Nieuwe Uitdaging !!!

0030


Hallo allemaal,


Weer even een update van de Broshuis Semi-dieplader :

De onderplaat van het zwanenhals gemaakt, hierin wordt straks het ETS stuursysteem gebouwd met de gedwongen kingpin besturing.


HPIM7726.jpg


HPIM7727.jpg


HPIM7727.jpg


Zie de onderkant van het zwanenhals.

HPIM7732.jpg


HPIM7733.jpg


Zie de beschermkappen voor de bedrading van het ETS stuursysteem en de bedrading voor de verlichting.

HPIM7734.jpg


HPIM7736.jpg


HPIM7737.jpg


Het zwanenhals rust op de MB Actros.
Hmmm, het staat wel aardig vind ik zelf !

HPIM7741.jpg



Wordt vervolgd.
 
Beste Piet,

Ziet er weer allemaal erg mooi en strak uit...
Mijn complimenten en waardering.

Hou wel rekening met het ETS systeem, dat je het geïsoleerd houdt ten opzichte van de truck/trailer.
(is natuurlijk afhankelijk hoe je de gedwongen king-pin gaat maken)
Zou zonde wezen, als er daardoor storing kan ontstaan.
 
low budget dieplader

hallo piet
wat moet ik nou nog zeggen,
mn mening is bij u al bekent,
heeft u nou de hele dag de tijd om er aan te werken??
lijkt er wel op,u laat elke dag weer een vordering zien,
hoe is het eigenlijk met de restauratie van de volvo f12???
of moet eerst de dieplader af???
mvg markioo
 
Ik hoop niet dat je schoonzoon straks de 60kilo wegende Cat 385 op de dieplader zet.
Dan kan hij wel eens gaan doorbuigen en dat is zonde.
 
Beste Piet,

Ziet er weer allemaal erg mooi en strak uit...
Mijn complimenten en waardering.

Hou wel rekening met het ETS systeem, dat je het geïsoleerd houdt ten opzichte van de truck/trailer.
(is natuurlijk afhankelijk hoe je de gedwongen king-pin gaat maken)
Zou zonde wezen, als er daardoor storing kan ontstaan.


Hallo Marten,

Ja, misschien moet ik nog wel even een beroep op jou doen om de elektronica goed aan te sluiten.
Want ik moet ook nog een keertje met de volvo F12 langskomen, zoals ik al een keer eerder met jou er heb gehad om het korstsluitingprobleem in de achterlichten op te lossen.

Maar dat hoor je nog wel een keertje, want ik wacht nog met veel spanning door jou te bouwen/optimaliseren van de vaartregelaar !!!
 
Ik hoop niet dat je schoonzoon straks de 60kilo wegende Cat 385 op de dieplader zet.
Dan kan hij wel eens gaan doorbuigen en dat is zonde.


Halllo Stefan,

Nee, dat kan helaas niet, maar dat weet hij wel dat dat niet gaat, maar er moet toch wel 25 tot 30kg lading op kunnen hoor, want het chassis onder de laadvloer wordt ook best stevig.

Ik heb al een test uitgevoerd op het zwanenhals van 10 kg, dit ging zonder problemen en doorbuigen !!!

Ik heb er wel vetrouwen in dat het goed komt met die 30 kg lading.
 
hallo piet
wat moet ik nou nog zeggen,
mn mening is bij u al bekent,
heeft u nou de hele dag de tijd om er aan te werken??
lijkt er wel op,u laat elke dag weer een vordering zien,
hoe is het eigenlijk met de restauratie van de volvo f12???
of moet eerst de dieplader af???
mvg markioo

Hallo Marco,

Binnenkort komt er weer een update van de Volvo F12.

