Nieuwe flightboard: DJI NAZA

Ik heb gisteren de laatste DJI software geïnstalleerd (Assistant v1.6).

Net als jullie zag ik dat nu de add-on GPS en extra Fail Safe settings ingesteld worden.
Heb m'n nieuwe Graupner Hott MX-16 erop aangesloten en WOW !
Alles werkt perfect, nu nog wachten op de GPS, FoxTech meld een verzenddatum van 10 juni :D

Tx settings:

full

Heb op 1 draaiknop (rechtse) de remote adjust van pitch en roll gain staan (samen).

Op een andere draaiknop (middelste) heb ik de remote adjust van de vertical gain staan.
Hiermee kan je de gevoeligheid van de ATTI mode instellen.
Ik dacht dat de altitude gain hiervoor was, maar dat blijkt de throttle response te wijzigen.

Beide draaiknoppen kon ik perfect instellen op middelpunt (welk %), minimum en maximum uitslag (van 100% naar 185%) en %-wijziging per klikje.
Was even puzzelen, maar heb geen manual nodig gehad :D.
(Thanks Emil ..)

Op de laatste draai knop (linkse) heb ik nu de tilt-aanpassing van de camera staan, in combinatie met de gimbal.

De MANUAL / ATTI / GPS heb ik op een drie-standen schakelaar gezet.
De fail-safe kan ik bij elke van deze drie inschakelen op een twee-standen schakelaar, of de Tx uitzetten.

Ik heb deze gimbal + landing legs, welke o.a. geschikt zijn voor de DJI/RM 450 en 550.
De Gimbal is gemaakt voor een GoPro maar andere camera(tjes) passen ook.
Ik weet het, er betstaan qualitatief betere, maar die zijn dan ook gelijk 3x zo duur
(Deze set was EUR115 incl shipping).
De landing legs zijn sterk en hebben een mooie plek voor accu's, als contragewicht voor de gimbal + camera.

Heb er ook wat filmpjes van gevonden voor degene die het interessant vinden.

full

Waar heb je dat landings gestel plus gimbal gekocht ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Moos, daar heb ik ze inderdaad besteld :D
Ik heb de 155mm clearance versie V2 en de black GoPro gimbal

full

full

Aangezien ik het filmpje op de kop had gefilmt en software matig flippen niet het beste resultaat heeft op dit moment zal ik kijken of ik vanavond een nieuw filmpje kan maken.
Moet wel zeggen met de luier om aangezien ik niet weet of die props gaan breken of niet ..

TBC

Groet,
Dennis

kan iemand mij vertellen of ik de naza als stand alone gimbal controller kan gebruiken? probeer het nu krijg alleen rood knipperende lamp en gimbal trekt naar een hoek.

kan iemand mij vertellen hoe ik dit dan moet aansluiten?

De Sony HDR cx 730 blijkt dus geen flip functie te hebben en moet je het zelf roteren met video bewerkings software.. iets waar je niet vrolijk van word aangezien dit de scherpte doet afnemen.

hierbij ene filmpje in de tuin en dus niets spectaculair en het is geroteerd met youtube....
ik moet dus iets verzinnen om die camera rechtop te vervoeren...
hbttqKPxWww[/media] bewerkte video - YouTube

Ah geweldig, thanks @Burg, nu snap ik wat je bedoeld. Ben benieuwd of ik dat in mijn zender kan inregelen (FF7C) maar het is ene leuke uitdaging.

Normaal wel, m'n vorige zender was ook een Futaba F7C.
Je kan ook een 3-way switch combineren met een 2-way switch.
Ik denk zelfs dat ik op het forum nog een topic heb gehad hierover.
Je zou eens moeten googlen, her en der staat informatie over hoe je dit moet doen.

Hmm niet zo slim, mijn zender heeft vanacht geslapen onder een sterren ( = wolken met regen) hemel :( uit elkaar geschroeft en gedroogd. Ik laat hem vandaag met rust en zie of hij het vanavond doet!

Als er vocht tussen onderdelen kan zitten kun je hem altijd nog afspoelen met alcohol (90% vd drogist)
Bij twijfel zou ik nog wat langer wachten / laten drogen.

Succes!

Bedankt voor de tip! Ik heb alle printplaten losgehaald en stuk voor stuk gedroogd, losse compenten zijn gedroogd en ik laat hem nu gewoon een mooie lange tijd staan zodat alles wat ik mogelijk gemist heb wat dieper zit ook kan drogen. Raad je aan sowieso die alcohol te gebruiken of is dat niet perse nodig?

Tja, weet ik niet. Ik heb het liggen, dus dat is makkelijk.
Alleen als er water onder / achter onderdelen zit is het echt nodig.
Het water geeft niet direct schade, maar het kalk wat erin zit wel.
De 90% alcohol kun je veilig op printplaten gebruiken.
Ik haal hier altijd mijn hars / flux resten mee weg.

Je kunt onderdelen ook in een bak met droge rijst doen.
Dit trekt het vocht er ook wel uit.

Mijn zender (DX7) zit niet zoveel electronica in, dus ik denk dat wel goed gaat.
Vooral goed laten drogen.
Ik zou langer wachten dan tot vanavond, bv een dag langer.

Okee dan wacht ik nog langer, ik heb hier een DX8, bestaat hoofdzakelijk uit 3 printplaten maar met niet gek veel grote componenten er op. Ik ga vanmiddag wel even langs de drogist om alcohol te halen. is 70% ook voldoende ( aangezien de meeste drogisten wel 70% hebben en niet 90%)

de 70% alcohol bestaat voor de overige 30% voornamelijk uit... water ;-)
Ik heb een flesje vd Kruitvat en voor een paar duppies meer hadden ze ook de 90% versie.

Even back on topic.
Wellicht eerder bekeken door anderen, maar dit laat toch zeker de kwaliteiten van de DJI NAZA zien.
Uiteraard ook die van de piloot, maar toch ..
Dit spoort mij aan om vooral veeeel te oefenen en af en toe wat lef te hebben :cool:

Back