Nieuwe flightboard: DJI NAZA

Ik vraag me eigenlijk af waarvoor jullie die waypoints gebruiken?
Da's toch niet echt een functie waarvan je zou zeggen, dat heb ik nou echt nodig omdat het zo'n handige functie is.
Zelf zou ik er nooit de meerprijs van een Wookong voor betalen.

Ik denk in de toekomst dat Wookong gebruikers nog meer flexibiteit gaan krijgen kwa programmatie enzo.
Het verschil moet toch ergens blijven inzitten...

Dat is denk ik iets waar ze nog geld kunnen uitslaan bij DJI...
Het mogelijk maken van flexibele parameters.
Bv. RTL op 10m hoogte i.p.v. 20m. Dat soort zaken.

DJI claimed 2400 gram. Of dat lekker vliegt is een tweede. Maar een 550D met kitlens weegt nog geen kilo..

Maar dat is toch het totale afvlieg gewicht?
Volgens mij weegt het ding zelf zo een kilo, dus 1.4 kg payload?

Ik ben nu bezig een mount te maken voor mijn camera. de Sony hdr cx 730. vrij zieke cam en maakt echt hele prachtige opnames.

Binnenkort post ik een filmpje.

Groet,
Dennis

voordelen van de wookong zijn nu:
okto ondersteuning
zelf kunnen plaatsen van imu ergens en dit is software instellen(net als gps)
datazender upgrade met mogelijkheid tot waypoints.

denk idd dat dit in de toekomst nog word uitgebreid.

De voordelen van waypoints zijn legio, je kunt vooraf een route programmeren en deze vliegt hij dan in één keer door of blijft hij hangen, in combinatie van de POI wordt het helemaal leuk, ook voor 360 graden foto's /film, enz. enz.

Uiteraard voor manual vliegen en scheuren heeft het geen functie.
Maar daar gebruik ik mijn hexa ook niet voor dat doe ik wel met mijn quadje van € 200 .. :)

Vandaag nog maar wat spulletjes besteld waaronder een extra ESC en USBasp programmer. Na al die goede verhalen over het flashen van de ESC ga ik dat toch ook maar eens proberen. Lijkt met niet zo heel spannend maar een extra ESC is nooit weg bij dit soort updates :mrgreen:

Hallo,

Gisteren heb ik samen met een vlieg collega een camera mount gemonteerd op de dji f550.
Dit is het resultaat. Het totale vlieggewicht is nu 2.250 gram.

imag0221ek.jpg

imag0220q.jpg

imag0219j.jpg

De cam is een sony hdr cx 730. Aangezien ik nog de dji props heb ben ik niet gaan vliegen maar heb ik enkel heel even gehoverd. Ik zal daar vanavond een filmpje van posten.
Nu wachten op de props..

Groet,
Dennis

@Sprokkel,

Gaat dat wel goed? Die camera hangt op z'n kop.:confused: Dan moet je al die filmpjes gaan omdraaien. Lijkt me toch niet dat die camera het zelf omdraaid. Anders zou je nooit een shot op z'n kop kunnen maken.

Ik heb gisteren de laatste DJI software geïnstalleerd (Assistant v1.6).

Net als jullie zag ik dat nu de add-on GPS en extra Fail Safe settings ingesteld worden.
Heb m'n nieuwe Graupner Hott MX-16 erop aangesloten en WOW !
Alles werkt perfect, nu nog wachten op de GPS, FoxTech meld een verzenddatum van 10 juni :D

Tx settings:

full

Heb op 1 draaiknop (rechtse) de remote adjust van pitch en roll gain staan (samen).

Op een andere draaiknop (middelste) heb ik de remote adjust van de vertical gain staan.
Hiermee kan je de gevoeligheid van de ATTI mode instellen.
Ik dacht dat de altitude gain hiervoor was, maar dat blijkt de throttle response te wijzigen.

Beide draaiknoppen kon ik perfect instellen op middelpunt (welk %), minimum en maximum uitslag (van 100% naar 185%) en %-wijziging per klikje.
Was even puzzelen, maar heb geen manual nodig gehad :D.
(Thanks Emil ..)

Op de laatste draai knop (linkse) heb ik nu de tilt-aanpassing van de camera staan, in combinatie met de gimbal.

De MANUAL / ATTI / GPS heb ik op een drie-standen schakelaar gezet.
De fail-safe kan ik bij elke van deze drie inschakelen op een twee-standen schakelaar, of de Tx uitzetten.

Ik heb deze gimbal + landing legs, welke o.a. geschikt zijn voor de DJI/RM 450 en 550.
De Gimbal is gemaakt voor een GoPro maar andere camera(tjes) passen ook.
Ik weet het, er betstaan qualitatief betere, maar die zijn dan ook gelijk 3x zo duur
(Deze set was EUR115 incl shipping).
De landing legs zijn sterk en hebben een mooie plek voor accu's, als contragewicht voor de gimbal + camera.

Heb er ook wat filmpjes van gevonden voor degene die het interessant vinden.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe heb je dit gedaan?
De fail-safe kan ik bij elke van deze drie inschakelen op een twee-standen schakelaar, of de Tx uitzetten.

Is dat een functionaliteit van je zender?

btw, ga je dit ook nog instellen?
Intelligent orientation control
Heb je nog wel kanalen over? De Naza heeft eigenlijk maar 2 vrij in te vullen kanalen, X1 en X2.

En de tilt-aanpassing van de camera gaat zeker buiten de Naza om?

Bedankt voor het delen van je instellingen, altijd handig om te zien hoe andere dingen doen :)

Nosmo,

Ik heb een mix gemaakt voor een extra twee-standen schakelaar.
Settings zjin ch5->ch5 (ch5 = de MANUAL / ATTI / GPS switch).
Met de mix kan ik de center en min% / max% aanpassen zodat deze exact op een van de fail-safe vakjes uitkomen.
Zal vanavond foto's maken (filmpje proberen).

De IOC wil ik nog wel een keer proberen.
Dan zal ik de X2 remore adjust op de NAZA moeten laten vervallen.
Maar ik lees dat dit nog niet zo makkelijk vliegen is, als men denkt ..

De tilt is buiten de NAZA om en overrulled de tilt gyro van de NAZA.
Moet dit nog wel even goed nakijken.

Gr, Mark.

Back