Nieuwe HPI net ingereden; temperatuur vragen.

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door icewim, 15 dec 2003.

  1. Guest

    Guest Guest

    Dat pompje heeft toch niet zo veel nut je heb toch al die standaar pompje op je tank.
    Het is alleen maar handig als die niet meer goed werkt :p
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.730
    Locatie:
    Sassenheim
    Even de uitlaat dichthouden tijdens het aantrekken pompt ook de prandstof rond.
     
  3. icewim

    icewim Guest

    Wat mij nu weer ernstige zorgen baart, is het feit dat als ik hem een tijdje stationair laat draaien; ik toch haast hetzelfde verschijnsel krijg; hoog-laag in toeren en afslaan zonder dat ik wat doe. Hoe de sproeier staat heeft geen invloed voorzover ik merk.
    De compressie is dus goed; de afstelling reageerd niet (niet op dat iig); wat kan er dan nog fout gaan? Of ligt het gewoon aan het feit dat hij nog niet ingereden is? Hij heeft ondertussen wel een dikke liter brandstof achter de kiezen nu.........
     
  4. JOOT#2

    JOOT#2 Guest

    trekt toch niet via de carburator of via een van de regelschroeven valse lucht? Kan zijn dat een dichting stuk is. Heb ik ooit eens gehad en dan doet ie heel lelijk. Als je motor uit is en de brandstof zakt snel terug naar de tank dan heb je een lek. Kan ook iets anders zijn.
     
  5. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    probeer eens je vinger op je luchtfiter of carbutareuringang te houden bij stationair lopen, bij normale situaties slaat de motor direct af, bij valse lucht loopt de motor een klein moment door,

    het is goed mogelijk dat de carburateurschroeven iets los zijn gegaan door het meeresoneren met de motor. controleer dit even.

    kijk ander ook nog eens even je koppeling na, of deze vrij loopt bij stationair en niet door een afgebroken veer los rammelt.
     
  6. icewim

    icewim Guest

    Nou ja, goed; het probleem is duidelijk. Hoewel ik dacht dat de compressie goed was zegt de man bij quartel toch van niet; kop eraf hij zegge; "de chroomlaag is eraf".
    Ikke: "hoe kan dat nou?"
    Hij zegge doen; "doordat je hem stationair in hebt laten draaien, dat mag absoluut niet".
    "Dat staat toch echt in het boekje hoor".
    Ook zonder kap inrijden mocht niet; dan komt er geen goede luchtstroom langs de motor......mogen ze dan ook wel eens in het boekje zetten.
    Ook de 25% nitro die ik had, had niet gemogen terwijl de man die hem aan mij verkocht in dezelfde winkel zei van wel.
    Hij wilde mij wel een cilinder zuigersetje verkopen maar ik vroeg om garantie en dat wordt nu geprobeerd.......

    Als het geen garantie is, kan ik voor 75 euro een revisiesetje kopen of voor 80 euro een 2.5cc X-race of voor 100 euro een "hot" motor met 3.09 cc hoewel ik daar niet zulke goede berichten van hoor.
    Maar dan rag ik het oude motortje eerst helemaal af uiteraard ;)
     
  7. BlackFox

    BlackFox Guest

    Tege mij zeiden ze eerst inrijden zonder kap dan koelt hij beter, stationair in laten draaien de eerste 2 tankjes mag wel, maar daarna moet rustig gereden worden.25% is wel erg veel, 10% is ideaal om in te rijden.ik heb 16% gebruikt en dat ging ook goed.Ik zou zeker om garantie vragen, maar ik zou niet alles geloven van wat hij zegt, maak zelf de motor maar eens zuiver en probeer dan maar eens...
     
  8. Guest

    Guest Guest

    Tegen mij zeiden ze ook inrijden zonder kap en eerst 1 blik inrijden met 10% en daarna wat je zelf wilt ik 16% dus en mijn auto is nu nog helemaal goed :D
     
  9. Guest

    Guest Guest

    wat een vreselijk verhaal :roll: :cry: :cry: (huilie :cry: )
     
  10. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    inrijden gaat idd zonder kap, maar kan met 10-16 nitro gedaan worden, 25% is VEEL TE VEEL voor een auto, je set gaat dan erg snel door..... je hebt waarschijnlijk een brandstof voor vliegtuigen ofzo gehad.... heel erg grote fout van de winkel....
     
