NEW Blade 200 SR X met SAFE technologie

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Jan Belt-CP V2, 29 jan 2014.

1. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Dat helietje zal heus geen ramp veroorzaken hoor !
    Ik gebruik zo`n hondenuitlooplijn voor mijn helikopters als ik thuis aan het testen ben, die gaat tot 10 meter.

2. Heli-Uwe

Heli-Uwe Forum veteraan

Lid geworden:
    9 apr 2012
    dat' s nog leuker Rene,

die kan je, als je wild ook korter en langer maken ,
    gewoon op het knopje drukken, dan woord die langer,
    en nog eens, dan loopt die weer terug .. leuk

gr. Uwe

3. Sven75

Sven75

Lid geworden:
    10 apr 2013
    Neem dan een elastiek van 3 meter :)

4. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004

Wel oppassen dat je hem niet loslaat, want dan kun je raden wat er gebeurt :D
    Maar het werkt hier prima ! Alleen jammer dat de hond onrustig wordt zodra ik die riem pak :p

5. Nevermore

Nevermore

Lid geworden:
    8 aug 2013
    Haha!
    Serieus, doen jullie dat echt thuis, heli aan een touwtje? (lijkt me een beetje op "de vlieg aan een touwtje").

Zo'n 200 SR X zal zeker schade kunnen aanrichten, maar't is geen 500-size met carbon blades.

Om on-topic te blijven:
    die fail-safe, wat zijn daar de beperkingen van? Staan die ergens beschreven of zijn ze al in een filmpje te zien? Ik kan me voorstellen dat je dat op 1m van de grond niet meer gaat redden. Net als bij te hoge snelheid en te dicht bij een gebouw, boom,...

6. Sven75

Sven75

Lid geworden:
    10 apr 2013

Ken je dat niet dan? Doen er veel hoor... Lijn-vliegen :)

7. Nevermore

Nevermore

Lid geworden:
    8 aug 2013
    En het nut is... ?

8. Sven75

Sven75

Lid geworden:
    10 apr 2013
    Bochten oefenen :)

9. Heli-Uwe

Heli-Uwe Forum veteraan

Lid geworden:
    9 apr 2012
    ... die van mijn " lijn vliegen " was wel onzin,
    beter zou ik wat vogel-voer neer strooien,
    dat die weer terug komt, ha ha

Groet
    Uwe

10. jorrick

jorrick

Lid geworden:
    20 sep 2011
    Speciaal voor jullie om half 5 snachts....

11. Lyrix

Lyrix

Lid geworden:
    14 apr 2013

:thumbsup:

12. jorrick

jorrick

Lid geworden:
    20 sep 2011
    Eerste consumenten unboxing video
    Whoop whoop!!!

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  13. Lyrix

Lyrix

Lid geworden:
    14 apr 2013

Netjes hoor! JST connectors zijn ook altijd welkom ;)

14. jorrick

jorrick

Lid geworden:
    20 sep 2011
    Ook een nieuw Flight filmpje met op 2:50 een looping

3cell 800mah 30C lipo met een gewicht van 71.7 gr

15. Heli-Uwe

Heli-Uwe Forum veteraan

Lid geworden:
    9 apr 2012
    .. da moet je echt goed hoog zijn
    met een heli zonder cyclic, maar het gaat

16. Lyrix

Lyrix

Lid geworden:
    14 apr 2013
    Stond daar toch wel een windje volgens mijn. Vliegt wel erg leuk hoor!

17. jorrick

jorrick

Lid geworden:
    20 sep 2011
    Nog een (saai) slideshow/filmpje

18. pa4tim

pa4tim

Lid geworden:
    10 jun 2012
    Leuk topic, 4 paginas mopperen over dat vroeger alles beter was, de cp de holy grale voor iedereen izou moeten zijn en de rest eigenlijk het liefst verboden moest worden etc >:)

Mijn verslagje van de 200SRx:

Ik ben beginner. Heb een jaar een msrx. Gekocht voor binnen. Zonder Phoenix sim had ik er nu nog niet mee kunnen vliegen. Er een 3/4 jaar niks meer mee gedaan. Ik ben geen held die zijn helicopter op hoop van zegen door de kamer raced. Alleen tail in hoveren is dan ook niet echt leuk. Verder kwam ik niet, het ding kan nog al onvoorspelbaar weg duiken. Ik wil dingen graag heel houden. Nu met het mooie weer kreeg ik de smaak weer te pakken en heb buiten in de tuin gevlogen.

