nieuw winter project

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door high fly, 11 nov 2009.

1. high fly

high fly

Lid geworden:
    20 jun 2007
    misschien niet zo bekend maar wel eens van golden west gehoord. ik had er eerder nog nooit van gehoord maar de kit's zijn super mooi

Laatst bewerkt: 18 nov 2009
  2. high fly

high fly

Lid geworden:
    20 jun 2007
    vandaag even een basis laagje aangebracht. begint er nu al een beetje op te lijken

Laatst bewerkt: 22 nov 2009
  3. pietervisser

pietervisser

Lid geworden:
    10 apr 2005
    mooie bak,

ik heb het geluk gehad in 1999 om een keer mee te vliegen met een mig21 in moskou (jaja prijsvraagje gewonnen :) en heb met incredible adventures gevlogen, piloot was 1 van de testvliegers van MIG

hmmm toch maar weer eens foto's gaan bekijken van toen...........

deze ga ik volgen.

[​IMG].

http://www.incredible-adventures.com/migs_gallery/

Laatst bewerkt: 21 nov 2009
  4. high fly

high fly

Lid geworden:
    20 jun 2007
    ik weet dat je in rusland met verschillende straaljagers mee kunt vliegen,maar daar zit ook een aardig prijs kaartje aan. ik geloof dat de goedkoopste vliegtrip met een simpele jet 6500 euro kost en een su 27 plus 5 dagen daar iets van 22.500 euro. maar als je dan zo,n trip wint.... zeer zeker gaaf.

5. pietervisser

pietervisser

Lid geworden:
    10 apr 2005
    ja officieel had ik een trip in de MIG29 gewonnen, maar het bedrijf wat de prijsvraag heeft uitgeschreven wilde dat niet meer betalen nadat de prijsuitreiking geweest was. de schuld probeerde ze af te schuiven op incredible adventures, die heb ik toen zelf maar eens gemaild met de vraag hoe het zat, die hebben er een advocaat opgezet en ik zat binnen een maand in rusland....
    5 dagen daar geweest, enigste was dat ik niet meer de mig29 had maar de 21..... ach dat was ook FUN... Afterburner kapot tijdens de vlucht dus geen machrun, toen maar laagvliegen gekregen van de piloot....
    Dit was mijn piloot die dag Alexandre Y. Garnaev, Russian Test Pilot, Tops Guns and Hero of Russia Awards Winners

maar weer :eek:ntopic: anders blijf ik bezig, krijg weer de grijns op mijn gezicht van oor tot oor als ik weer aan denk..

6. high fly

high fly

Lid geworden:
    20 jun 2007
    nou ja je hebt in iedere geval toch in een echte mig mogen vliegen. dat is toch t belangrijkste van t geheel. maar ik geef toe een mig 29 is dan toch wel weer een treetje hoger en gaver. eigenlijk een beetje t neusje van de zalm.

7. xyz

xyz

Lid geworden:
    2 dec 2007
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. Gerald Rutten

Gerald Rutten

Lid geworden:
    6 mei 2005

Waauw...! Kunnen we een hoop ouwehoeren hier maar jij heb er toch maar mee gevlogen :cool:......jaloers!

9. high fly

high fly

Lid geworden:
    20 jun 2007
    we moeten denk ik toch de russische vliegtuig bouwkundig insigneurs bedanken dat ze zulke gave vliegtuigen ontwikkeld hebben waar wij van kunnen genieten. niets dan lof.

ik krijg die smilys er niet bij zeg. is toch gewoon een combinatie van tekens?

10. pietervisser

pietervisser

Lid geworden:
    10 apr 2005
    ja :D:D en zelf mogen sturen, immelman, looping, rollen, split s en 6,5G getrokken en 2 minuten lang 4 a 5G..... man wat knijpt die G-broek dan hard...

alleen jammer van die kleine raampjes in die dual mig21.
    heb ook de russische techneuten aan het werk gezien aan de kist.... luik bleef niet dicht zitten, ach dan toch gewoon een hele lange schroevendraaier en een hamer en het luik zat zo dicht......
    Hoor de vlieger nog zeggen, "if i say eject eject eject, you eject, NO discussion.......... "

maar we gaan weer :offtopic: kan wel een keer een verslag schrijven, moet de foto's dan een keer inscannen, heb ze niet digitaal...

toen ik op twenthe zat bij de KLu hadden we daar een MIG21 staan die nog helemaal compleet was en die heeft ook nog gedraaid toen, weet alleen niet waar die is gebleven, ik heb voor de foto's na de prijsuitreiking wel in een mig21 gezeten in soesterberg in het museum. Staat die daar nog??

