Nieuwe Walkera V120d02S v2

Zo zonde om geld aan vuurwerk uit te geven.Ha ha ha ha ha
Doe dat al heel lang niet meer en geef net als jij mijn centen liever uit aan deze fantastische hobby.
Heb je ook nog eens veel meer en langer plezier van dan aan dat vuurwerkspul.
Genieten mannen.
Vr Gr D

Het is hier in Gelderland wonderwel droog met zeer weinig wind.
Vanochtend miezerregen maar zojuist goed de mogelijkheid gehad om heerlijk rond te fladderen op m'n prive veldje voor het huis.
Even een uurtje lekker lopen spelen en ook eens de gas/pitch curves van mijn V120D02S Nr 1 bijgesteld.
Toestel vliegt nu helemaal zoals ik het lekker vind.
Ik blijf het zeggen Heren: wat vliegt deze V120D02S toch meer dan verdomde goed.
Gewoon Lipo na Lipo super strak door blijven vliegen.
Echt telkens dik genieten van dit kleine wonder en daarnet vroeg een passerende voorbijganger ( man van ±70 jaar) zich toch af hoe goed en mooi dat vliegt.
De aardige meneer even wat zaken uitgelegt omtrend heli vliegen en een klein vliegshowtje gegeven.
Hij stond met volle verbazing te kijken naar de heli.Ha ha ha ha ha

Heb de Lipo packjes weer leeg ( altans: voor minimaal 20% hoor) en die mogen straks weer aan de lading zodat ze morgen weer dienst kunnen doen.
Ik heb er nu alweer zin aan.Ha ha ha ha ha
Fijn weekend Heren en blijf genieten met jullie heerlijke Walkera Micro heli's.
Vr Gr D

Voor de V120D02S V1/2 is er nu ook een aluminium rotorkop en swashplate.;)
Ik heb het vermoeden dat het een originele Walkera opgrade is.

hmv120d02supgradehead.jpg

Denk niet dat het een meer waarde heeft ten op zichte van de kunststof rotorkop.

Grtz Marco.

Vast een stukje zwaarder.Denk ik ook.
Maar ziet er wel vet uit.
Kun jij een linkje geven Marco waar zoiets te halen?

En dan nog even iets..............
Ik wil toch eens van die KBDD Blade 130-X Main Blades bestellen voor mijn V120D02S om eens te proberen.
Die passen vast wel.
Maar...........kan iemand mij zeggen ofdat die KBDD Tail Blades van de Blade 130-X ook hun werk kunnen doen op mijn V120D02S?
Vr Gr D

Een spelingvrije swashplate is oké, verdere metaal in de kop die kan verbuigen/zwaarder is en met een mogelijke onbalans lijkt mij niet raadzaam. Kunststof blijkt normaal gezien beter.
Metaal kan langer goed blijven werken als je een perfecte piloot bent die niets meer raakt! Het blijft nl. langer spelingvrij.
Bij een crash gegarandeerd krom!

Ik hoop dat Marco gauw een reactie geeft betreffende waar die alu kop van de V120D02S te halen.
Ik vind het wel een keck kopje.
Op mijn V120D02S Nr I zal het niet misstaan en mede omdat ik met die heli zelden tot niet Crash.
Vlieg er toch alleen sportief en redelijk bedeesd mee.
Met de V120D02S Nr II is het raggen in Idle Up mode en die laat ik dan ook helemaal stock ivm het vervangen van parts na Crashes.
Vr Gr D

Bedankt naughty Redman.Get in the bowl.Ha ha ha ha ha ( van die reclame met die M&M's.)
Staat nog in Pre-order die alu kop zag ik.
Kwestie van geduld hebben dus.Ha ha ha ha
Wat hebben we toch met z'n allen een heerlijke en zalige hobby.
Kan m'n geluk er niet mee op.Ha ha ha ha
Daarnet alweer de nodige Lipo packjes leegevlogen met de Trex450Pro V2 op het veldje voor het huis.
Wat een fantastische dame is dat zeg!! Krijg het er gewoon warm van binnen tijdens het vliegen.Ha ha ha ha

