Nieuwe flightboard: DJI NAZA

P1000026.JPG

Hoog op de nieuwe pootjes :-)

Ik kan wel een paar extra maken..
Moet er kosten op zetten anders wil iedereen ze hebben!! :-) (en is mijn materiaal op )

ze wegen wel +/- 8gr per pootje.. en hij heeft nu iets meer of 7.5 cm mee hoogte
Mocht je ze willen stuur maar een PM

Laatst bewerkt:
Mooie pootjes! Rode, witte en zwarte naken en verkopen voor 15 euro per 4. Weet zeker dat het handel is :)

DJI props zijn waardeloos!!! Al 3x een gebroken prop gehad. Gewoon spontaan, zomaar in de lucht. Ik heb nog een verzameling 10x5 liggen. Mag je voor weinig hebben. Op eigen risico. Dus bedrijven die zeggen nog nooit van dit fenomeen gehoord te hebben... tja, kan natuurlijk.

Toch bijzonder. Ik heb anderhalve week geleden een complete flamewheel incl. Graupner MX12 Hott gekocht, toch een kleine 600 Euro handel.
Op de eerste dag dat ik hem gebruikte vloog er tot tweemaal toe een propellor in mid-flight uit elkaar. Twee keer een mail over gestuurd en tot nu toe (bijna een week later) geen enkele reactie mogen ontvangen.

Inmiddels via diverse fora de tip gekregen om de propnuts niet meer met Loctite te borgen, aangezien dit wel eens zou kunnen inwerken op het kunststof van de props. Tot nu toe gaat het goed, maar heb toch veel verhalen gevonden over spontaan uit elkaar klappende Dji props en een aantal mensen tegengekomen die ze absoluut niet meer op hun multicopter durven te zetten.

Loctite e.d. wordt ten zeerste afgeraden, werkt inderdaad in op kunststof. Dus zeer wel mogelijk de reden van het breken van de DJI props. En ook niet als een dolle vastdraaien die propnut, gewoon, vast is vast...

gr. Rob

Kan iemand mij uitleggen wat de "Attitude gain" doet ten opzichte van de "vertical gain" in de basic gain settings

Ik heb nu alles op 100% en hij vliegt echt super goed maar ik snap het verschil niet zo.

Groet Daan

Solex,

Waar vlieg jij in Den Helder met je F450, wil hem wel eens een keer zien vliegen.
Zit er zelf ook aan ye denken om er een te halen.

ik ben nu ook een trotse bezitter van de NAZA.
Alleen miss stomme vraag maar wat voor bordje moet ik gaan gebruiken met de f550 en NAZA?

4S 6000Mah????????????????????????
Dat zal een best accupack worden dan!!
Weet effe niet hoe de meesten dat doen, maar ik vlieg met mijn Quads rond op 3S 2200Mah en doe dat dan gemiddeld zo'n krappe 10 minuten en vlieg dan behoorlijk vlotte rondjes.
Vr Gr E

Moet ik er wel effe bijvermelden dat ik zo'n 15 Lipo packs in m'n kissie heb zitten, dus kan daar de hele middag mee vooruit.
Het tussentijds wisselen van Lipo packs vind ik persoonlijk een welkome aanvulling, want je zult straks merken dat vliegen met wat dan ook, een aanslag is op je energie afname in je koppie.
Als ik tussen de 8 en 10 minuten heb gevlogen dan wens ik me toch effe weer een rustpauze.Al was het maar een paar minuten.
Vr Gr E

Al gedaan hier wist ik al van, zijn graupners onderweg :)

Heb je wel rekening gehouden bij de prop keus dat je met een 4S accu gaat vliegen ? Want dat wordt nog wel eens vergeten, in jouw geval dus 4S = 8inch props en niet de 10inch ;)

4S 6000Mah????????????????????????
Dat zal een best accupack worden dan!!

Inderdaad, ik heb twee Hyperion G3 VX - 3S 5400mAh (35C), maar dat zijn al flinke jongens.

Aha............
Ja, dat benne ook al beste knapen zulke Lipo packs.
Tijdje terug een 3S 3300Mah Hyperion pack in mijn Gaui 330 gehad.
Was een beste lap wat betreft Lipo pack.
Toestel vloog er goed op, maar werd wel wat looiiger.
Daarom hou ik alles op 3S 2200Mah packs.
Maar in jullie geval met langer aan 1 stuk door willen vliegen begrijp ik de grotere packs.
Vr Gr E

Aha............
Ja, dat benne ook al beste knapen zulke Lipo packs.
Tijdje terug een 3S 3300Mah Hyperion pack in mijn Gaui 330 gehad.
Was een beste lap wat betreft Lipo pack.
Toestel vloog er goed op, maar werd wel wat looiiger.
Daarom hou ik alles op 3S 2200Mah packs.
Maar in jullie geval met langer aan 1 stuk door willen vliegen begrijp ik de grotere packs.
Vr Gr E

Ik heb geen quad maar een hexa :) de meeste vliegeniers met een heavy lift hexa vliegen met een 4s 6000mah

Volgens mij adverteert Dji de F550 nu niet bepaald als "Heavy lift" platform. En aangezien ze voor de F450 officieel een 2200mAh lipo adviseren (max. 3s voor 10" props, max. 4s voor 8" props), lijkt mij een 4s 6000mAh ook behoorlijk aan de grote kant. Maar het is natuurlijk je eigen keuze.

ik vlieg mijn F450 met een 3S 5000mah,
deze weegt 380gram.

hij is een fractie dikker dan een 3S nano 3000mah.

vliegt opzich prima.

een 4S 6000mah is wel weer wat groter...

Voor stabiel vliegen zal een groot en zwaarder Lipo pack best wel prettig zijn lijkt mij.
Ik doe zelf aan 'normaal' rondvliegen met mijn Quadcopters en vind de 3S 2200Mah 40C packs van ±190 gram dan meer dan zat.
Vliegmaatje van me gebruikt zijn Gaui 500X Frame met DJI Naza CPU voor FPV gebruik.
En die heeft er 2 stuks 3S 2200Mah packs onderhangen.
Is dan samen 4400Mah dus meer dan genoeg om lekker mee door te vliegen.
Ik denk dat de Lipo keuze dan ook echt persoonlijk is en wat wil de piloot met zijn toestel doen.
Vr Gr E

Back