Nieuw projekt Schweizer 300 C :P

Discussie in 'Schaalhelikopters' gestart door JohnvanE, 10 sep 2006.

  1. Mantra

    Mantra Guest

    Mooi werk dat hij gelogen heeft maar eeehhh..

    Je zorgt wel dat hij heel blijft he, anders doen we je wat 8)

    grt,
    Ben
     
  2. erichevy

    erichevy

    Lid geworden:
    24 sep 2004
    Berichten:
    830
    Locatie:
    Zevenhoven
    Wat bedoel je precies met af en toe dat de staart jankt, John.
    Btw,
    Op mijn Hughes zit ook de 9254 servo net als op een Robbe Benzine trainer met een 1.80 rotor.
    Volgens mij kan een staart servo nooit "te" snel zijn voor deze grote heli's?. Hooguit dat de gain lager gezet moet worden.
     
  3. JohnvanE

    JohnvanE

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    581
    Locatie:
    Tiel
    Nou er komen niet echt tranen uit de staart hoor :lol: maar gewoon een jankend geluid.
    Maar mischien kun je het zelf horen in het volgende filmpje.
    [GVideo]http://video.google.nl/videoplay?docid=8206697765101985478&pr=goog-sl[/GVideo]
    De kwaliteit is niet zo goed, maar beter iets dan niets :lol:
    Iets groter.
     
  4. erichevy

    erichevy

    Lid geworden:
    24 sep 2004
    Berichten:
    830
    Locatie:
    Zevenhoven
    Zo te zien, lekker gevlogen?

    Ik heb de opname toch goed proberen te bekijken maar om echt wat waar te nemen, daar schokt het beeld te veel voor.
    En wat ik "hoor" van de staart is de lucht welke hij verplaatst bij het sturen v/d staart.
    Ik zie net echt wat je bedoelt.

    Eric.
     
  5. JohnvanE

    JohnvanE

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    581
    Locatie:
    Tiel
    Ja Eric ik kan het geluid moeilijk na doen, maar het zit er nog wel een beetje in.
    Maar ik wacht het wel af, en inderdaad lekker gevlogen :lol:
     
  6. erichevy

    erichevy

    Lid geworden:
    24 sep 2004
    Berichten:
    830
    Locatie:
    Zevenhoven
    Maar is het nu hetzelfde of minder John? dat swiepen wat je bedoelt met de 9254 servo.
     
  7. hezik

    hezik Guest

    Hij had toch al gezegd dat dat verbeterd was?

    Grappig altijd hoe camera's bladen krom maken :p

    Ziet er goed uit! Dat schudderige van het filmpje zou je er nog uit kunnen halen met virtualdub en de de-shaker, maar who cares..
     
  8. JohnvanE

    JohnvanE

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    581
    Locatie:
    Tiel
    Het is zichtbaar weg, alleen je hoort het nog iets.
    Ik ben ook zeer benieuwd als ik er weer een 9206 op zou zetten.
    Of het dan weer zichtbaar word.
    Ik vind het wel vreemd, maar ik denk wel dat ik er mee kan leven.
    (Hoop de heli ook.) :p
     
  9. erichevy

    erichevy

    Lid geworden:
    24 sep 2004
    Berichten:
    830
    Locatie:
    Zevenhoven
    John, heb je de sproeier afstelling hetzelfde gelaten?
    Grt,

    Eric.
     
  10. JohnvanE

    JohnvanE

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    581
    Locatie:
    Tiel
    Ja de sproeiers staan nog hetzelfde het motorke loopt ook echt gewoon goed.
    Alleen als je vergeet eerst de pomp te bedienen voor het starten, kan het zijn dat je een lamme arm krijgt. :p
    En ik was al met een andere motor bezig geweest, dus mijn kop pakking lekte als een gek en een lamme arm. :| :lol:
     
  11. erichevy

    erichevy

    Lid geworden:
    24 sep 2004
    Berichten:
    830
    Locatie:
    Zevenhoven
    Ai!
    Een lekke koppakking! Had je je jas nog aan? :D
    Hij loopt zo te horen erg goed ja, zonder te "viertakten" wat je zo goed op de staart voelt.

    Eric.
     