Nu effe het Forum checken en dan hoppa.........gelijk weer naar buiten om met de V120D02S heli's op het veldje te gaan raggen.
Het is nu nog droog en redelijk op temperatuur hier in Gelderland.
In Zeeland schijnt de regen al begonnen te zijn en vanmiddag voorspellen ze langdurige regen in heel Holland.Knake dus.
Dus nog effe de nodige vliegmomenten pikken deze ochtend/voormiddag.
Wil echt zoveel mogelijk stick time maken met de 2 stuks V120D02S Micro's om ze zo goed mogelijk te leren kennen.
Fijn weekend heren en geniet ervan als jullie ook net als ik nog de momenten pikken tussen de buien door om heerlijk te fladderen.
Vr Gr D

Pffff, even lekker vliegen zegt ie!!:(

Klopt hoor Erwin, hier in Zeeland regent het al dus ik zou maar lekker doorgaan met vliegen zolang het nog kan....;)

Heeeeeeee Wim uut Zeeland.
Nou..........dat vliegen met de V120D02S duurde helaas niet erg lang daarnet.
Had de gang er behoorlijk inzitten ze ze vloog ook als een tierelier.
Ging de grenzen wat verleggen en vloog over de bomen heen en dan weer terug.
Die bomenrij staat dan aangrenzend aan een huizenrij.
Behoorlijk hoge bomen hoor, denk een meter of 10 hoog zekers.
Toen ik op een gegeven moment over de bomenrij was gevlogen en de heli in een Stall Turn terug wilde laten komen had ik plots geen volledige stick-input meer.
En op zulke momenten is het dan altijd chaos in mijn hersenpan.
Want waarom doet ze plots zo vreemd?
Wat is de oorzaak van het probleem en kan ik haar heelhuids laten landen ondanks het defect?
Waar is op dat moment een geschikte landingsplaats en ontwijk ik Godsnaam die knake bomen.........
Staan er mensen of dieren op de grond en rijden er toevallig auto's langs?

Ha ha ha ha ha ha
Al met al gaan zulke gedachtes binnen 10 seconden door je hoofd.
En dat levert bij mij dus chaos op.Ha ha ha ha ha
Ik probeerde haar uit alle macht bij te sturen maar gevoelsmatig dacht ik het rudder verloren te hebben.
Zij rolde over haar rechterzijde weg en tja..........dan ben je dus echt de sjaak want is dan geen houden meer aan.
We kennen allemaal het gevoel dat je over een bepaald punt heenkomt waarbij je al weet dat de heli reddeloos is verloren en neer gaat.
Zij viel dus naar beneden van een dikke 10 meter hoogte en lande wonderwel in een denneboom.
Prijs de Heer en dank U voor het Kerstmis en de denneboom.
Die denneboom was overigens ook een dikke 5 meter hoog en stond in een tuin van iemand.Ha ha ha ha

Daar hing mijn kleine wonder aan de heckrotor te bungelen in een dennetak 3 meter boven de grond met haar neusje richting moeder aarde.
Ik dus maar even omgelopen en aangebeld.
Niet thuis............
Natuurlijk kerstinkopen doen.Ha ha ha ha
De tuin waar de denneboom instond was omheint met een hoog en gammel houten hek.
Erover heen klimmen was geen optie want of zou de nek breken of het hek zou instorten.
Buiten dat om zou dan vast iemand de politie bellen, want men denkt dan vast dat er wordt ingebroken.Ha ha ha ha

Ik snel naar huis getogen en mijn balletje balletje opgehaald.
Dat is een tennisbal die vastzit aan 25 meter vliegertouw opgerold op een klos.
Ik gebruikte dat balletje balletje vroeger vaak toen ik met RC bootjes aan het varen was en soms viel er wat uit tijdens het varen.
Met dat balletje en touw eraan kon ik dan zo het bootje terughalen als het niet al te ver van me af was.
Stond ik daarnet met het balletje balletje voor dat hoge houten hek.
Na een paar keer gooien kon ik de heli uit de denneboom trekken.
Die viel op de stenen vloer van 3 meter hoogte en ik dacht: ja hoor, dat wordt schade.Ha ha ha ha
En daar lag dat arme kleine wonder dan te liggen.
Kon er nog niet bij en dat was knake.
Ik wederom weer naar huis getogen en daar een bezem en een hark opgehaald.
De nodige trekbandjes en kniptang mee en terug naar de plek des onheils.Ha ha ha
Daar aangekomen de bezem en hark dmv trekbandjes aan elkaar geknoopt zodat ik wat meer lengte had.
Na veel gemier en ge-emmer had ik eindelijk de heli bij de skids met de hark te pakken en toen kon ik haar als een vis op het droge binnenhalen.

