Nieuwe Mini H-Quad , Hoverthings Flip 260!!

Discussie in 'Multicopters' gestart door QuadRon, 4 mei 2014.

1. Piet Baas

Piet Baas

Lid geworden:
    16 jun 2014
    Zo te zien kan je op 3s en 12aESC beter HQ 6x3 Carbon gebruiken dan de HQ 5x4 Glass/Carbon; meer thrust en minder Current en hogere full throttle efficiency!?

2. markjuhh

markjuhh Forum veteraan

Lid geworden:
    4 jan 2009
    De belangrijkste waardes zijn Thrust (op volgas), Ampere en Volt.

Thrust is het aantal gram lift dat je per motor genereert op een bepaald voltage met een bepaalde prop.
    Daarbij gaat een bepaalde stroom (Ampere) lopen. Je regelaar moet deze stromen aan kunnen.

12.6A kunnen de meeste 12A regelaars wel aan, al is het maar voor korte tijd (burst)
    Dit trekt de motor alleen als je volgas geeft, en dat doe je meestal niet de hele vlucht.

3. Piet Baas

Piet Baas

Lid geworden:
    16 jun 2014

Awesome!

En ik ga zoeken naar een watt meter.

4. Piet Baas

Piet Baas

Lid geworden:
    16 jun 2014
    Over die thrust, als je dat per motor berekend, wil dat dus niet zeggen hoe zwaar je de quad kan maken?

Thrust volgens die tabel met HQ 5x4 Glass = 550 gram, dat keer 4 motoren = 2,2 kilo. Dat is één zware flip 260!!

Zijn de thrust waardes louter ter vergelijking?

5. dennis.w

dennis.w

Lid geworden:
    26 aug 2008
    6x45props gaat ook goed met ztw 12 amp regelaars hoor.

6. markjuhh

markjuhh Forum veteraan

Lid geworden:
    4 jan 2009
    Meestal word ervan uit gegaan dat je op 50% throttle moet kunnen hoveren. Dus op 50% throttle zou je evenveel thrust moeten genereren als het gewicht van je quad.

Komt erop neer dat ie 1.1kilo zou mogen wegen.
    Minder gewicht is altijd goed, dan hoeft het geheel minder hard te werken waardoor er minder stroom verbruikt word en je langer kan vliegen.

7. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    zolang je zorgt dat je regelaars onder de prop in de propwash zitten kunnen ze altijd veel meer stroom aan.

8. Piet Baas

Piet Baas

Lid geworden:
    16 jun 2014
    Ah ok. That makes sense! Tnx.

Is oververhitting het enige probleem bij overbelaste ESC's?

9. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    bij overbelaste wel ja.

10. Miguel Scharlaeken

Miguel Scharlaeken

Lid geworden:
    19 aug 2012
    Flip 260

Hallo allen,

Ik ben redelijk nieuw in de multicopterwereld, al langer geïnteresseerd in de technologie erachter maar ik dacht dat los vliegen met een multicopter wat saai ging zijn (of niet wat ik wil) en mijn vermoeden werd bevestigd door mijn dji f450 met naza.

Nu heb ik een flipje gebouwd met naze, 2300kv motoren op 3s en 6030props. fpv setje erop en gaan :). Wauw dat vliegt lekker, ik houd het rustig (grannystyle) omdat ik nog niet veel fpv ervaring heb.
    Mijn enige probleem is een wobble bij het verticaal naar beneden komen. Dit zijn mijn pid's.
    Zouden deze instellingen de wobble kunnen veroorzaken?

Mvg
    Miguel

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  11. Dennist

Dennist verslagschrijvers

Lid geworden:
    24 sep 2012
    Van de instellingen heb ik niet veel verstand (geen) maar ik heb ergens gelezen dat ze het allemaal hebben bij verticaal dalen. Dit omdat je in je eigen turbulentie zit.

Ik heb nu 2 Quads en ze doen het beide.

12. m00st

m00st

Lid geworden:
    1 sep 2013

Wat Dennist zegt. Het is je eigen 'propwash' die voor instabiliteit zorgt. Als je ESCs hebt die active braking gebruiken is het minder/weg doordat je props niet 'Freewheelen' maar afgeremd worden en dus minder wind veroorzaken.

Je kan twee dingen doen:
    * er aan wennen en zo min mogelijk stil hangen als je daalt, maar (bijvoorbeeld) voorwaartse snelheid houden
    * andere ESCs met active braking of je eigen ESCs van blheli voorzien en damping aan zetten als dit ondersteund wordt op jouw ESCs.

13. Miguel Scharlaeken

Miguel Scharlaeken

Lid geworden:
    19 aug 2012
    Bedankt voor de info dennist en m00st.
    Deze namiddag nog 3 vluchtjes gedaan en verticaal dalen doe ik enkel nog bij landen.
    Om hoogte te verliezen in de vlucht probeer ik weinig gas te geven en down elevator, zo komt ie lekker naar beneden.

Deel Deze Pagina