nicd accu opladen

• Topicstarter Topicstarter Rc Robert
  • Startdatum Startdatum
R

Rc Robert

Guest
Een tijdje gelden heb ik, van een vriend een nicd accu gehad.
En mijn vraag was daarom, hoelang moet ik een nicd accu laden met mijn 500mA lader.(accu is 2000 mAh).:confused:

Maar ik hoef allen maar te weten hoelang ik moet laden.
Het is namelijk maar een gewone adapter met stekker. :)

Niet laden met die lader. Je laadt met 4C. Kan in principe wel maar dan moet je de tijd goed in de gaten houden en je moet zeker zijn dat de accu leeg is bij begin van laden. Anders risico op brokken (= rook, vuur etc.)

Of laden op 200mA waarbij tijd en beginladingstoestand niet kritisch zijn, of laden met een delta-piek lader.

Rekenfoutje Ron, 2000 mAh laden met 500 mA is 0,25 C. Voor de rest ben ik het helemaal met je eens, dit lijkt een netvoeding zonder stroombegrenzing en geen acculader.

Alle discussies ten spijt dat laden met een netvoeding mogelijk is zou ik er nooit aan beginnen. Voorwaarde is, en dat lees je steeds, continue toezicht. En als dat even ontbreekt loop je het risico dat je de brandweer moet bellen...

hallo

ik heb jaren met een lab voeding geladen zonder problemen
MAAR

ik had er een 12 volt21 wat lamp tussen zitten en een temperatuur voeler die het laden bij het over schreiden van de ingestelde temperatuur stopte

de lamp regelt de laad stroom
de temperatuurvoeler het einde laden

gaat nog steeds goed met die lader
maar dat was wel voor nicad's
Nmh doe ik met delta peak lader

groetjes raf

Dus ik kan gewoon een lamp er tussen plaatsen en dan is er geen probleem.Maar kan het ook zonder die lamp?;)

hallo

lezen scheint voor de jeugd moeilijk te zijn dezer dagen

ben je gek of zo
er zijn reeds een 20 mensen die je afgeraden hebben om met die lader te laden
en dan denk je dat het gewoon effe een lampje er tussen zetten het probleem is opgelost

lees heel het topic dat ik schrijf aub

er staat niet alleen een lamp tussen maar ook een TEMPERATUUR METER
DIE DE TEMPERATUUR VAN DE ACCU MEET TIJDENS HET LADEN

waar ga je in gods naam zo een meter halen en hoe ga je die aansluiten
het is niet plug en play het is zelf gebouwd

er zitten draden en stekkers aan en je moet de zaak ook nog inelkaar solderen
snappie

koop een degelijke lader voor je het huis af fikt

groetjes en tot niet meer

tenx

Bedankt voor de link (:sad: ~~ik heb helaas al een nicd accu erg diep ondladen, en nadat ik hem weer geladen had (tot 3600 zoals gewoon)
had mn auto niet de normalen snelheid/kracht maar minder, ook was de accu verbazend snel leeg.
is mijn accu nu overleden of is er nog iets aan te doen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Juist Ni-Cd accu's kunnen heel goed tegen diepontladen. Er is iets anders aan de hand. Je schrijft dat je de accu hebt geladen tot 3600, neem even aan dat je 3600 mAh bedoeld. Dat is een beetje raar. Met een computerlader laadt je tot de lader vindt dat de accu vol is en breek je het laadproces niet handmatig af als de gespecificeerde accucapaciteit is bereikt.

Laadt de accu nog maar eens en kijk wat die doet. Het kan altijd dat er een cel defect is. Hou daarom de eindspanning die de lader aangeeft goed in de gaten. Deze zal ongeveer 1,5 Volt per cel zijn.

Back