Nieuwe gratis sim: R/C Desk Pilot

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door rcdeskpilot, 11 jan 2010.

1. rcdeskpilot

rcdeskpilot

Lid geworden:
    11 jan 2010
    Ik heb vandaag nog een melding gehad dat de sim in bepaalde gevallen de toestellen in de Mijn Documenten folder niet herkent. Ik zoek uit hoe dat komt. Ondertussen kan je de mappen van de nieuwe toestellen ook plaatsen in de map:
    c:\program files\rc desk pilot\aircraft
    Die zou reeds een map per bestaand vliegtuig moeten bevatten. Daar plaats je de nieuwe gewoon langs.

Voorlopig niet. Ik heb niet de kennis/tijd/materiaal. Natuurlijk zou het wel moeten lukken via Bootcamp.

Davy

2. rcdeskpilot

rcdeskpilot

Lid geworden:
    11 jan 2010
    Gary Gunnerson heeft vandaag zijn Hawk Sky online gezet. Niet dat het weer is om achter de pc te zitten ;)

Verder heb ik een overzichtje van downloadbare vliegtuigen gezet op de blog.

Davy

3. Lindert

Lindert

Lid geworden:
    12 nov 2009
    Toch op de Blog gezet ;)

Wou graag nu een met de Hawk Sky vliegen maar moet strax gaan vliegen...
    Is tevens een model zoals de Parkfun Fusion

4. danielw8

danielw8 Guest

Toen ik probeerde de Hawk Sky toe te voegen bestond er helemaal geen map in mijn documenten met de naam R/C Desk Pilot,
    Ook bestond c:\program files\rc desk pilot\aircraft niet.
    Wel bestond er c:\program files\rc desk pilot\data, maar als ik de hawk daar in zet doet die het niet.
    Ik heb ook windows XP.

5. ReneDL

ReneDL

Lid geworden:
    8 feb 2004
    Ik werk ook met windows XP en alles functioneert naar behoren.
    Als ik jou was zou ik het programma er eens afhalen en opnieuw installeren.
    Onder program files moet het volgende staan: c:\program files\rc desk pilot => aircraft dan => data dan => repository en daaronder nog vanalles.

Groetjes ReneDL

6. rcdeskpilot

rcdeskpilot

Lid geworden:
    11 jan 2010
    Hoi Daniel, je hebt waarschijnlijk niet de laatste nieuwe beta geïnstalleerd. Die kan je vinden op de beta pagina.

Davy

7. danielw8

danielw8 Guest

Hoi Davy, ja dat klopt, toen ik hem had gedownload ben ik naar de download pagina gegaan en daar stond versie 0.1.2 als nieuwste versie dus heb ik die gedownload.

Nu ik versie 0.1.3 heb gedownload werkt het wel, ook de map in mijn documenten.
    de simulator zelf ziet er mooi uit, en je kan goed merken dat hij nog in ontwikkeling is, en dat is positief, want er kwamen bij die nieuwe versie gelijk weer talloze nieuwe 'features'.
    Ik weet zeer weinig op het gebied van modelvliegen, maar ik vindt het een mooie en leuke sim!

En hartelijk bedankt voor uw hulp.

8. Lindert

Lindert

Lid geworden:
    12 nov 2009
    Hoi Davy,

Is er een mogelijkheid om vliegtuigen van RealFlight in de sim te gebruiken ?
    Die hebben ook bewegende roeren enz.
    Moet er dan iets veranderd worden
    of enige mogelijkheid om ze erin te krijgen ?

9. rcdeskpilot

rcdeskpilot

Lid geworden:
    11 jan 2010
    Dat is helaas niet mogelijk. Iedere sim heeft zijn eigen vluchtmodel met elk zijn eigen parameters. Bovendien zullen de makers van RealFlight niet staan te springen om hun vliegtuigen te delen met andere sims ;). Maar geen nood: binnenkort zijn er voor RCDP meer toestellen te vinden dan voor RF :D

Groetjes,
    Davy

10. Lindert

Lindert

Lid geworden:
    12 nov 2009
    Kun jij me eig eens uitleggen hoe FrankFly op rcgroups zijn modellen maakt ik kan er geen bal van :(

11. rcdeskpilot

rcdeskpilot

Lid geworden:
    11 jan 2010
    Hij gebruikt Google SketchUp om zijn 3D onderdelen te maken (daar kan ik je helaas niet mee helpen, ken het zelf niet, maar dit lijkt een goed begin). Daarmee exporteert hij de onderdelen mbv. de vermelde plugin naar DirectX .x bestanden. Dan is het kwestie van de handleiding van de editor te volgen om er een vliegend model mee samen te stellen. Eens je het beet hebt gaat het blijkbaar heel snel want Franky maakt gemiddeld meer dan één toestel per dag.