Buiten bleek ik toch iets meer te kunnen dan ik dacht, maar het was nog steeds niet veel soeps. Het ding was bij een zuchtje wind nog spannender. Het is net een RC kruising tussen een colibrie en een vleermuis. :cool:

Uit het oogpunt van techniek vind ik cp erg vreselijk mooi. En ook ik vind zo'n 600 geweldig om te zien (op internet, nog nooit een in het echt gezien). Ik zou daar niet mee in de tuin durven vliegen. En dat is waar het mij toch om gaat. Ik zou er zowiezo niet mee durven vliegen vanwege de crash gevoeligheid.

De blade 130 bleef over. Maar toen las ik over de 200. Alleen een x en flybareless ? Een gemuteerde msrx op anabole steroïde ? Ik twijfelde gisteren nog maar heb de knoop doorgehakt en een 200SRx gehaald.

Ik had al een DX6i zender. Dat bleek het lastigste. Gelukkig heeft Horizon er alsnog een setting voor gemaakt. Het had alleen wat beginner vriendelijk gemogen. Dat programmeren is al een ramp op zich zelf. En dan heb ik me nog redelijk ingelezen. Ik hoop dus dat ik bij een andere mode geen verassingen tegen kom.

Het ding is best netjes gebouwd en lijkt redelijk stevig in elkaar te zitten. Ik heb de accu geladen, uitgevogeld waar dat ding moest en hoe en waar dat klitteband en ander spul voor was. Blijkbaar hoor je dat als beginner ook te weten. ;) Alle schroefjes nagekeken.

Vandaag met knikkende knietjes het ding op zijn lanceerplatform in de tuin gezet. (wees gerust, niet in een woonwijk) Opstijgen bleek 100% mee te vallen. Geen rare reacties. Super stabiel hooveren. Heel gemoedelijk. Net als een coax ? Ik heb protech coax gehad. Dat was een drama. Voordat hij enigzins vliegwaardig was afgesteld was hij gaar. De 200 is "makkelijk" maar niet saai. Die rotor jankt best indrukwekkend (voor mij dan) en je weet dat er ook veel meer in zit. Een soort wolf in schaapsvel.

Ik heb niet het gevoel dat de heli mij vliegt, zoals bij de msrx, maar het vergt toch wel redelijk wat concentratie. Dat vind ik best knap gedaan van Blade.

Ik was mijn timer vergeten dus na een paar minuten aan gezet. Toen ik stopte had hij er 6 minuten af geteld. Ik denk dat ik een 10 minuten heb gevlogen. De accu was nog ijskoud. De regelaar en motor voelde ook niet heet. De tweede keer 8 minuten gevlogen en ook toen alles koel en de accu nog niet leeg.

Ik heb niks afgesteld, het was dus echt BNF. Ik denk ook niet dat er wat aan moet gebeuren.

Oja, over een cp of een fp tegen je hoofd krijgen. Telt je dijbeen ook mee ? De helicopter heeft het overleefd en ik ook. Stelde eigenlijk niet veel voor. Ik wilde hem overmoedig geworden weer nose in voor me landen en ipv wat achteruit zette ik hem vooruit. Die beginners ook ;) En in een stoel kun je dan nergens heen. Maar geen blauwe plek beschadigde broek. De heli viel op de grond en het gas was nog open. Gelijk terug gezet maar alles heeft het overleeft en hij vliegt nog steeds goed.

Kortom, ik ben er heel blij mee en hij kan dus nog een hele tijd met me meegroeien.

19. Heli-Uwe

Heli-Uwe Forum veteraan

Lid geworden:
    9 apr 2012
    klinkt goed, :p
    verder veel plezier mee,

Groet
    Uwe

20. jorrick

jorrick

Lid geworden:
    20 sep 2011
    Waar blijven de reviews van de modelbouwmannen?

Valt me een beetje tegen... ;)

Deel Deze Pagina