Neergestort tijdens opstijgen, en weer neergestort

ik ben nou eenmaal iemand zonder trots/schaamte of eer dat vind ik overbodige ballast
dat niet iedereen zo is spreekt voor zich

Hier kunnen veel schreeuwers op dit model(bouw)afzeikforum een voorbeeld aan nemen. Je krijgt bakken vol gezeik over je heen maar je blijft elke keer weer de rust zelve. Chapeau!

En daarbij van harte gefeliciteerd met je vorderingen! :D Ga zo door met dit ondertussen legendarische draadje! :rolleyes:

Af en toe zie ik dit draadje wel eens gemeld worden maar eerlijk gezegd kan ik geen reden vinden om iets te doen. Iemand is in eigen overtuiging bezig met de hobby. Hoe kun je iemand dan afkraken. Adviezen geven is alles wat je kunt doen. Volgt hij/zij (te weinig zij overigens op het forum) dit niet op dan is dat zijn probleem. Als ik iemand advies geef waar hij om vraagt en dat dan niet opvolgt dan laat ik het voor wat het is.

Laatst bewerkt:
Af en toe zie ik dit draadje wel eens gemeld worden maar eerlijk gezegd kan ik geen reden vinden om iets te doen. Iemand is in eigen overtuiging bezig met de hobby. Hoe kun je iemand dan afkraken. Adviezen geven is alles wat je kunt doen. Volgt hij/zij (te weinig zij overigens op het forum) dit niet op dan is dat zijn probleem. Als ik iemand advies geeft waar hij om vraagt en dat dan niet opvolgt dan laat ik het voor wat het is.

Mooi, dan kunnen we weer 58 pagina's vooruit!

Alfred, wel voorzichtig op die bult! Ik ben net terug van de eerste hulp na uitgegleden te zijn! Zit voorlopig aan de iPad gekluisterd! Verwacht dus wel de komende tijd de voortgang te kunnen blijven volgen :-)

Volkert

Hmm, da's dan wel erg letterlijk 1crash2often.... Beterschap!

Groet, Bert

Diegenen die dit draadje melden zijn de azijnpissers die geen humor hebben :)
Dit topic is exact wat we een keer nodig hadden hier.

Doe zo verder Alfred en mogen we nog veel plezier aan dit topic beleven.

He alfred doorgaan met deze hobby ik zit pas op het forum maar heb al heel veel gelachen
het eerste waar ik naar kijk is jouw draadje. Gr Giel.

heb zelf niet gevlogen, was vergeten de zender weer goed te zetten, wel ander ruim veld gevonden

brabant sept :: 100_7519.mp4 video by willeme1 - Photobucket

lastig landen op de pollen

weer aan de easy star begonnen vanavond wil hem wat spitser maken, kapje alvast wat afgesneden

100_7555.jpg

100_7553.jpg

laat die bruislijm zich fatsoenlijk schuren ?

dacht als er nog een plaatje balsa opkomt dat het dan mooi rond en in model te schuren is als het morgenavond goed droog is

groet alfred

ben net terug van de eerste hulp na uitgegleden te zijn! Volkert

das vervelend, beterschap gewenst !!

Laatst bewerkt:
Dat ging weer goed :-)

Ik had me overigens al meer afgevraagd wat je zou doen als je vliegtuig op het water (of ijs) van dat meertje terecht zou komen :-) Daar heb je hier op de nieuwe lokatie geen last van. Ik zie alleen niet zo'n mooie landingsplaats.

Die bruislijm laat zich prima schuren. Alleen hoe feller de lijm schuimt, hoe groter de 'lucht'bellen er in en dus hoe groter de gaten als je dat gaat schuren. Daar heb je natuurlijk geen/ minder last van als de passing nauwkeurig gemaakt is. De lijm reageert onder invloed van vocht.

Laatst bewerkt:
Geef de wind nou niet altijd de schuld ;) Hier is het nagenoeg wind stil.

Filmpjes nog niet gekeken maar zweven met een vaste prop zit er niet echt in.
Dan nog een stroomlijn van een blokkendoos en wellicht een paar onsjes overtollige gewicht.

Tjah dan valt er nog weinig te zweven. Dus verwacht dat er (zeker met dit weer) er ook niet meer van.

Waarom doe je de motor niet achter het motorschot, maak die rond of kleiner en een klapprop met spinner voorop.

Kan de accu weer in de romp en blijft de stroomlijn een beetje behouden.

Mijn pylon
Motor 28,5mm. Balsa 2,5mm Spinner 30mm. En toch past het .

motor4000kv.jpg

pylonstaart.jpg

betuwsemodelvliegclub.nl • Bekijk onderwerp - Pylonracer

Bij dat tweede flimpje dacht ik de hele tijd: Waarom draait-ie nou niet?
Aldoor maar verder weg... :-)

Van je fouten moet je leren. Gaat met Los senior niet meer goedkomen, Los junior heeft wel goed opgelet en een vliegtuig met Anti Crash Technologie gekocht.

Mooie van zo'n Hobbyzone SuperCub is dat je ze aan kan sturen met een knappe zender (DX6i).

Vrees dat papa Los zelfs een toestel met ACT nog weet te crashen :D

ja het heeft wel even geduurt voor de zijwieltjes van me fiets mochten

maar geef het niet op

groet alfred

@ is die vleugel geheel van balsahout ?

Weer mooi bezig geweest heren!

@Alfred: Niet boos worden op je zoon he. als hij te weinig gast geeft ;). Wees verstandig en koop een nieuwe EZ*. :rolleyes: Zul je zien dat al dat geneuzel niet nodig is..

...maar geef het niet op...
Mooi!

Als je je vliegtuig zo ver weg laat gaan alvorens je gaat draaien dan zie je ook niet zo goed meer wat er precies gebeurt. Blijf (een stuk) dichterbij, maar probeer wat hoger te vliegen zodat je meer tijd hebt een stuurfout te corrigeren.

In het echt zou bij een club een instructeur stuurfouten corrigeren, maar die is er niet. Dus, (ik heb het al vaker gezegd) veel uren achter de simulator zodat je minder stuurfouten maakt. Eigenlijk is dat pas als je in de simulator een fatsoenlijke landing kunt maken. Misschien saai, maar het betaalt zich dubbel en dwars terug.

Bovendien kun je dan beter vliegen als het mooi weer wordt :-)

Back