nieuw

Discussie in 'Speedboten' gestart door katske10, 20 jan 2012.

  1. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    4.013
    Locatie:
    Zwolle region
    [​IMG]

    Dit lijkt mij ook te veel van het goede.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.996
    Locatie:
    As,België
    hallo

    stukje styrodure in de kap plakken
    het weegt haast niets maar mocht je de kap verliezen blijft ze wel drijven

    gr raf en succes
     
  3. katske10

    katske10

    Lid geworden:
    20 jan 2012
    Berichten:
    88
    Locatie:
    harkema (fr)
    bedankt voor de tips zal er naar kijken.
    heb tijd genoeg denk dat ik deze week in de vorstverlet zit:D.
     
  4. katske10

    katske10

    Lid geworden:
    20 jan 2012
    Berichten:
    88
    Locatie:
    harkema (fr)
    hallo
    vandaag de laders en accu,s binnen gekregen,accu,s van hobby king en de laders van 2brothers.
    zit nogal wat bij aan stekkertjes.
    heeft iemand nog tips voor mij hoe ik dit het beste aan kan pakken.
    bvd kats
     
  5. katske10

    katske10

    Lid geworden:
    20 jan 2012
    Berichten:
    88
    Locatie:
    harkema (fr)
    [​IMG] [​IMG] oja hier nog wat foto,s[​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  6. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.890
    Locatie:
    Sneek
    Tuurlijk...

    Groeten, Jan.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  7. katske10

    katske10

    Lid geworden:
    20 jan 2012
    Berichten:
    88
    Locatie:
    harkema (fr)
    hoi jan
    heb de handleiding even doorgelezen,pfff daar staat nog al wat.
    maar kan eigenlijk niet duidelijk vinden hoe ik nou 2 accus tegelijk kan laden.
    en zou graag wat hulp willen hebben met het instellen van de speedregelraar.
    bvd kats
     
  8. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.688
    Locatie:
    Lelystad
    Hier nog een Geico vaarder met wat ervaringen:

    Is al gelakt, ik heb het inmiddels twee keer 'getest' ....

    Geen last van, bij mij absoluut dicht. Koeling krijgt voldoende water.

    Klopt. Ik vaar nu met 5S, Octura 445 prop, levert 55 tot 60 ampere stroomverbruik op. (en bijna 70 km/h ...) Dit is volgas op toeren, piekstroom is 80-90 ampere. Motor en regelaar worden ietsje warm, mag geen naam hebben, maar de bedrading voel je duidelijk. Ik heb er nu 5,5 bullet stekkers in zitten zowel bij de regelaar als de motor. Dat scheelt, maar de draden blijven warm. Ook een stukje geleidingswarmte vanuit de motor en regelaar denk ik. Bedrading vervangen door dikkere wordt tricky, dan moet je in de motor en regelaar gaan solderen. Ik laat het even zo.

    Afplakken hoeft eigenlijk niet, het waterdichte deksel sluit echt goed af. Maar door een klap kan het wel gebeuren dat de magneten die de kap vasthouden los schieten. Bij de laatste flip ben ik zo mijn waterdichte deksel kwijt geraakt. Ook daar een stukje schuim onder plakken dus! De eigenlijke kap heeft dat al af fabriek. Ik zet er straks wel vergrendelingen op zodat hij niet meer los kan.

    Verder: top boot! Dit ding is de uitzondering op de "no such thing" regel over RTR!
     
  9. katske10

    katske10

    Lid geworden:
    20 jan 2012
    Berichten:
    88
    Locatie:
    harkema (fr)
    ha das hartstikke mooi om te horen.
    nu het ijs nog weg en effe weten

    hoe we het beste kunnen laden per twee of 1.
    en die regelraar hoe we dat moeten instellen daar snap ik nog niet veel van.
    gr wibo
     
  10. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.890
    Locatie:
    Sneek
    Hallo Wibo,

    Lees dit even door:
    verloopje-lipo-balance-kabel-2x2s-1x4s-beter-een-2s2p-van-maken-bij-het-laden

    Als je twee 2S pakketten in serie gaat gebruiken, moet je ze ook zo laden, het schema voor zo'n aansluiting staat in de link.

    De lader moet dan 4S 'zien' en kunnen balanceren.