Gemiddeld werk ik 2 uur s'avonds aan de hobby, dus 5 x 2 uur = 10 uur.
Meestal werk ik vrijdags ook aan de hobby, ongeveer 6 a 7 uur, dus totaal ongeveer 16 uur per week.

s'Maandags doe ik meestaal de klusjes in en om het huis.
Ik werk trouwens nog 3 dagen per week, dinsdag,woensdag en donderdag.
Niet omdat het moet, maar omdat ik het leuk vind.
Lekker lang weekend, 4 dagen

Om gezondheidsredenen van mijn vrouw en van mij zelf heb ik mijn 4 zaken verkocht per 1 januari 2005.
Wij hadden geen opvolgers, 2 dochters, maar die wilde de zaken niet overnemen.
Beide schoonzoons hadden ook geen interesse.


Zo Marco, je bent weer helemaal op de hoogte !
 
Laatst bewerkt:
Hallo Marten,

Ja, misschien moet ik nog wel even een beroep op jou doen om de elektronica goed aan te sluiten.
Want ik moet ook nog een keertje met de volvo F12 langskomen, zoals ik al een keer eerder met jou er heb gehad om het korstsluitingprobleem in de achterlichten op te lossen.

Maar dat hoor je nog wel een keertje, want ik wacht nog met veel spanning door jou te bouwen/optimaliseren van de vaartregelaar !!!


Hallo Piet,

Als ik de handleiding zo bekijk van die ETS, is het makkelijk om aan te sluiten.
Het is allemaal keurig beschreven.

Het zal meer gaan over het contact tussen de zwanenhals/gedwongen king-pin en het zadel...
Als daar metalen die geleidelijk zijn, over elkaar heen draaien...
Kan het duiden op een kans, dat er storing veroorzaakt kan worden.

Komt er een eigen voeding voor de ETS op de semi-dieplader ?
Of wordt het gevoed vanuit de rij-accu ?

Betreft die regelaar met geluid...
Daar ga ik nu eindelijk weer mee verder :D
Heb de spulletjes vandaag in huis, waaronder die "fijne" zeer kleine printboortjes.
Maargoed, voorderingen zullen in het bijbehorende topic vermeld worden.

En natuurlijk ben je altijd welkom voor eventuele vragen.
Of met de Volvo F12...:p
(jammer genoeg kan ik niet in Zwolle erbij zijn)
 
Hallo Piet,

Als ik de handleiding zo bekijk van die ETS, is het makkelijk om aan te sluiten.
Het is allemaal keurig beschreven.

Het zal meer gaan over het contact tussen de zwanenhals/gedwongen king-pin en het zadel...
Als daar metalen die geleidelijk zijn, over elkaar heen draaien...
Kan het duiden op een kans, dat er storing veroorzaakt kan worden.

Komt er een eigen voeding voor de ETS op de semi-dieplader ?
Of wordt het gevoed vanuit de rij-accu ?

Betreft die regelaar met geluid...
Daar ga ik nu eindelijk weer mee verder :D
Heb de spulletjes vandaag in huis, waaronder die "fijne" zeer kleine printboortjes.
Maargoed, voorderingen zullen in het bijbehorende topic vermeld worden.

En natuurlijk ben je altijd welkom voor eventuele vragen.
Of met de Volvo F12...:p
(jammer genoeg kan ik niet in Zwolle erbij zijn)


Hallo Marten,

Het ETS stuursyteem krijgt een eigen voeding onder de Semi-dieplader, zodat de Semitrailer achter elke truck gekoppeld kan worden en dan ook sturend werkt.

Ja. dat had ik al begrepen dat ik voor een goed isolatie moet zorgen, maar dat komt wel goed !

Alvast bedankt voor je aanbod !!
 
Laatst bewerkt:
Hallo Piet,

Inderdaad wel verstandig, zo blijft die universeel inzetbaar.
Ben zeer benieuwd naar dat ETS systeem.
Ziet er veelbelovend uit...

Succes verder met de verdere werkzaamheden.
 
Hallo allemaal,

Allemaal hartelijk bedankt voor jullie complimenten.

Morgen volgt er weer een update !

Morgen ga ik ook beginnen met het maken/frezen van de 6 messing stuurassen.
(veel freeswerk)
 
hallo piet
dank voor uw uitleg,
en lijkt me erg om iets wat je in jaren op hebt gebouwd weg moet doen omdat er geen opvolger is,
mvg markioo
 
Laatst bewerkt:
0031



Hallo allemaal,



Weer even een update van de Broshuis Semi-dieplader :

Reservewielen steunen van messing gemaakt en gemonteerd aan het kopschot.

