Nieuw, onwetend en vragen

Discussie in 'Model truckers' gestart door BenK, 31 okt 2023.

1. BenK

BenK

Lid geworden:
    31 okt 2023
    Dank jullie wel ik ga alle tips bekijken en googelen wat wij mij het beste uitkomt. Er zijn ook een paar vragen gesteld die ik eerst ga beantwoorden:

Rolf: De trailer is inderdaad van Carson, ik heb een zender accu en lader zijnde: FS Reflex Stick Multi Pro LCD 2.4 G 14 kanaal, voertuig, Carson NiMH Race Accu TAM, 500608228-7,2 V/4800 mAh, oplaadbaar & Expert Charger NiMH Compact 4A als Servo's de Servo CS-9 Waterproof MG/9kg/JRm, de motor is een Truck Puller Motor Venom verdre heb ik de Stuurstang Modificatie Europese Trucks (1/14), Kogellagers,
    Cabine sluiting en Alu velgen voor truck en trailer. Mis ik nog iets?

Ik twijfel erg over de geluidsmodule, kies ik de standaard MFC-03 of de wat ingewikkeldere Beier (of zie ik dat verkeerd?) tenslotte ik moet alles nog leren, maar heb door pensioen wel alle tijd, geheugen is helaas wel achteruit gegaan door 2 TIA's en verder heb een zenuwbeknelling in mijn rug waardoor het lopen heel moeilijk gaat en zit ik met prostaatkanker (ik heb net 20 bestralingen gehad en dat viel ff flink tegen), maar ik zie alles zonnig tegemoet en dus ik wil de hobby gebruiken om mij lekker te ontspannen en met andere dingen bezig te zijn dan mijn ziektes, ik kan dan ook niet wachten tot de Scania leverbaar wordt.

Mocht ik foute keuzes gemaakt hebben in de hardware dan hoor ik dat graag, alsmede wat te kiezen voor licht en geluid.

Ik zal zeker overwegen om een bouwverslag te maken zodat jullie mee kunnen kijken.

Weet iemand of er in de buurt van Zwolle een club is van RC 1:14 Trucks?

Groetjes,

Ben

Laatst bewerkt: 3 nov 2023
  2. andre van der weide

andre van der weide

Lid geworden:
    17 sep 2017
    Hallo Ben ik zou voor de beier sfr-1 gaan als geluidsmodule en niet de mfc-3 (mgc-3 ken ik niet) de beier heeft zoveel mogelijkheden maar ook een forum waar help word geboden en de software is ook in nederlands om hem in te stellen.
    Mvg André

3. trialrolf

trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Er zijn niet zo gauw foute keuzes maar wel andere mogelijk. Dat is ook geen probleem. Heeft te maken met ervaring, gebruik, kennis, kunde, uitdagingen en ook portemonnee.

Begin eerst maar eens met bouwen en maak je wijs door bouwverslagen te lezen en eventueel daar ook vragen te stellen.

4. Peco

Peco

Lid geworden:
    9 nov 2023
    Ik ben nieuwe op dit forum.
    Mijn naam is Peter, ben 77 jaar en heb sinds kort deze hobby ontdekt.
    Het is geweldig om een truck te bouwen, vind het zo mooi.
    Alleen Ik heb het zelfde probleem als Ben, ben ook niet zo thuis in de eletronika, en zit ook met vragen.
    Ik ben bezig met de Tamiya Volvo FH 16 bergings truck.
    Ik kom een heel eind, en bezit een multiswitch PS4a, welke dikte kabel gebruikt men om die blauwe te verlengen, of maakt dat niet uit.
    En is er een adaptertje of zoiets om een draad van de accu + te halen?
    Groet, Peter

5. trialrolf

trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Leuk dat je de hobby ook zo bevalt.

Neem een draad van ca dezelfde doorsnede altijd goed. Liefst silicone zijn goed te buigen en "optebergen" in de truck.

Ik gebruik wagoklemmen. Kijk maar eens in mijn bouwverslagen. Recent die van de Scania R560.

6. FredK

FredK

Lid geworden:
    29 nov 2018
    Verlengen blauwe kabel ligt een beetje aan wat je gaat schakelen. Een motor of zo zou ik doen wat Rolf zegt ongveer zelfde diameter. Een led, of meerdere leds kunnen met veel dunner draad geschakeld worden. Zelf gebruik ik draad uit de modelspoor sector, verkrijgbaar in dun en iets dikker, en alle kleuren. Makkelijk om de boel een beetje systematisch te ordenen

7. Peco

Peco

Lid geworden:
    9 nov 2023
    Heb een proef opstelling gemaakt met de multiswitch PS4a, maar voor in het echt wil ik een plus draad trekken om de lampen en zwaailicht apart te schakelen.
    Wat is een idee om ergens een plusdraad vandaan te halen, een rode draad doorknippen en er een draad aan solderen of heeft iemand een ander idee.

Deel Deze Pagina