Nieuwe helikopter!

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Woozie, 23 mrt 2011.

1. stef stuntpiloot

stef stuntpiloot Forum veteraan

Lid geworden:
    26 dec 2010
    Beide linkjes werken helaas niet...

2. Dennis Dierckx

Dennis Dierckx

Lid geworden:
    27 feb 2006
    bij mij ook niet, je hebt een link naar je winkelwagen toegevoegd in plaats van de link naar de pagina zelf

3. corsairk

corsairk

Lid geworden:
    22 jul 2009
    Modelbouwwinkel "De Zwaluw" in Montfort bij Roermond heeft momenteel een raptor titan50 in de aanbieding. Je kunt hem vinden in hun voorjaarskrantje.
    Ikzelf vlieg ook met de oa. de raptor50. Een heel leuke, stabiele heli en, met hulp, zeer geschikt om serieus mee te beginnen.

Suc6 met je zoektocht.

Ronny

4. Woozie

Woozie Guest

Ik ga dus nu voor een electrische, welke weet ik nog niet.
    De raptor 50 is zo'n 350 euro. De prijs kan wel, maar hij is wel van brandstof, en dat wil ik nog niet doen. (anders word het te duur met extra spullen, brandstof, crashkosten etc.)

ik dacht als afstandsbediening deze:

Afstandsbediening FF-7 (T7CP) 2,4 GHz.

Ik weet niet of jullie er ooit van gehoord hebben, maar het is dus een 2.4 ghz afstandsbediening met 7 kanalen. (meer dan genoeg dus). Het moet in iedergeval lang mee kunnen gaan, en nog opties hebben om later misschien betere helicopters te kunnen besturen.

Weet iemand dan nog een fatsoenlijke, stabiele, makkelijke electrische helikopter voor mij?

Btw, ik heb nog steeds geen mail terug gehad van de club bij mij in de buurt. Als ik over een week nog geen contact heb, dan probeer ik het anders te doen. (naar de club toegaan).

5. stef stuntpiloot

stef stuntpiloot Forum veteraan

Lid geworden:
    26 dec 2010
    Waarom kijk je niet naar een leuke RTF set? Dit zal het een stuk makkelijker maken als beginner, alles wat je nodig hebt om te gaan vliegen koop je dan namelijk in 1 keer.

6. Dennis Dierckx

Dennis Dierckx

Lid geworden:
    27 feb 2006
    de bmi carboon 450 wordt in set verkocht idd,

2,4 gig zender, lader, heli en accupack (ik geloof dat deze set iets van 280 kost)

7. EricW

EricW

Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Als je toch naar een club gaat raad ik een RTF dus juist af.... ;)
    Zelf bouwen is het allerbeste, daar leer je dingen van die je later weer veel opleveren.
    Ga eerst naar die club en vraag waar de beginners doorgaans mee vliegen.

Als er veel met een bepaald type heli gevlogen wordt, dan is het raadzaam om daar in mee te gaan.
    Je kan dan bijv. onderdelen uitwisselen met elkaar (als je even iets niet hebt liggen) en iedereen leert van elkaar omdat je het over hetzelfde hebt.
    Als mensen geintresseerd komen kijken bij mij op de club dan geef ik ze ook dit advies.
    Het is bijna niet te doen om alle RTF's 450 die crashen voor andere leden "even" op te knappen.
    Dan vliegen de gevorderde piloten zelf niet meer en zijn ze alleen nog maar aan het sleutelen voor anderen.
    Ik denk dat er weinig clubs zijn die dat voor je gaan doen (niet 1 denk ik).
    Dus moet je dan alsnog alleen aan de slag.

Grt,
    Eric

8. ron van sommeren

ron van sommeren Forum veteraan

Lid geworden:
    31 aug 2002
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Idem zender, kies merk/type dat ook op club gebruikt wordt. Makkelijker bij instellen van zender. (Vroeger stelden we heli's af).

9. EricW

EricW

Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Heli's worden nog steeds afgesteld hoor Ron, alleen gaan we nu uit van een basis afstelling die voor iedere 120º graden swash "pot boom" CP heli relatief gelijk is ;)
    De rest kan in de zender afgesteld worden, van beginner tot gevorderde.
    Ik ben zelf wel bekend met diverse zenders ondertussen, en een aantal andere leden ook.
    Maar wel een hele goede tip inderdaad, voorkeur is er altijd en zeker als er aan de kabel gelest wordt op een club.

10. Woozie

Woozie Guest

Oke,

ik wacht nu nog op antwoord van de club.

Ik hoop dat ik binnenkort is kan gaan kijken en vraag ik ook meteen met wat voor helikopters ze daar vliegen. (en welke zenders etc. :D)

erg bedankt voor jullie hulp!

groeten Jasper

11. Woozie

Woozie Guest

is dit misschien wat voor mij?

T-REX 450 PRO (KX015073) - RC Heliparts
    er staat alleen dat ik er nog meer dingen bij moet kopen. (zoals accu en zo)

Waar moet ik opletten voor de accu. Bij de beschrijving staat 11,1 volt 2000mAH, tot 2200mAH. Maar ik zie dat daar ook nog best veel verschil in prijs is. Kan ik dan het beste gewoon 2 a 3x de goedkopere versie pakken?

En de afstandbediening

Afstandsbediening FF-7 (T7CP) 2,4 GHz.

voldoet die aan de eisen voor deze helikopter?

12. bartjuuuhhh

bartjuuuhhh

Lid geworden:
    25 sep 2006
    T-REX 450 Pro Super Combo ARF [KX015074COMBO3]

Dit is ook wel een leuke set,... incl 2 accus en trainings kruis, koffer,...

De super combos van Align zijn zeer compleet, en die zender die jij aankaart is een prima ding waar je voorlopig flink mee uit de voeten kan!

Laatst bewerkt door een moderator: 27 mrt 2011

Deel Deze Pagina