Davy

12. Lindert

Lindert

Lid geworden:
    12 nov 2009
    Nog een vraagje kan je eigenlijk hooveren met zo'n extra of die BIPE want mij lukt dat echt niet hoor hij valt gewoon uit de lucht :confused:

13. rcdeskpilot

rcdeskpilot

Lid geworden:
    11 jan 2010
    Hoi Lindert, je hebt de antwoorden op RCGroups waarschijnlijk al gelezen, maar waarschijnlijk zal ik dus eerst het gyroscopisch effect van de prop moeten modelleren voordat hooveren haalbaar wordt.

Davy

14. Lindert

Lindert

Lid geworden:
    12 nov 2009
    Ja had deze post al op RC Groups gezet,
    het is een sim die nog aan het ontwikkelen is en hooveren had ik niet verwacht,
    maar leuk dat je er iets aan doet!

15. Olap

Olap

Lid geworden:
    7 dec 2008
    Ik heb net de nieuwe versie gedownload en de Hawk Sky ook gelijk erin gezet. Ik had al wat langer geoefend met de sim en mede hierdoor is de maiden met m'n Easystar van vorige week zonder crashes gelukt.

16. rcdeskpilot

rcdeskpilot

Lid geworden:
    11 jan 2010
    Proficiat met de geslaagde maiden en leuk dat je het laat weten :D!

Davy

17. rcdeskpilot

rcdeskpilot

Lid geworden:
    11 jan 2010
    Testversie beschikbaar

Hoi!
    Het is al een tijdje stil rond R/C Desk Pilot, maar dat wil niet zeggen dat er achter de schermen niets gebeurt. Ik ben bijna klaar om versie 0.1.3 de wereld in te sturen, maar zou graag eerst jullie professionele mening willen vragen over het nieuwe vluchmodel (het stukje software dat bepaalt hoe vliegtuigen vliegen).

Hiervoor heb ik hetvolgende voor jullie klaargezet op:
    http://rcdeskpilot.com/system/files/rcdeskpilot_013fmtest.exe
    Dit is een testversie om reacties van jullie te krijgen en kan verder niet gevonden worden op de website.

De meeste vliegtuigen hebben twee versies: de versie met de "2" achter de naam gebruiken het nieuwe vluchtmodel, die zonder het oude. Op die manier kan je goed vergelijken. De Extra 2 werd grondig veranderd om op die manier hopelijk 3D vliegen wat beter te simuleren. Vroeger gedownloade vliegtuigen zullen blijven vliegen zoals ze deden.

Verder zijn nog een heel aantal dingen aangepast: betere windsimulatie, een geanimeerde vlag die de windtoestand aangeeft, crashanimatie, nieuw camerastandpunt,...

Alvast bedankt voor alle kritiek van de positieve, negatieve of opbouwende soort!

Davy

18. p@ul

p@ul

Lid geworden:
    12 mei 2010
    gaaf dat er weer een nieuwe versie komt het is een schitterende sim.

mvg p@ul

19. Servohobby

Servohobby

Lid geworden:
    7 aug 2009
    Afgelopen weekeinde de beta geïnstalleerd en uitgeprobeerd. Geen gekke dingen gezien, en waarschijnlijk heb ik nog niet genoeg vliegervaring om de Extra en de Extra2 uit elkaar te houden. De Cessna2 doet het prima en lijkt iets rustiger dan de eerdere.
    In het begin zat ik wel steeds een beetje onhandig met de bediening. Het selecteren van een ander vliegtuig kan intuïtief beter. En afsluiten met Escape vind ik ronduit onhandig. Verder ben ik van andere sims gewend dat je het laatst ingestelde vliegtuig terug krijgt bij herstarten, dat kun je noteren als wens.
    Het hellingzweven is briljant en verslavend! Er mogen wat mij betreft nog wel wat rukwindjes bij om het spannender te maken. Ik gebruik mijn MX-12 met SmartPropoPlus, wat uitstekend werkt als je het configureren en calibreren doorhebt. Ik heb nog niet geprobeerd een vliegtuig te ontwerpen maar dat wil ik ook nog eens gaan proberen.
    Super programma, ik blijf het zeker volgen!
    Groet, Alfred

Laatst bewerkt: 25 okt 2010
  20. rcdeskpilot

rcdeskpilot

Lid geworden:
    11 jan 2010
    Hoi Servohobby!
    Bedankt voor je opmerkingen.
    De escape toets opent ondertussen het menu :). Het hellingzweven is inderdaad onverwacht leuk. In de aankomende versie is de wind- en thermieksimulatie nog sterk verbeterd (mede dankzij de input van een meteoroloog) en wordt het dus nog ietsje leuker, vooral voor de zweverpiloten.
    Laat zeker iets weten als je een vliegtuig gebouwd heb!

Davy

Deel Deze Pagina