  11. icewim

    icewim Guest

    Okee dan, net gebeld door quartel en degene die er mee bezig was; hoe ik erbij kwam dat de motor versleten was..........
    Dus ik zei dat die man zaterdag in de winkel dat zei.
    Hij meldde mij terug dat hij nog nooit zo'n mooi ingelopen motortje had gezien.........
    Dus gaat hij nu op zoek naar de klacht (en de oorzaak hoop ik) want die had hij nog niet geconstateerd.
    Tja......
     
  12. JOOT#2

    JOOT#2 Guest

    weirdo winkelbediening, de ene zegt dit, de andere dat. Hoe kunne die nu goed samenwerken als sommigen maar wat uit hun nek staan te kletsen.
     
  13. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Ehhhhh ... ff een aantal zaken op een rij.

    1 - Het is echt het beste om je motor in te laten lopen zonder kap!
    2 - 25% nitro is idd een beetje veel om in te lopen, vooral als het brandstof is met te weinig olie! 10% was beter geweest maaarrrrr het kan wel!
    3 - Ik ken een goede motor-engineer die je probleem zo verholpen heeft ik weet niet waar je woont?
     
  14. icewim

    icewim Guest

    Hmm....ik hoop niet dat die motor engineer bij jou in de buurt woont, ik woon namelijk in IJmuiden......vlak bij Amsterdam.......
     
  15. icewim

    icewim Guest

    Zoooo......hij is weer terug bij baassie.....!
    Er is vernieuwd; carter, krukas en lagers.....
    Want die lekten. Tja ok Liet hem net draaien en hij sloeg nog gewoon af hoor........
    Kga wel ff rijden, dan zien we het wel.
     
  16. icewim

    icewim Guest

    Okee dan; ik heb gereden en wat mij opviel is dat op een gegeven moment hij stationair (hij draaide toch al heeeeel traag, maar bleef wel lopen) zo langzaam ging lopen dat ik hem wel hoger moest zetten; dat heb ik gedaan met de aanslagschroef.
    Nu is het zo dat als ik aan kom rijden en stop, hij heel hoog statiopnair draait en dan langzaam aan terugloopt naar de ingestelde waarde zegmaar.
    Hij blijft wel gewoon lopen.
    Mijn racemaatje heeft precies dezelfde auto en die van hem loopt harder stationair en heeft een kleinere "gasklepvooropening".
    Ook staan ze allebei 2.5 slagen open op de hoofdsproeier.

    Verder is het hele blokje nat van de brandstof; dat was bij het vorige blokje ook.......raar, maar goed; ik heb nu niet meer het idee dat hij valse lucht krijgt iig.
     
  17. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Dat je motor hoog op toeren loopt na het rijden is vrij normaal, hij moet echter binnen 4 - 6 sec. weer terug vallen naar stationair.

    Dat je motor zo nat wordt is niet normaal! Aangezien het met je vorige blok ook zo was verdenk ik je uitlaat. Is je uitlaatafdichting stuk? Zit er ergens een gaatje in je uitlaat? Zit je uitlaat strak op je motor zodat hij niet half lostrilt tijdens het rijden?
     
  18. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.913
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    knijp je hoofnaald zo dat je maximale snelheid en toerental hebt, rijd een keer of 2 volgas door de straat.
    temperatuur checken, als ie veel te heet is, wat rijker draaien (paar tikjes)
    nogmaals gassen door de straat, temperatuur checken (snelle indicatie, spuug op de kop, dit moet dan gaan borrellen, als het eraf danst alsof je water in een gloedhete pan gooit is ie nog steeds te arm.
    als bovenin alles goed is, dan pas je stationairnaald afstellen, jengelt ie stationait of toert ie na een paar seconden stationair lopen op? dan staat ie te arm onderin, gaat ie steeds langzamer stationair lopen na een paar seconden ? dan staat ie te rijk.

    verder is het idd niet erg als je net volgas aan komt en dan remt dat ie even verhoogd stationair loopt zoals nismo al zegt, hij moet wel na een sec of wat normaal gaan lopen.
     
  19. icewim

    icewim Guest

    Ga ik proberen; bedankt voor de tips!
     
  20. icewim

    icewim Guest

    Ok. heb "ff snel" geprobeerd in de straat, maar dat gaat niet zo. Ik heb hem echter wel een kwart slag armer gezet en vooralsnog doet dat wonderen!
    Ga zo ff "uitgebreid" proberen......
     

Deel Deze Pagina