Nieuwe Fatshark Dominator lijn ( v2 en HD )

[..]
Vreemd genoeg, neem ik alles op met de interne DVR. En ik weet niet waarom maar de dvr lijkt het beeld wat te verbloemen. Sommige storingen die ik in de bril zie, zijn vrijwel niet te zien op de DVR. Dat geeft een vertekend beeld.
Waarschijnlijk komt dat verschil (mede) door compressie van de video waardoor je sowieso niet een 1:1 opname hebt (zie youtube 1080p tov je eigen video of andere muziek/video met een verschillende bitrate).
Het viel mij met m'n externe dvr wel op dat die soms moeite lijkt te hebben met bepaalde storingen en het juist veel erger lijkt dan het voor mij te zien was maar andersom kan ook.

Wat je zegt klopt inderdaad. Youtube zelf downgrade ook. Echter de DVR zelf, die in de V2 zit, neemt gewoon niet zo scherp op. Het plaatje in je bril is scherper.
Welke dvr heb jij ?

Heb 2 HDMI kabels gekocht voor de V2 en de HD. Vond deze leuk om te delen, net opgenomen:

Door de bril (v2) zijn de kleuren goed, maar scherpte niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat je zegt klopt inderdaad. Youtube zelf downgrade ook. Echter de DVR zelf, die in de V2 zit, neemt gewoon niet zo scherp op. Het plaatje in je bril is scherper.
Welke dvr heb jij ?

Heb 2 HDMI kabels gekocht voor de V2 en de HD. Vond deze leuk om te delen, net opgenomen:

Lol.. Volgens mij val je op een moment van je stoel als je zo counterstrike speelt..

Het is 1 bak ellende om zo te spelen :-D
Waarom weet ik niet, maar beiden games kwamen op een resolutie van 742 x 430 ofzoiets. Heeft met de DVR te maken denk ik.

De HD is 800x600 misschien ziet dat er ietsje beter uit. Maar uiteraard is dit geen doen. De HDMI is leuk voor de lightbridge en andere full hd systemen.

Welke dvr heb jij ?

Wel vet. Counterstrike met een bril. Hoe zie je het in de bril dan eigenlijk? Dezelfde scherpte?
De dvr van HD en V2 is hetzelfde.
Denk dat je met de HD via HDMI meer detaill zou kunnen winnen in de bril. V2 is eigenlijk geschikt voor fpv.

Sander heb je dvr beelden ontvangen en bekeken, maar je kan daar eigenlijk niets mee vergelijken. Je moet echt exact hetzelfde route met beide gaan vliegen om het te vergelijken. In jou geval blijf je met die 2.4 redelijk dicht in de buurt mee.

en eigenlijk effe flink achter obstakels door.

daar zou de 2.4 duidelijk voordeel moeten opleveren

Ja dat heb ik helaas niet echt. Ben nog beginneling dus doe rustig aan :-)

Misschien kun je met de quad in de hand een stukje gaan lopen achter obstakels?

Het feit dat je interferentie krijgt van wifi, is omdat je toch nog redelijk dicht in de bewoonde wereld vliegt daar aan je filmpjes te zien. De lage en hoge kanalen doen het zowiezo beter op zo'n moment, maar je zal er altijd wel een beetje last van hebben. In de middle of nowhere heb je er geen last van....

zet ook de wifi van je telefoon uit...

eerlijk gezegd zoals ik het nu zie brengt het niet veel meer dan de 5.8
eerder zie ik nadelen

storing van wifi en 2.4 zenders.
dan is met meerdere vliegen al klote omdat me meeste gewoon 2.4 vliegen

Dit ziet er toch aardig uit achter obstakels met de 2.4 module icm IRC 700mw

Nieuwe Fatshark Dominator lijn (v2, v2.2, HD etc)

Volgens mij bijten 2.4 zend en vtx frequenties elkaar niet, heb al eens een meeting in het Zuiden gehad met een 2.4 vtx gebruiker naast me. Geen storing bij mij en de ander

boris had toch andere ervaringen daarmee gehad.

daarom zou ik het toch graag zeker weten

Dat was met airwave.
Dit is nexwave is wat beter.
Maar nog steeds last van wifi.
Deze jongen vliegt ook ergens met weinig wifi storing.

Ben al een tijdje aan het kijken naar de v2, maar wat is een goede shop om hem te bestellen zodat ik hem snel thuis heb? :)
ElectronicaRC. Met de 20 euro shipping (TNT) optie heb je hem de dag na verzending in huis. Vergeet niet om een receiver mee te bestellen en evt antenne.

Jep, hobbyking is weer eens sloom.
Mijn hd is 16 dec verzonden. Nog niets in huis en niets in NL aangekomen.

Had speciaal nog wel een extra 2.4 module besteld, 1 in de v2 en 1 in de hd :puppydogeyes:

Jep, hobbyking is weer eens sloom.
Mijn hd is 16 dec verzonden. Nog niets in huis en niets in NL aangekomen.

Had speciaal nog wel een extra 2.4 module besteld, 1 in de v2 en 1 in de hd :puppydogeyes:

Dank vd supersnelle vtx zending ;) andere koek

HK wacht met zenden (ook na de verzendstatus) een dikke week om alles in een container te stoppen of bulk vervoer. Daarom duurt het weken...
Een andere winkel in Singapore: 10 dagen hop in NL (zo kan het ook)

Ja er kwamen nog veel reacties op de zender, ook overbiedingen.
Maar een deal is een deal :-)
Je hebt trouwens aan mijn moeder te danken dat het goed ging, want ik had jou naam perongeluk op een verkeerde envelop geplakt. Het was dat zij het nog even controleerde. Oeps :p

De bril is op 20 dec 'despatched overseas' dus eigenlijk had hij er al wel moeten zijn. We wachten het af !

Nieuwe Fatshark Dominator lijn (v2, v2.2, HD etc)

Maar een deal is een deal :-)
Je hebt trouwens aan mijn moeder te danken dat het goed ging, want ik had jou naam perongeluk op een verkeerde envelop geplakt. Het was dat zij het nog even controleerde. Oeps :p

Nobel en zo doe ik het ook. Ja is ja
Ach als je de fatshark Hd per ongeluk had gestuurd? Was niet erg: past allen denk ik niet in een envelop :)

He jongens, ik wil ook FPV gaan vliegen en koop liefst in één keer wat goeds, loont het de moeite om op deze nieuwe fatshark te wachten ??

Back