Nieuw project naam weet ik nog niet

Discussie in 'Werkschepen' gestart door oliver sobera, 21 jul 2015.

1. oliver sobera

oliver sobera

Lid geworden:
    17 mrt 2014
    als ik het ruim zonder bodem maak dan kan ik het besten vann binnen alles met poliester bekleden ??
    maar als ik hem zonder bodem maak dat heeft ok niet veel zin want in het voor en achterschip zit lucht .
    oke hij is zwaar maar hij gaat volgens mij niet zo heel diep liggen zonder bodem ik ga is denken wat het beste is mischien van onder deurtjes maken dat ik ze open en dicht kan maken dat het water er in en uit kan lopen
    dankjewel dat jullie allemaal reageren en me helpen heel echt bedankt !!! gr oliver

2. oliver sobera

oliver sobera

Lid geworden:
    17 mrt 2014
    k-k bedank dat je dat je het tegen me zegt en ik weet het het gewicht moet zo veel mogelijk van onder zitten anders kan het omkantelen en ik zat te denken dat ik gezoon jarry kans van een paar litters mee neem en er ter plekken allemaal in zet maar wel vakken maak dat ze niet allemaal verschuiven

3. Talsma

Talsma

Lid geworden:
    11 sep 2013
    Maar dan wel deuren met gaten, anders gat het water heen en weer klotsen en loop je het gevaar van kantellen.

4. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    In theorie klopt je verhaal feilloos, Hans. Maar... Hoe kriijg je de boot uit het water? Daar ul je serieus hulp bij nodig hebben, want in je eentje lukt dat niet.
    Ik heb Lex Verkuijl zien "worstelen" met een van zijn onderzeeboten: Een romp met om de waterdichte ruimte zo'n 21 liter water.
    21 liter maar... En zelfs hij stond te wankelen op de kant toen hij z'n boot uit het water moest halen.
    En ja, ook bij hem liep "de boot vanzelf weer leeg"...

5. k-k

k-k Forum veteraan

Lid geworden:
    12 jul 2012
    Oliver is in de gelukkige omstandigheid dat zijn vader een binnenvaartschip heeft. Die hebben bijna allemaal een autokraan waarmee je zonder problemen het spul te water zet en er ook weer uit tilt. Vroeger moesten we dat doen met de davit voor de roeiboot en dan op ellebogenstoom. En als schipper zal hij ook wel weten waarmee je hout het beste kunt conserveren. En als je het middenschip niet vol water wilt laten lopen, maar er losse ballast in wilt zetten, zorg dan voor voldoende dwarsverbanden. Anders drukken de wanden naar binnen. En verdeel je lading over de gehele bodem. Je staat er versteld van welke krachten er op komen te staan. Gr. Klaas.

6. oliver sobera

oliver sobera

Lid geworden:
    17 mrt 2014
    ik wil tog het liefsten en ik denk dat het het besten is dat ik er balast tanks in zet van mij betreft mogen ze over heel het ruim maar niet te hoog en k-k ik kan aan me vader wel info vragen hoe ik de balast tanks moet maken en zetten en hij kan me zeker wel helpen met het waterdicht maken en hoe ik het besten het hout kan behandelen gr oliver

7. oliver sobera

oliver sobera

Lid geworden:
    17 mrt 2014
    ik ga wel zien mischien gewoon kannen erin zetten ma eerst ga ik de romp af werken
    mooi waterdicht maken de motoren erin is testen het dek er in enzovoort

8. oliver sobera

oliver sobera

Lid geworden:
    17 mrt 2014
    maar als ik nu dus de romp met een goeie verf behandel dan is die romp tog nog niet waterdicht want alle mensen dei ik al heb bekeken doen het met polyester dus wat is nu eigelijk het besten gr oliver

9. Dennist

Dennist verslagschrijvers

Lid geworden:
    24 sep 2012
    Epoxy met glasweefsel voor de sterkte.

10. oliver sobera

oliver sobera

Lid geworden:
    17 mrt 2014
    okeee dankje dennis

11. oliver sobera

oliver sobera

Lid geworden:
    17 mrt 2014
    Maakt het uit wat voor grondverf ik gebruik voor dat er poly op gaat?
    Of welke grond verf moet ik gebruiken? Gr olli

12. Dennist

Dennist verslagschrijvers

Lid geworden:
    24 sep 2012
    Ik zou eerst Glasweefsel met epoxy doen en als dat goed is schuren en plamuren en daarna pas in de grondverf.

13. OLAF1962

OLAF1962

Lid geworden:
    25 sep 2014
    Ik zou echt voor een kleinere boot gaan! Bigger is NOT better, zeker gezien het feit dat je nog net begint. het bouwen van een mooi model is als lastig genoeg en dan wil je niet het gedoe erbij hebben van het onmogelijke formaat. Bootje rond de 1 meter lang, past in iedere auto, of in ieder fiets karretje. Makkelijk overal in het water te krijgen, en nog makkelijker eruit... Leef je uit op de details niet op het formaat. Is mijn bescheiden mening.

14. oliver sobera

oliver sobera

Lid geworden:
    17 mrt 2014
    Ja. Ik heb deze gekrege van mn oom en ik wil die afmaken hij is er ooit aan begonnen en nu kan hij er niet mee verder en de laatste latjes zijn er op nu het waterdicht maken

15. Ronnie W.

Ronnie W.

Lid geworden:
    13 nov 2023
    Ik heb ook een keer de Franz Haniel 10 gebouwd met bak. Bak was ook 1,8 mtr. Als ballast stonden de loodaccu's in de bak.

Deel Deze Pagina