En Gerald jaloers???? tsss ik wou dat ik bouwen kon zoals jij dat kan, en dan ook nog eens voor je werk in zo'n blauw ding vliegen.... pffff ik wil wel ruilen hoor...............

Laatst bewerkt: 22 nov 2009
  11. high fly

high fly

Lid geworden:
    20 jun 2007
    laatste project, en ook t meest bewerkelijk. op hoop van zege

en dit zijn dan de orginele tekeningen die er bij zitten. met 1 woord geweldig. maar na een tijdje bestuderen klopt t toch allemaal precies.

en de klein delen plus de tanks. maar die blijven eronderuit, misschien alleen de ene onder de romp maar denk dat ik met de twee tanks in de romp wel voldoende brandstof heb.
    t plastic zakje links boven zijn trouwens de spant delen van t neuswiel. best goed over nagedacht om die zo in te bouwen. de retract zit er namelijk schuin in met de servo aan de bovenkant zoals op tekening.

kortom, nog heel veel werk. dus alle beetjes hulp en tips zijn welkom. groeten gimo

Laatst bewerkt: 27 nov 2009
  12. high fly

high fly

Lid geworden:
    20 jun 2007

dit is dus t spanten setje voor t neuswiel gebeuren. easy does it

ik heb hier even een nieuw spant ingezet, t enigste spant wat erin zat was ook nog van zulke kwaliteit, dat als je er te lang na keek t eruit viel. goed veel lijm erop nu, t zal maar eens los gaan tijdens de vlucht. ik verlijm trouwens met katoen vlokken. en t is een beetje jammer dat er geen recht en links heveltje bij zit, de rechtse moet ik maar weer wat op zien te verzinnen. je zou zeggen stabilo een kwart draaien, heveltje vast zetten en weer terug draaien zodat t imbusje aan de achterkant zit.

de neus ook even vorm gegeven.

kiekje van bovenaf, netjes toch.

nu alleen weer ff opzoek naar een thrust tube en de benodigde hout delen weer uitzagen voor de servo`s die achter t spant gemonteerd worden

Laatst bewerkt: 1 dec 2009
  13. Berto

Berto verslagschrijvers Forum veteraan

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Ziet er goed uit hoor.

Wel een vieze lijmnaad o0p de helften maar dat zal zeker wel goed komen.

14. high fly

high fly

Lid geworden:
    20 jun 2007
    aan de romp zit nog heel wat werk ja, niet alleen de de naad. maar gaat helemaal goed komen.

15. cliff

cliff

Lid geworden:
    22 jul 2005
    Abbo

Wat een mooi project is dit zeg.
    Zo, meteen maar even lid geworden.

Welke motor ga je in deze beauty hangen?

Groetjes,

Cliff

16. high fly

high fly

Lid geworden:
    20 jun 2007
    misschien wel een jets.munt merlin:D

Laatst bewerkt: 28 nov 2009
  17. beekman

beekman verslagschrijvers

Lid geworden:
    30 dec 2003
    Mooi hoor zo'n MIG 21! Valt tenminste op tussen het Jet geweld.
    Wat die linkse en rechtse hevel betreft kun je het complete rechter lager blok niet 180 graden draaien en de hevel naar beneden draaien zodat je een linkse uitvoering hebt? Of is de hevel niet symmetrisch?

Ik kwam hier nog wat MIG foto's tegen van een Major Peter Stams die hobby-matig foto's maakt van wat ie beroepsmatig ziet:
    =http://www.baha.be/Webpages/Navigator/Photos/MilltaryPics/patja_pictures/patja_photopage.htm

Ik zie nu dat dit geen MIG 21 is op deze foto's maar een SU 22 die heeft een kleiner "pikkie"

Laatst bewerkt: 28 nov 2009
  18. cliff

cliff

Lid geworden:
    22 jul 2005
    Ik dacht al dat jij een zeer verstandig persoon was...
    Maar nu weet ik het zeker :D

Groetjes,

Cliff

19. high fly

high fly

Lid geworden:
    20 jun 2007
    t enigste wat ik met de hevel kan is t stabilo dus naar beneden draaien de hevel omhoog vast zetten en weer terug draaien zodat t stabilo weer recht staat en de hevel dus ook weer naar beneden staat maar dat t imbus boudje dan aan de achterkant zit dat is de enige manier.

en over de turbine betreft. ik weet echt nog niet wat erin komt. moet eerst straks eens zien wat ie ongeveer weegt als hij klaar is.

su22

Laatst bewerkt: 29 nov 2009
  20. high fly

high fly

Lid geworden:
    20 jun 2007

Laatst bewerkt: 28 feb 2010

Deel Deze Pagina