al eens aan het kijken voor goede servos van kst en mks maar de meeste allemaal HV. En da maakt ze niet echt geschikt voor mijn ontvangers. Ik heb alleen futaba 7008SB ontvangers. En met lagere spanning geven de servos minder tork en trager. Probleem.
Dat is geen probleem. Mijn KST X10 en X08 doen het prima op 5V BEC. En ik ben niet de enige die het zo gebruikt. Kun je gewoon doen
Oef oef,kreeg al een beetje schrik dat ik geen geschikte servos zou vinden. Anders was het nieuwe ontvanger kopen of zender,hahaha.
Kan je de KST aanraden, Bijvoorbeeld KST X10 mini (zeker voor flaps maar ook voor rolroeren) en de KST HS08 voor de romp. KST servo's zijn meestal in uitvoering voor liggende of staande montage.
Topic starter komt uit Zichem, Belgisch Vlaams-Brabant. Maar desondanks veel plezier met je nieuwe kist
Johan, vliegers uit België zijn, als de maatregelingen toestaan, gewoon welkom op Nederlandse events of wedstrijden. Graag zelfs.
Wat ik mij afvraag is waar zit het grote prijsverschil tussen kst en mks in. Ik vlieg nu al 7 jaar met mks en nooit problemen gehad maar als ik nu de prijzen zie daar krijg je schrik van. Het type van servo zal afhangen van hoeveel plaats heb ik in de vleugel van diepte.
MKS was de eerste met de 10 mm volmetaal kwaliteitsservo's. Ze zijn volgens mij nog steeds een voorloper op gebied van servo techniek. Verder hebben ze een uitgebreid sponsor programma dat ook betaald moet worden. KST is een navolger, die eerst de metalen 61XX versie als inspiratie bron gebruikte en die waren van het begin af aan redelijk goed. Ze durven meer innovaties aan, wat onder meer resulteerde in de X08 serie die flink wat kinderziekten had voor ze de techniek goed onder de knie hadden. Pas in de V5 versie is deze echt betrouwbaar is gebleken. Ze hebben nu een degelijk proces in de vingers. De nieuwste X06 (7 mm dikte) ziet er goed uit, ik heb er eentje geheel van binnen geïnspecteerd, maar nog geen vliegervaring met deze. De HS08B komt in de romp van mijn 2.5 m F3F, twee side by side. De X10 serie wordt zeer veel gebruikt in de F3F scene. KST heeft geen alternatief voor de MKS 6100-6110 die voor het gewicht een zeer goede en redelijk betaalbare keuze is wanneer je de 10 mm dikte kwijt kunt. In dat segment heeft ook BlueBird goede en zeer betaalbare alternatieven.
Een clubgenoot, die weet wat hij doet, heeft ze grondig getest en goed bevonden. Het blijft een risico omdat er in NL geen trackrecord is. Pas na twee seizoenen er veel mee te vliegen, weet je of het een juiste keuze is geweest.
Vorige week mijn tenshock aangekregen van reisenauwer. Jammer genoeg was de reductie niet gemonteerd en wat een dunne draadjes,als daar 40 A door moet. Had mailtje gestuurd naar reisenauwer maar geen reaktie op mijn vraag waarom reductie niet gemonteerd was.
Wenn Sie von uns einen kompletten Antrieb erhalten haben, so haben Sie diesen in der Regel in 2 Teilen erhalten. Motor und Getriebe getrennt, damit De- und Montage kein Geheimnis bleiben. Die Einheit wurde vorher von uns montiert und justiert und hatte einen Probelauf am Prüfstand. Dat is dus standaard zo.
Zeker weten doe ik niks, en bij de X08 vs HS08 moet ik afgaan op informatie Bij Hyperflight op de website: X08 V5: Gear material Aluminium alloy / copper-bronze alloy HS08: Gear material Hardened Steel Op f3x.de website: KST X08 V5 Stahlgetriebe: Servo-Getriebe: Phosphor Bronze + Stahl HS08: Getriebetyp: Metall Op de KST Website wordt ik niets wijzer, zonder de leesvaardigheid in Chinees. Arthur van f3x.de noemt bij de (zijn?) X08 V specifiek Stahlgetriebe. Anders even naar Arthur én/of Neil bellen of mailen. Beide zijn altijd zeer behulpzaam.
er is mij een nieuwe prestige pk2 aangeboden servos mks ingebouwd en tenshock motor met reductie voor 2350 euro verzending inbegrepen. Wat denken jullie hierover.
ik had die "verrassing" ook eens dat die vertraging er bij levering niet aan zit. was nogal verontsteld, mailen, volgens mij ook niet een reactie gehad maar ik kreeg het toch in elkaar, nog weer gemaild dat het gelukt is. wat ik begrepen heb is dat ze in elkaar hebben gezeten, en uitgelijnd op beste lopen. (dat de motor as exact in het midden zit, zo gemonteerd en nagemeten electrisch, mechanisch, performance). ik neem aan op een soort testbank. ik vind het ook "slecht" dat ze daarna weer de "kast" eraf halen. mss voor een eind inspectie voor uitlevering? ik maakte me zorgen dat er mss stof in komt en dergelijke wat er dan niet in kan komen als ze die gewoon dicht lieten zitten. maar goed heb het in elkaar gekregen zonder (grote, zichtbare) stofjes en zo (wel even spannende ergernis). het voordeel van dat leveren in die toestand wel is dat alles uitgelijnd, en, geinspecteerd is. de levensduur, zelfs als er wat stof in zou komen, is wsl erg lang.