Nieuw: Power piek infinity 3 BID

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door michiel b, 20 nov 2006.

1. michiel b

michiel b

Lid geworden:
    26 aug 2003
  2. Aaalie

Aaalie Guest

3. michiel b

michiel b

Lid geworden:
    26 aug 2003
    ik ken geen andere vinden als robbe artnm. 8446

Jouw bestelnummers kent robbe niet...

4. Aaalie

Aaalie Guest

Hey Michiel,

De balancers staan idd nog niet op de site, en ze worden pas februarie volgend jaar verwacht.
    Desondanks een mooi systeem, grafisch per cel de info kunnen aflezen, top!

Groeten van Aldert

5. michiel b

michiel b

Lid geworden:
    26 aug 2003
    aha, op die manier.

de individuele spanning kunnen aflezen is natuurlijk wel schitterend :D
    Waar heb je die info gevonden, ik ben wel nieuwsgierig geworden :p

6. Aaalie

Aaalie Guest

7. Rick NT

Rick NT

Lid geworden:
    29 dec 2002
    Van dat aflezen wordt je alleen maar zenuwachtig, beter en makelijker zou zijn als de lader ook echt iets met die info doet. Naast de celspanning zou dan ook elke balancer-trap aan moeten geven op welke capaciteit die aan het balanceren is, als dat tegen de 100% aankomt dan kan de lader ff gas terugnemen qua laadstroom om zo het balanceerproces tijd te gunnen.

Orbit heeft al een dergelijk systeem.

Rick

8. michiel b

michiel b

Lid geworden:
    26 aug 2003
    ben ik het wel met je eens Rick, alleen waar staat dat de nieuwe Robbe lader niks met de info doet?
    Hoe jouw idee is, lijkt me ook niet ideaal. Dan moet je dus van elke balancertrap(voor iedere cel dus) dus 2 dingen doorgeven naar de lader. De spanning en het gegeven van hoeveel de balancer aan het balanceren is(energie in warmte opstoken dus)
    Dan moet je op veel datalijnen naar de balancer sturen. Of alles serieel verzenden.
    Lijkt me onnodige moeite, 1 van bovenstaande gegeven kan je weglaten, want de lader kan immers weten wat de balancer zou moeten doen in elke situatie.

stel je bent een lipopakket aan het opladen met een bepaalde stroom. Als er nu een onderling verschil is van groter dan 0,1V(ik zeg maar iets) dan gaat de balancer de cel met een hoge spanning een kleine lekstroom geven, zodat de de spanning van die "te volle cel" weer gelijk wordt.
    Als de lader nou van elke cel de spanning weet, kan je die zo programmeren dat er bij een verschil van 0,2V of groter, automatisch de laadstroom lager maakt. Zo geef je het balancerproces voldoende tijd, maar is de accu ook nog snel volgeladen.
    Bovendien lijkt me dit goedkoper te realiseren. Iets wat ook niet onbelangrijk is.

@Aaalie, bedankt voor de info. Daar had ik nog overheen gelezen :oops:

9. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    nu nog een grafiek per cel ;) Dan weet je echt dat ze gelijk laden :)

10. the cosmic gate

the cosmic gate

Lid geworden:
    26 jul 2005
    iemand er al ervaring mee ?

11. michiel b

michiel b

Lid geworden:
    26 aug 2003
    nog niet leverbaar...

12. Theo Coenen

Theo Coenen Guest

jawel en het werkt perfect. Hoeveel bidchargers wil je hebben?

Ik gebruik sinds kort de power peak fun Bid en die werkt perfect. Ook het programmeren van de chips is kinderspel. Daarna geen fouten meer bij het laden van je dure lipo's.

13. recombinator

recombinator

Lid geworden:
    2 feb 2006
    Klopt. die chips werken prima.
    Heb laatst deze lader gekocht en 't is een superlader.
    grote lipo's kun je met gemak op 2C laden en de BID chip is juist handig voor die batterijen. (4400mah 6s2p bijv.)
    Verder is de temperatuursensor een fijne optie moet ik zeggen.......zeker met 't laden van de lipo's ;)

14. nosmo

nosmo Guest

bestaan er eigenlijk ook BID chargers die ook 220v als input aan kunnen?

15. michiel b

michiel b

Lid geworden:
    26 aug 2003
    Bid chargers op 230V zijn er volgens mij niet.

@theo:
    Heb je het nu over de infinity 3, of over andere BID laders???
    Want zover ik weet is de 3 echt nog niet op de markt.
    De latere versie van de infinity 2 had ook BID

16. recombinator

recombinator

Lid geworden:
    2 feb 2006
    de 3 is al te koop sinds december.
    Ik heb 'm zelf 3 weken geleden gekocht.....
    Quartel heeft ze ook gewoon staan in de vitrine momenteel.....

17. Corrien

Corrien In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Ik zal vanmiddag eens in de desbetreffende vitrine kijken. Op de kerstmarkt van Q heeft de vertegenwoordiger van Robbe er eentje gedemonstreerd, maar toen was 't ie nog niet leverbaar. Wel was er meteen commentaar, dat het backlight blauw is.

Over 1 week is de 'Spielwarenmesse' in Neurenberg. Wedden, dat er dan ook weer nieuwe acculaders worden gepresenteerd? Misschien, dat er een BID-lader bij zit, die op 230 Volt werkt?

Enne, nee, ik weet nog van niks. Pas volgende week worden de 'Neuheiten'-catalogi aan de winkeliers toegestuurd en tot die tijd hult elke fabrikant zich in stilzwijgen.

18. nosmo

nosmo Guest

Spannende tijd voor de producenten, komen dus wat nieuwe dingen aan (hopelijk) en een combi lader 12/220v zal mooi zijn. Misschien een vreemde instelling van me, maar begrijp niet waarom 12v laders populairder zijn dan combi 12/220 laders.
    Ik zie wel voordelen in BID.

ps. sorry voor het pikken van je thread met mn vraag er tussendoor, hoofdonderwerp is natuurlijk de Power piek infinity 3 :roll:

19. recombinator

recombinator

Lid geworden:
    2 feb 2006
    Ik heb 'm gekocht toen bij Q. in Amsterdam en daar staat er nu ook weer 1 in de vitrine.
    Destijds had David daar ook de nieuwe catalogus van Robbe waar dat model instond. Ik twijfelde over de Thunderpower lader maar deze was een super alternatief met z'n mogelijkheden.

20. nosmo

nosmo Guest

Om toch nog even terug te komen op de 15/230 v combi laders, robbe heeft er nu 2 in zijn assortiment

POWER PEAK FUN DUO-POWER
    POWER PEAK COMPACT BID DUO-POWER
    http://at.robbe-online.net/rims_at....late/1/?ISID=45d8af44000d0dac271c3e0dc146064b
    Beide zijn BID laders.

Ik heb nog gezocht op de forum, info over BID, maar weinig over kunnen vinden.

Is BID echt zo makkelijk, aansluiten op de lipo/nimh en je hebt er geen omkijken meer naar als je em gaat opladen? Is het waard om 40 euro meer te betalen voor een lader met BID?

BID is van robbe, dus je betn wel gebonden aan robbe laders?

Balancing heb je nog wel nodig neem ik aan.

Deel Deze Pagina