Nieuwe Walkera V120d02S v2

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door daanh, 25 jul 2012.

1. floriske.nl

floriske.nl

Lid geworden:
    12 feb 2014
    Heb je naast de standaard in- en afstellingen (servo armen, swash, pitch etc.) eigenlijk nog andere bijzondere zaken gedaan voor je hem naar je zin had? Wellicht heb je nog goede tips.

Ik zelf heb bijvoorbeeld alleen de max pitch (tijdelijk) verlaagd naar ca 10,5ยบ en "rudder ext." op de rx een stuk verder open geschroefd omdat ik vond dat deze niet direct genoeg reageerde. Verder geen dual rates of expo oid ingesteld.

Vanavond hopelijk weer even paar accu's hoveren na het opnieuw opbouwen en hopelijk 1 dezer dagen even een veld op zoeken om wat meer te "vliegen".

2. Sven75

Sven75

Lid geworden:
    10 apr 2013
    nee heb de standaard zender instellingen erin gezet.
    Geen expo.

De swash staat niet helemaal recht bij mij, maar het gaat mij erom dat hij gewoon strak hoovert, en van daar uit vliegt hij prima.
    Vanmorgen nog even 4 accu's leeg gevlogen bij WK 3-4 .. houd zich prima. Leuk en speels en kan eigenlijk alles wel aan.

3. floriske.nl

floriske.nl

Lid geworden:
    12 feb 2014
    Even puur ter info: Ik was zo vrij geweest om Turnigy een mailtje te sturen over de max. charge rate van de 750mAh Nano-Techs omdat op veel sites 5C vermeld staat, maar op de accu zelf niets.

Als reactie hierop kreeg ik door dat deze inderdaad 5C aan zouden moeten kunnen, maar ook het advies om de Nano-Tech lipo's op niet meer dan 1C te laden omdat de kwaliteit anders erg hard achteruit kan gaan.

4. Sven75

Sven75

Lid geworden:
    10 apr 2013
    dus als je ze combineerd met zo'n 3-weg laadkabeltje.. dan zou je gebalanceerd wel op 3c mogen laden?

5. floriske.nl

floriske.nl

Lid geworden:
    12 feb 2014
    Als het goed is wel, dan heb je als het ware een 3P1S lipo met drievoudige capaciteit en moet je de laadstroom dus verdrievoudigen.

Bij 3 750mAh lipo's zou je dan dus 2250mAh in moeten stellen.

Heb dit zelf overigens nog niet geprobeerd, dus pin me er nog even niet op vast.

Wat gebruiken jullie in het "wild" eigenlijk als landingsplek? Bij ons zijn de meeste veldjes niet heel kort gemaaid namelijk. Of nemen jullie de grasmaaier mee? ;-)

6. Sven75

Sven75

Lid geworden:
    10 apr 2013
    Je v120 kun je wel 10 cm boven de grond op throttle cut gooien... Mooi is t niet, maar overleeft het wel ;-) maar gewoon netjes landen heeft wel de voorkeur.

Tip, plaat hout van 60x30 en die met rubber bedekken.

7. floriske.nl

floriske.nl

Lid geworden:
    12 feb 2014
    Heb vast nog wel ergens een plank staan in de garage ;-)

Zal overigens 1 dezer dagen het 3->1 laadkabeltje nog eens goed aan kijken, maar gok dat dit inderdaad parallel is en niet serieel, dan blijft je voltage dus 3,7V en de stroom verdrievoudigt.

8. floriske.nl

floriske.nl

Lid geworden:
    12 feb 2014
    @sven: DE BALANCE KABELTJES VAN BANGGOOD ZIJN SERIEEL IPV PARALLEL!

Net de kabeltjes eens aangekeken en deze blijken voor serieel laden te zijn.

Hierop ben ik toch nog eens wat verder in parallel en serieel laden gedoken.

Naar blijkt is het zo dat bij parallel laden van 1S lipo's balanceren niet nodig is. Omdat de cellen parallel staan ziet de lader deze als 1 grote cel. Bij parallel laden moet de capaciteit van de lipo's bij elkaar opgeteld worden, maar het voltage gelijk blijven aan de waarde van iedere cel. (Bij 3 stuks 750mAh/3,7V dus 2250mAh/3,7V). Bij parallel laden moeten alle lipo's dezelfde cell count hebben maar mag de capaciteit verschillen. Je kan dus bijvoorbeeld een 750mAh en 2x 950mAh samen laden.

Bij serieel laden van 1s lipo's moet er wel gebalanceerd worden omdat de lader het voltage van iedere individuele cel moet kunnen meten en gelijk moet kunnen trekken. Bovendien moet hierbij de laadstroom gelijk blijven en het voltage vermenigvuldigd. (Bij 3 stuks 750mAh/3,7V dus 750mAh/11,1V). Bij serieel laden moet iedere cel dezelfde capaciteit hebben. Je kan dus niet een 750mAh en 2x 950mAh in serie laden.

In geval van de seriele kabeltjes van Banggood moet het geheel dus geladen worden als een 3S pack met als laadstroom die van 1 enkele cel.

