nieuwe drijfstang of niet?

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Efrem, 10 aug 2015.

  1. Mick84

    Mick84

    Lid geworden:
    9 jan 2016
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Zaandam
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.731
    Locatie:
    Sassenheim
    Inderdaad zal 0.2mm een grote verandering in compressie en zo ook ontstekingstiming geven.

    Dat de zuiger wat hoger gekomen is zal niet uitmaken. De bus op temperatuur is recht en zal de zuiger amper gesleten hebben, Ook bij een koude bus als de conische vorm er nog in zit praten er over een hoek van kleinder dan 1 graad en zal 0.2mm in de hoogte niet eens een halve micron zijn.
     
  3. Mick84

    Mick84

    Lid geworden:
    9 jan 2016
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Zaandam
    Oke.
    Klinkt aannemelijk.
    Dan is het misschien de moeite wel waard om een nieuwe drijfstang te kopen.
    Ga het in ieder geval proberen.
    Want heb niet zo heel veel keus wat moteren betreft naar mijn weten alleen Force, Inferno en Gs racing ivbm maten, lengte van de uitgaande as en acheruitlaat, enz.
    In iedergeval bedankt voor de info..
    En laat via deze topic weten of het werkt.

    Mvg Mick.
     
  4. Mick84

    Mick84

    Lid geworden:
    9 jan 2016
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Zaandam
    Van het weekend nieuwe drijfstang gemonteerd.
    En uiteraard gelijk even een tankje getest.
    Rijd weer naar behoren. En het afstellen van de LSN heeft ook het gewenste effect.
    Bedankt voor de info:worship:.

    Mvg, Mick.
     

Deel Deze Pagina