    Groeten, Jan.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  11. katske10

    katske10

    Lid geworden:
    20 jan 2012
    Berichten:
    88
    Locatie:
    harkema (fr)
    hoi jan.
    ja dat snap ik wel,alleen hoe moet ik dat instellen doen tot hoever ik moet laden en tot hoe leeg de accu moet.moet je dat met de lader instellen of via de speedregelraar.
    want dat komt nogal precies volgens de geleerden.
     
  12. katske10

    katske10

    Lid geworden:
    20 jan 2012
    Berichten:
    88
    Locatie:
    harkema (fr)
    ben er al achter via de esc kun je dat instellen weet al ongeveer hoe.
    alleen daar staat dat hij stopt bij 3.0 volt per cel.
    en volgens mij staat in dit forum dat hij niet verder mag dan 3,3.
    misschien dat iemand hier weet hoe dat zit.
    voor de rest kom ik er nu wel uit.
    gr wibo
     
  13. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    4.013
    Locatie:
    Zwolle region
    Je kunt als het goed is ook het ampèrage instellen. Stel, je hebt een LiPo met 3Ah en en je laadt op 2C, dan stel je de lader in op 2 x 3 = 6A. Volg de specificaties op de LiPo en ga er bij het laden gerust onder zitten, nooit boven. Sommige laders leveren ook maar 5A max (= 1C voor een 5Ah LiPo).
     
  14. katske10

    katske10

    Lid geworden:
    20 jan 2012
    Berichten:
    88
    Locatie:
    harkema (fr)
    oke zal ik doen bedankt
     
  15. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.330
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Veel laders halen de opgegeven maximale laadstroom niet meer van 2-3 LiPo cellen. Hoe meer cellen, hoe meer die stroom zal zakken. Daarom is het belangrijk om ook het vermogen (in Watt) mee te nemen in aanschaf overwegingen.

    Hier kun je voor veel merken/typen laders zien wat de echte maximale laadstroom is voor gegeven aantal cellen:
    www.scriptasylum.com
    -> Lithium Battery Chargers
    respectievelijk
    -> Charger Calculator

    Erg nuttig site voor e-volk, loop maar eens door de diverse menu's. Toevoegen aan favorieten.
     
  16. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.688
    Locatie:
    Lelystad
    Als ik de accu's leegvaar tot de esc ingrijpt heb ik nog 3,3 tot 3,5 volt in de cellen zitten. Ik heb hem dan op 'high' afslag staan voor de zekerheid. Maar je merkt aan het vaargedrag ook al dat de afslag er aan zit te komen. Ook 5S wordt herkent.
     
    Laatst bewerkt: 10 feb 2012
  17. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.996
    Locatie:
    As,België
    hallo

    ik vaar met mijn duikboot ook op;lifepo en de reglaar slaat ook af op 3 volt

    maar ik denk dat door het stroom verbruik die 3 volt gemeten wordt door de regelaar maar dat er dan nog wel voldoende inzit om meteen na afslag die 3,3 volt te berijken

    ik kan niet anders dan mijn lifepo te laden op de stand Nmh daar er op de lifepo stand niet het amperage gehaalt wordt dat op de accu staat aangegeven

    het zijn laptop accu's en het verbruik komt niet in jullie richting (2 amp
    maar het ging dus over het instellen van de regelaar (roxxy)en die staat bij mij dus ook op 3 volt

    gr raf
     
  18. katske10

    katske10

    Lid geworden:
    20 jan 2012
    Berichten:
    88
    Locatie:
    harkema (fr)
    oke dan zit ik die van mij ook op high afslag.
    en wat is het beste voor die andere instellingen.
    cutoff type
    brake
    timing low inrunnermotor
    timing high outrunner motor
    throttle curve

    wibo
     
  19. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.890
    Locatie:
    Sneek
    Hallo Wibo,

    De cut-off zet ik op direct, zodat de aandrijving stopt op het moment dat de LVC ingrijpt, afhankelijk van de software in de regelaar heb je dan nog genoeg stroom om half gas naar de kant te komen.

    De Brake zet ik af, je hebt er niks aan in een boot, behalve dat er spullen van de as willen lopen, zodra de motor wordt stilgezet terwijl de boot nog snelheid heeft...

    Timing low, want je hebt een inrunner (binnenloper).

    Throttle curve is een kwestie van smaak en uitproberen, ik heb de mijne meestal lineair.

    Groeten, Jan.
     
  20. katske10

    katske10

    Lid geworden:
    20 jan 2012
    Berichten:
    88
    Locatie:
    harkema (fr)
    mooi ga ik dat eerst inregelen.
     

Deel Deze Pagina