Nieuwe flightboard: DJI NAZA

Dat filmpje had ik inderdaad ook al gezien ja en nee ik heb geen 3s liggen wel 4s maar deze zijn te zwaar. Maar ach heb ik iets om naar uit te kijken voor als het mooi weer wordt.

Aangezien ik de gps bijna nooit gebruik van wookong m. Wil ik deze wel ruilen tegen een naza + 650 euro. Dus mocht iemand interesse hebben, hoor ik het wel.

Nieuwe bijnaam...

[...ff of topic...]

Per vandaag ben ik een NAZA-NERD...volgens mijn vriendin... :D :D
Kvinnum wel leuk.

[...ennn weer back to-topic...]

Me Naza 450 staat in elkaar en heb hem al in de lucht gekregen, alleen moet ik nog met de instellingen spelen.
Als hij hovert zit er nog een wiebel in, van de week maar eens kijken of ik die eruit krijg.

Gaaf! Heel veel wiebel of een beetje?
Op X1 en X2 kan ik mijn basic gains instellen via een draaiknop op mijn zender, heb jij dit ook?

Nee helaas niet via de zender, hij wiebelt nog een klein beetje.
Maar dat kan ook komen doordat ik er mee in huis vlieg.
Vandaag eens kijken als het lukt om ermee buiten te vliegen.

Zelf vlieg ik met een stock Gaui 500-X en met een Gaui 330X-S
Beide hebben vanaf meet af aan het (lichtelijke) wiebel gedrag.
Met name als er veel wind staat en ik het toestel laat zakken vanaf hoogte.
Het is en blijft toch een veredelde FP machine.
Ik vlieg met mijn Quads zoals ik voorheen ook met mijn CP heli's deed.
Dus gebruik ze NIET voor FPV of Camera werk.
Mijn Gaui GU-344 CPU's voldoen voor wat ik doe heel erg goed.
Maar al m'n vliegmaatjes die ook met Quads vliegen hebben er een DJI Naza inzitten.
Ik kan er niet omheen en moet eerlijk bekennen dat ik mijn Gaui 500-X met GU344 al erg goed vind vliegen zonder al teveel waggel de waggel gedrag.
Maar die Quads met DJI Naza CPU's doe vliegen wel zo Gods-strak.
Geen spoor van wiebel, waggel of what so ever..............

Het is dat ik nog zo content ben met de Gaui CPU's en voor wat ik met mijn Quads doe het allemaal nog kan.
Maar mocht ik ooit eens wat centen over hebben dan koop ik me er ook zo'n DJI Naza CPU bij.
Vr Gr E

Nee helaas niet via de zender, hij wiebelt nog een klein beetje.
Maar dat kan ook komen doordat ik er mee in huis vlieg.
Vandaag eens kijken als het lukt om ermee buiten te vliegen.

Hallo Ruuds.

Een quad zal vlak boven de grond (bijna) altijd wiebelen, komt door de prop-wash of ground-effect. Je zult zien dat je daar vanaf bent zodra je op een meter boven de grond hangt. Bij te snel dalen zal een quadcopter ook wat wiebelen: langzamer dalen dus...

Succes!!

Voorlopig laat ik het voor wat het is.
Straks als hij buiten wordt uitgelaten gaan we kijken wat hij doet en dan kan ik alsnog met de afstelling spelen.

Net ff op de parkeerplaats 5 min gevlogen, maar ik zal eerst eens me props gaan balanceren.
Voor de rest vliegt hij redelijk. Hopen dat we de avonden een beetje mooi weer gaan krijgen.

Ja, daar ben ik achter gekomen.
Maar die graupner props werken deze nu beter dan de originele van DJI of kan ik hier gewoon mee blijven vliegen tot er eens eentje stuk gaat en dan overstappen.

Dji F450 treffen...

Hi guys.

Hierbij weer een berichtje over het op handen zijnde Dji F450 treffen. Of wat voor quad-hexa-octo-copter dan ook, altijd gezellig om met elkaar te vliegen en van elkaar te leren: dat was ook het oorspronkelijke idee.

Een tijdje geleden had ik een post gedaan in dit topic en aangegeven wat een mooi vliegveldje zou kunnen zijn. Ik ben daar zelf regelmatig te vinden als het weer goed is. In mijn geval betekent dat: geen of weinig wind en droog!

De komende 2 weken ben ik op vakantie, maar daarna gaat t zeker een keer gebeuren. :D

gr. Rob

Back