  12. erichevy

    erichevy

    Lid geworden:
    24 sep 2004
    Berichten:
    830
    Locatie:
    Zevenhoven
    John,

    Welk toerental wordt door Vario aanbevolen voor dit Benzine mechaniek?
    Ik ben inmiddels weer "vliegbaar" met een Vario Big jetranger met Zenoah 23cc en hoover met 1200 toeren. Ik heb zelfs de Paddles met een gewicht verzwaard maar de heli voelt niet stabiel/ of vertrouwd aan bij 1150/1200 toeren.
    Ik heb inmiddels van Blue Bird vernomen dat hij met een Vario Benzine trainer op zo'n 1500 toeren hoovert.
    Mijn spec's zijn: 90 : 18 Mechanik 1002/21 Big Jet Ranger 1004.

    Wie kan hier iets over kwijt?
    Vast bedankt,

    Eric.
     
  13. JohnvanE

    JohnvanE

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    581
    Locatie:
    Tiel
    Hoi Eric,
    Hier wat ze bij Vario opgeven:
    1300-1400mm=max 1700 t/min
    1500-1530mm=max 1600 t/min
    1580-1640mm=max 1500 t/min
    1670-1680mm=max 1350 t/min
    1780-1810mm=max 1270 t/min
    1880mm= max 1000 t/min
    2160mm= max 900 t/min
    2500mm= max 850 t/min
    Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
    [​IMG]
     
  14. erichevy

    erichevy

    Lid geworden:
    24 sep 2004
    Berichten:
    830
    Locatie:
    Zevenhoven
    Zeker!
    Ik heb de 1810 mm bladen,
    Dus zou ik de 1270 toeren moeten aanhouden...
    hmmm , mag het iets meer zijn?...... anders nog iets? :schrik:
    Om precies te zijn hoover ik nu op 1210 toeren.

    Ben toch wel reuze benieuwd waarmee jou Hughes vliegt John.
    En,
    Misschien dat iemand nog iets wil toevoegen aan de toegepaste toerentallen?

    Eric.
     
  15. JohnvanE

    JohnvanE

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    581
    Locatie:
    Tiel
    Misschien als Ronald dit leest dat hij nog weet hoeveel de heli van mij draaide.
    Ik was even te druk bezig schijnbaar, ik weet het niet meer zo.
    Of begin te dementeren :roll: :wink:
     
  16. Ronald Haan

    Ronald Haan

    Lid geworden:
    27 jan 2003
    Berichten:
    729
    Locatie:
    Tiel
    We zijn begonnen met een ca 1000 rpm rotortoerental, uiteindelijke hebben we de beste resultaten behaald met een toerental tussen de 1200 en 1300 rpm.
    Als ik me goed herinner heb je gevlogen met 1250 rpm.

    Misschien moeten we het de volgende keer maar even opschrijven zodat we de exacte gegevens kunnen melden :wink:

    Ronald
     
  17. JohnvanE

    JohnvanE

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    581
    Locatie:
    Tiel
    :) Kijk hier hebben we nog iets aan, ik wist het echt niet meer.

    Bedankt,
    Ronald.
    :proost:
     
  18. erichevy

    erichevy

    Lid geworden:
    24 sep 2004
    Berichten:
    830
    Locatie:
    Zevenhoven
    Ok,
    Altijd handig te weten welke toerentallen er "gedraaid"worden.

    Btw, Mijn (rotor)kop is niet in orde!. Dat van m'n eigen kop wist ik al :roll: maar de rotorkop op de grote Jetranger is van een skyfox.... en da's nie de goede...kop :(
    Hier attendeerde Ben (Mantra) mij op, dus da's best belangrijke info dacht ik zo! Alle "credits" gaan naar Ben! :yes:

    Nu hheb ik iets waarmee ik verder kan! En wat mogelijk het slechte vliegbeeld verklaren kan.

    Bedankt,

    Eric.
     
  19. JohnvanE

    JohnvanE

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    581
    Locatie:
    Tiel
    Oeps dat is balen en zo'n setje Ord.No. 1005/60 kost €183,30 :roll:
     
  20. erichevy

    erichevy

    Lid geworden:
    24 sep 2004
    Berichten:
    830
    Locatie:
    Zevenhoven
    Ja John,
    Inderdaad. Maar ik KAN tenminste een nieuwe kop kopen.
    Iets wat van mijzelf niet gezegt kan worden :cry:
    Het blijft allemaal ee beetje typisch want de rotorkop is dan van een skyfox maar die heeft een flybar-as van 4mm zegt Ben en bij mij is hij 5 mm.
    Bij elkaar geraapt z.....e hoor ik je al denken! Daar dacht ik ook aan hoor!.

    Da's nu eenmaal het risico van 2e hands. Het is niet leuk, maar ook weer geen ramp...

    Grt,

    Eric.
     

Deel Deze Pagina