUI

Moet je voor elke vlucht de acc en de gyro calibreren of kan hoeft dat maar 1 keer?
Ik heb ook nog een ander probleempje, dat is namelijk dat als ik m'n naze aansluit op m'n PC dat hij denkt dat de Naze32acro linksom aan het draaien is terwijl hij gewoon stil op m'n bureau ligt.
Moet ik dit wegtrimmen of is er een manier dat ik dat in Baseflight kan doen.
Kan iemand mij ook vertellen wat Angle, Horizon(Level denk ik), Headfree en Headadj betekenen?

Angle = Level
Horizon = een mix van level en acro (sticks kort bij het midden is level en hoe verder de stick beweging schakelt hij over op acro)
Headfree = vliegrichting blijft altijd hetzelfde onafhankelijk van de jaw (dus bij pitch forward blijft hij rechtdoor vliegen ook al laat je hem rond draaien met de yaw stick.
Headadj = weet ik niet

okay, bedankt voor de info.
De enige functie die ik zal gaan gebruiken is level en later horizon om te oefen voor acro sessies.

Nog 1 vraagje: Stel ik vlieg in horizon mode en ik kantel m'n quad 90 graden(bijvoorbeeld het begin van een roll) en m'n stick zit helemaal naar rechts. Als ik dan m'n stick loslaat en hij weer naar het midden springt, gaat m'n quad dan ook weer level?

Heb even zitten zoeken maar kan niet vinden waar ik de naza32 acro kan kopen ben toch wel benieuwd en heb nog wel frame liggen dus wil graag wat proberen. .

Patrick

Failsafe en PPM signaal instellen

De motoren liepen niet lekker bij armen.
Oplossing: set Min_throttle=xxxx waarbij xxxx een goede waarde is waarbij de motoren goed spinnen!
Dan Set Motor_stop en bij het armen heb je er geen last van dat ze draaien als je dat niet wilt.

Zo aan het spelen met de Feature Failsafe van de Naze32 Acro.
Zender: graupner MX-16 en PPM enabled
De RX reageert niet op een failsafe zo te zien: signaal stop gewoon (blijkt zo te zijn bij Graupner: ergerlijk)

Dan maar via de Naze32!

FEATURE FAILSAFE
set failsafe_delay = 10
set failsafe_off_delay = 200
set failsafe_throttle = 1200
set failsafe_detect_threshold = 985

tot zover werkt het goed: zender uit en failsafe doet zijn werk.

Vraag:
En die failsafe_throttle is het verstandig om die op landingssnelheid of gewoon op 0 in te stellen?

Je zou die op een veilige daal snelheid kunnen zetten gebasseerd op je lichtste setup.
Daarnaast kun je nog een delay instellen hoe lang je quad deze throttle behoudt.

Vaak kun je bij een failsafe herstellen als je op tijd de zender boven je hoofd doet.
Met wat throttle win je wat tijd en voorkom je dat deze niet in een flip of rol komt.

Ok, duidelijk. Moeilijk om de daalsnelheid in te schatten zonder telemetrie vanaf de naze32. Zal wel de stick positie markeren en dan in de GUI simuleren.

Failsafe echt uitproberen vind ik toch eng: dan maar simuleren en 1 keer uitproberen

Hier maar even geplaatst: past beter

Daarom draai ik mijn bordje altijd 90graden :D

Ik gebruik ook PPM, waarbij ik maar een servo aansluiting heb.

Als je het bordje 90graden naar rechts wil draaien zijn dit de commando's:

set align_gyro_x = -2
set align_gyro_y = 1
set align_gyro_z = -3
set align_acc_x = -1
set align_acc_y = -2
set align_acc_z = 3

Net de stroom kabels verlegd en de Naze32 maar 90graden naar rechts gedraaid om de ontvanger en outputs beter te kunnen verleggen.

Deze settings hierboven om de Naze32 te vertellen dat je bordje is gedraaid zijn aangepast in de nieuwe firmware, de X/Y/Z extensies zijn er niet meer:
set align_gyro=2
set align_acc=2

Waarbij de 2 uit dit lijstje komt:
ALIGN_DEFAULT = 0, // driver-provided alignment
CW0_DEG = 1,
CW90_DEG = 2,
CW180_DEG = 3,
CW270_DEG = 4,
CW0_DEG_FLIP = 5,
CW90_DEG_FLIP = 6,
CW180_DEG_FLIP = 7,
CW270_DEG_FLIP = 8

Net de calibratie uitgevoerd en de orientatie ziet er normaal uit.

Edit: net getest: werkt!

Hebben ze de lelijke methode toch opgelost :)

Bijzonder dat timecop het toch anders heeft geimplementeerd dan hij tegen me had verteld en hij ook in zijn cli manual had staan.

Klopt, deze methode is wel makkelijker.

Nu aan het stoeien met de PIDs voor de Mini/Cobra
Als start de waardes overgenomen van Ivo: flinke verschillen met de defaults.

Hij vliegt goed level maar soms is bij een hover licht minder throttle al genoeg dat hij flink zakt: nog een hogere P waardes?
https://www.dropbox.com/s/c9yu4kxghv6zlqe/Screenshot 2013-12-31 11.51.39.png
Je PIDS zien er vrij goed uit zo te zien. Ik heb level P op ongeveer 11 zitten op de cobras en dat gaf mij zeer stabiele hover. Zie onder voor andere pids, want jouw setup is vergelijkbaar. Ik weet niet wat je bedoelt met snel zakken, maar was dit eerder met oudere pids ook zo?

Dit zijn mijn PIDS
Roll: P=4.0, I=0.036, D=30
Pitch: P=4.6, I=0.50, D=31
Yaw: P=9.0, I=0.40, D=0

Bedankt alvast. Kan nu niet volledig testen: mis nog een borgmoer voor de Cobra prop mount (miraculeus verdwenen na controle of ze vast zaten ahum). Noodpost is onderweg ;)

Ik heb alles gereset en net weer de basis instellingen aangepast naar jouw settings
Motor_stop weer uitgezet, mounten gaat nu met de stick (toch de stick cq de settings die het euvel waren)

Net getest met nieuwe borgmoer... Te kort en te weinig plek om er een uitspraak over te doen.
Maar het beviel al beter met jouw settings.
Morgen als het lukt een groter veld uitzoeken.

Back