Nieuwe IX C gebouwd van Engel romp. Ander duiksysteem?

Discussie in 'Duikboten' gestart door SRS, 21 apr 2006.

1. SRS

SRS

Lid geworden:
    23 mei 2005
    Kleine update.

Zag dat er wat foto's weg warenop de startpagina, even wat aangepast.

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. raf

raf Forum veteraan

Lid geworden:
    27 aug 2003
    hallo

ja er zijn weer een heel deel foto's verdwenen in verschillende topic's
    forum weer een update gehad ???

groetjes raf

3. SRS

SRS

Lid geworden:
    23 mei 2005
    Nee hoor, gedeelte eigen schuld...

4. duikboot

duikboot

Lid geworden:
    21 jun 2012
    ik heb de u-1234 of u-177 nu. welke heb ik nu dan?

5. duikboot

duikboot

Lid geworden:
    21 jun 2012
    hallo srs ik heb je oude u-boot nu. maar ik zie veel aan de binnenkant, maar ik weet niet hoe u hem duikend heb gekregen of hoe u hem in elkaar had.

6. bosreus

bosreus

Lid geworden:
    19 okt 2003
    Het laatste bericht van deze topic is van 2011, en zoals je ziet is SRS overgestapt naar vliegen, hij zal heus niet te vinden zijn bij model duikboten.
    Je kan je vraag beter stellen via een conversatie.

Hans

7. duikboot

duikboot

Lid geworden:
    21 jun 2012
    oooh oke jammer ja. dankje

8. duikboot

duikboot

Lid geworden:
    21 jun 2012
    ik heb al gekeken maar kan SRS niet vinden bij vliegtuigen forum. dat is jammer, want ik wou graag weten hoe hij de electronica heeft gebouwt ik heb veel in liggen maar ik weet niet wat er nog bij moet, ja een duiktank en ik weet dan niet of de rest kompleet is om te duiken.

9. Jonkje

Jonkje

Lid geworden:
    29 jun 2009
    Ik heb destijds deze boot van Douglas gekocht. Helaas wegens transport issues weer verkocht, waarschijnlijk aan degene van wie jij em hebt gekocht. Destijds zat er een ballasttank in samen met een compressor en een rode tank voor de gecomprimeerde lucht. Heb je een foto van de binnenkant? Het Electra systeem van Douglas was inderdaad vrij complex.

duikboot vindt dit leuk.
  10. Lex Verkuijl

Lex Verkuijl

Lid geworden:
    30 okt 2004
    Gewoon op 'SRS' onder zijn profielfoto klikken, en dan 'conversatie starten'. Maar als de boot al door verschillende handen gegaan is is het maar de vraag of de techniek nog is wat Douglas er van gemaakt had.

duikboot vindt dit leuk.
  11. duikboot

duikboot

Lid geworden:
    21 jun 2012
    ja maar heb al paar foto geprobeerd maar krijg er niet op. ik weet niet wat er mis gaat. er zit wel een ruitersproeier pomp op van een auto. er zit ook een printplaat in en nog een doorzichtige doosje waar een printplaat inzit en daarop staat,RX 600 DSP. staat erop. dat zal de ontvanger wel zijn van een zender denk ik.

12. Joop.O.H.

Joop.O.H.

Lid geworden:
    22 jul 2004
    Hallo duikboot

Die rode luchttank in die boot heb ik destijds voor Douglas gemaakt en de luchtkompressor heb ik toen ook aangepast en hij heeft zijn eigen besturing ingebouwd.

Ik weet niet hoe ver je ervaring met modelduikboten is , maar als ik je berichten volg ,denk ik dat het een stap te ver is.

De ruitensproeier pomp zal wel de compressor zijn die ook voor het oppompen van het reservewiel gebruikt wordt want het duiken en weer boven komen gebeurt pneumatisch een daar heb je geen waterpomp voor nodig.

GR.Joop

13. duikboot

duikboot

Lid geworden:
    21 jun 2012
    oke dankje wel. ik heb inderdaad de drukpomp bij en de ruitensproeier pomp bij. maar geen luchttank bij. en hen 3a4 accus bij en een soort van printplaat met 4 witte blokjes of schakelaars bij. alleen ik weet echt niet hoe of waar ze aangesloten moeten worden. maar ik ben wel benieuwt welke rode luchttank erbij zat?

14. duikboot

duikboot

Lid geworden:
    21 jun 2012
    ik kan hierop geen foto,s plaatsen helaas. maar ik mis inderdaad de rode tank. en alles wat er nu nog in ligt zijn de servoos en de motoren. ik heb wel een pomp bij gekregen en de ruitersproeier pomp en een soort van een grote printplaat met 4 witte schakelaars of witte blokjes.

15. Lex Verkuijl

Lex Verkuijl

Lid geworden:
    30 okt 2004
    Het hele verhaal tot nu toe klinkt alsof elke eigenaar iets aan de boot aangepast heeft waardoor er nu waarschijnlijk niemand is die weet hoe hij werkt / aangesloten moet zijn. Waarschijnlijk is de beste optie om alles er uit te halen, en dan van nul af aan opnieuw te installeren. Dan weet je in ieder geval zeker hoe de boel werkt, en kun je ook stapje voor stapje zaken testen om zo tot een goed werkende boot te komen.

16. duikboot

duikboot

Lid geworden:
    21 jun 2012
    oke ja jammer. want dan moet ik een hoop bij kopen en dat is een hoop geld helaas. ik heb het idee dat ik alleen de rode tank mist.

17. duikboot

duikboot

Lid geworden:
    21 jun 2012
    dit spul heb ik erbij

Bijgevoegde bestanden:

18. Bert V

Bert V verslagschrijvers

Lid geworden:
    7 apr 2009
    Ik ben - hoewel ik ze wel leuk vind - geen duikboten man, maar misschien is het raadzaam om toch eerst eens de mogelijkheden van het plaatsen van foto's - en waarom dit bij jou niet zou lukken - te onderzoeken.
    Ik weet niet beter dan dat iedereen dat hier zal lukken en jou dus ook.
    Daarna kan een ander beter en gemakkelijker met je mee denken en je van de nodige goede raad voorzien.
    Gr. Bert

Edit; te laat, ik zie de eerste foto('s) al verschijnen;).

19. duikboot

duikboot

Lid geworden:
    21 jun 2012
  20. duikboot

duikboot

Lid geworden:
    21 jun 2012

Deel Deze Pagina