HPIM7807-1.jpg

De rondingen in de steunen rond geklopt op de bankschroef.

HPIM7809-1.jpg

Even kijken of de pasvorm goed is op het reservewiel

HPIM7812-1.jpg

Het geheel in elkaar gesoldeerd.

HPIM7815-1.jpg


HPIM7834-1.jpg


HPIM7833-1.jpg

Gaatjes geboord voor de monrage aan het kopschot.


HPIM7831-1.jpg


HPIM7832-1.jpg

De wielnaaf uit het resevewiel gedraaid op de draaibank en 6boutgaten geboord in de velgen.

HPIM7837-1.jpg


HPIM7838-1.jpg

HPIM7839-1.jpg


HPIM7843-1.jpg

De reservewielen gemonteerd in de resevewiel steunen gemonteerd.

HPIM7844-1.jpg


HPIM7847-1.jpg


HPIM7850-1.jpg


HPIM7895-2.jpg


HPIM7899-2.jpg


De reservewiel-steunen gemonteerd aan het kopschot.


Wordt vervolgd.
 
low budget dieplader

hallo piet
dat u het red onder de 500 euries blijf ik me verwonderen,
voor dat geld en een taart mag u er voor me wel eentje maken,
en de details zoals dat bij de reservewielen gaatjes erin,
mvg markioo
 
hallo piet
dat u het red onder de 500 euries blijf ik me verwonderen,
voor dat geld en een taart mag u er voor me wel eentje maken,
en de details zoals dat bij de reservewielen gaatjes erin,
mvg markioo

Hallo Marco,


Ik zit met het budget nog steeds op schema, zoals het nu gaat moet het lukken om onder de 500,= Euro te blijven.
 
low budget dieplader

hallo piet
als u de assen gaat maken heeft u dan al rekening gehouden met de wieluitslag per as???zal wel natuurlijk,
maar ik had ergens een site gezien met assen die op de fusee blokken ipv 1 gat had voor een stuurkogel,een gleufje had zodat hij de kogel kon verschuiven om de wieluitslag te kunnen instellen,en dan vast te zetten,
ook de breedte van de as kon je verstellen,
als ik de site weer vind zal ik het door geven aan u,
misschien doet u andere ideeeen op,al denk ik dat uw besluit en ideeen al in uw hoofd verwerkt zijn,en worden doorgelinkt naar uw handen,die het vervolgens zullen gaan maken,
en zijn de alu fusee blokken van tamiya rc autoos niks om als voorbeeld te dienen,het zijn de hop up van tamiya,het is maar een suggestie,
mvg markioo
 
hallo piet
als u de assen gaat maken heeft u dan al rekening gehouden met de wieluitslag per as???zal wel natuurlijk,
maar ik had ergens een site gezien met assen die op de fusee blokken ipv 1 gat had voor een stuurkogel,een gleufje had zodat hij de kogel kon verschuiven om de wieluitslag te kunnen instellen,en dan vast te zetten,
ook de breedte van de as kon je verstellen,
als ik de site weer vind zal ik het door geven aan u,
misschien doet u andere ideeeen op,al denk ik dat uw besluit en ideeen al in uw hoofd verwerkt zijn,en worden doorgelinkt naar uw handen,die het vervolgens zullen gaan maken,
en zijn de alu fusee blokken van tamiya rc autoos niks om als voorbeeld te dienen,het zijn de hop up van tamiya,het is maar een suggestie,
mvg markioo


Hallo Marco,

Blijven kijken, dan zul je zien dat het helemaal goed komt met de stuuruitslag !!!

Er is door mij overal rekening meeghouden, dus ook met de stuuruitslag.

De stuurassen worden geheel van messing gemaakt en RVS fusee-paspennen.

Binnenkort komen er foto's van de 6 stuurassen op dit forum.
 
Back
Top