Hoi Eric, ik noem dat géén foutmelding maar eerder een (veiligheids)waarschuwing.

Na een paar seconden gaat die melding weg en begint de lader toch zijn klusje..
Als je een recente Robbe balancer gebruikt (Lithium Top) dan zie je dat daarin een extra kabeltje (net een servoverlengkabeltje) past wat je kan aansluiten op de lader.
Dit is een soort terugkoppeling zodat je bvb ook de aparte cel-spanningen kunt uitlezen op je lader.
Blijkbaar kijkt de lader daar naar en als er die terugkoppeling/verbinding niet is (bijvoorbeeld bij een ander merk balancer) dan geeft hij die waarschuwing.
Hij denkt dus dat je zonder balancer aan 't laden bent. Niets van aantrekken dus en laden maar....
Het tweede probleem zou ik me alleen kunnen voorstellen als je de lader start voordat je de balancer gestart of in connect mode gezet hebt..
De meeste (alle?) balancers hebben een drukknopje waarmee je de balancer moet starten/'connecten'. In de handleiding van het betreffende apparaat zou de hele uitleg moeten staan.
Misschien heb je ook wel ergens een slechte verbinding in de laadkabel/stekkers/etc.