Schade viel mee.
Canopy iets ingescheurd aan de onderzijde (is herstelbaar) en voor de rest helemaal niets.
Zelfs geen gears kapot of bladen beschadigt.
Heb dus geluk gehad.
Bij thuiskomst de heli getest en wat bleek..............
Als je figuurlijk achter de heli staat dan had tijdens het vluchtje de rechter Aileron servo het begeven.
Zo dood als een pier.
Daarom had ik dus tijdens de vlucht plots geen volledige Swash aansturing meer en dan gaat het dus geheid fout.
Als had ik vlekkeloos kunnen autoroteren dan had ik nog geen schijn van kans gehad.
En hiermee refereer ik meer naar de dus grotere heli's die wel kunnen autoroteren maar zelfs met een kapotte servo geheid aan barrels Crashen in zo'n situatie.

Ik heb met deze V120D02S een krappe 250 vluchten gedraaid.
Vandaag dus net op het moment van een vlucht een servo dood gegaan.
Noem het pech maar wel geluk gehad dat ze vrijwel geen schade heeft opgelopen na een val van 10 meter hoogte.
Morgen maar eens het hele toestel een check up beurtje geven en de servo uitwisselen.
Denk er zelfs over om alle servo's uit te wisselen.
En dit voorval doet mij nog meer jeuken om op zoek te gaan naar kwalitatief betere servo's voor deze V120D02S.
Zou heel graag digitale en metal gear servo erop willen.
Daar heb ik wel wat euries voor over.
Helaas heb ik tot op heden met de zoektocht via het internet nog niet zulk soort 'upgrade' servo kunnen vinden.
Hopenlijk gaat mij dat lukken mettertijd.
Vr Gr D

Tjezus, wat een verhaal Erwin. Nou je hebt je bewegiing vandaag al gehad. Haha.
Heeft die servo het nog lang vol gehouden.
Blijft toch een mechanisch iets. Kan er zo onaangekondigt mee uitscheiden.
Maar gelukkig viel de schade mee. ;)

Grtz Marco.

Lol, wat een verhaal. Zat eigenlijk te wachten tot de buren thuis zouden komen terwijl je aan het harken was :)

:rolling:Hahaha Erwin!
Wat een verhaal en wat een gymnastiek heb jij gehad!
Ik zat eigenlijk net als Chow te wachten tot de buren thuis kwamen.......en dan net voor jij met je hark de heli kon pakken, dat de buurvrouw de tuin in komt lopen en hem voor je opraapt......

Gelukkig geen schade kerel. Zijn toch wel erg sterk he die micro's van Walkera;)

Ha ha ha ha........
Zijn meer een soort van overburen en ken ze ook niet eens hoor.
Ze zullen nooit weten dat er een super fijne heli in hun tuin is geland.Ha ha ha ha
Ondanks dit voorval is en blijft het een heerlijke heli die V120D02S.
En Wim je hebt helemaal gelijk.Deze Micro is echt een taaie dame.
Vr Gr D

Holiekanonne....................
Zat net effe op buienradar te kijken.
Daar komt me toch een monster aan met bakken regen in zich.
Wel vet om zo te zijn hoe dat over Holland heen komt.
Lijkt wel het eind van de wereld zo van dat beeld te zien maar dan net effe een dag te laat.Ha ha ha ha ha
Vr Gr D

Ja er komt een hoop ellende naar beneden:mad:
Maar ik denk dat we hier in het zeeuwse het meeste wel gehad hebben en we bewaren ook nog wel een beetje voor jullie.....:mrgreen:

Back