Electric RC info, how-tos and such - TJinTech

In ons geval is een parallel JST harness dus wellicht toch handiger omdat je dan niet vast zit aan 3 lipo's gelijktijdig en dan ook nog van dezelfde capaciteit.

Laatst bewerkt: 10 apr 2014
  9. Sven75

Sven75

Lid geworden:
    10 apr 2013
    Bedankt voor de nuttige info floris, goed om te weten. Ik heb inderdaad t kabeltje van Banggood

10. floriske.nl

floriske.nl

Lid geworden:
    12 feb 2014
    Kleine moeite, daar is een forum voor en ben er zelf ook weer wat wijzer van geworden ;-)

11. Sven75

Sven75

Lid geworden:
    10 apr 2013
    had er zelf inderdaad nog geen tijd voor gehad. tevens wacht ik ook nog even op de connectoren om een verloop kabeltje te solderen om die op de lader aan te sluiten.
    dus dan nog maar even met de oude lader laden.

hier is 't momenteel zo goed als windstil... dus ik gooi alles zo nog maar in de auto, en dan nog snel ff vliegen voor het werk ;)

12. Sven75

Sven75

Lid geworden:
    10 apr 2013

zo na vandaag snap ik wat je bedoelt haha

Zonder expo, windkracht 2 - 3 en dan volgas over 't veld... jaa daar word ie wel speels van haha. Dus soms werd de geplande bocht ineens een stall-turn ;), maar blijft een leuk ding om mee te spelen.

13. redman

redman

Lid geworden:
    28 dec 2011
    Je hebt het toch niet over de V120D02S V2 Sven???

Grtz Marco.

14. Sven75

Sven75

Lid geworden:
    10 apr 2013
    Jawel hoor

15. Sven75

Sven75

Lid geworden:
    10 apr 2013

Ik heb m zo gemaakt, eens zien of t werkt.

16. floriske.nl

floriske.nl

Lid geworden:
    12 feb 2014
    Zou moeten werken, bij mij wel in ieder geval. Zolang je er maar 3 lipo's met dezelfde specs aan hangt.

Heb overigens al wel ondervonden dat als de lipo voltages onderling niet enigszins in de buurt van elkaar liggen er ook niet heel goed gebalanceerd wordt (Maxxtrax 680). De cellen worden langzaamaan wel naar elkaar toegetrokken, maar niet altijd helemaal. Als 1 van de accu's dan "vol" is wordt het laden gestopt terwijl de voltages van andere 2 nog wat lager liggen.

17. Sven75

Sven75

Lid geworden:
    10 apr 2013
    hm daar heb ik tot nu toe geen last van. mijn imax b6 lader trekt ze gelijk en laad ze dan maximaal op.

werkt tot nu toe goed dus.

18. floriske.nl

floriske.nl

Lid geworden:
    12 feb 2014
    Vandaag hier hetzelfde euvel :( bij een wat ruwe landing afgelopen weekend m'n shaft collar verschoven, vandaag terug gezet en bij het vast draaien koste het weinig moeite om de kop er af te draaien.

Heb een spare main shaft liggen, daar zit ook een collar bij dus dan die er maar in als deze weer een keer verschuift of los gaat zitten.

Verder vandaag een nieuwe cone gear gemonteerd (main gear zijde) omdat deze toch wel wat geleden had bij dezelfde landing. Wat denk je: de eerste vlucht direct gesneuveld, niks geks gedaan, main gear nog goed. Waarschijnlijk net een rotte appel. Gelukkig had ik nog een reserve liggen.

Heb tot nu toe weinig geluk met de V120 :(

19. Sven75

Sven75

Lid geworden:
    10 apr 2013
    dat is ook minder ja,
    ik zag dat de collar aan de andere kant nog een leeg schroefgat had, dus als je eventueel zo'n maatje schroefje hebt, zou je 'm volgens mij nog kunnen klemmen.

Tot nu toe blijft ie bij mij goed zitten.
    Dus mocht ik ooit eens moeten vervangen, dat word het een nieuwe shaft + collar inderdaad.

Wel raar van je cone gear, zeker weten dat hij 100% goed gemonteerd was?
    Als deze niet goed erin klemt en ook maar een beetje scheef zit kan ik me voorstellen dat hij zo gestript is.

Hoe lopen verder de gears van je v120.
    Dit zou allemaal erg losjes moeten gaan, althans bij mij is dat wel zo.
    Net zoals de blades, maar dit vliegt wel het beste.

20. floriske.nl

floriske.nl

Lid geworden:
    12 feb 2014
    Bij mij zit hij ook vast inderdaad dus vooralsnog laat ik het lekker zo.

Cone gear past maar op 1 manier en alles liep (en loopt inmiddels weer) gewoon lekker soepel. Gear was in de lengte richting gescheurd (tussen de tanden door zeg maar) dus gok toch net een slechte te pakken gehad.

Meteen 3 setjes besteld bij Banggood, foppen ze me niet nog een keer ;-)

1 voordeel: kan de heli inmiddels best vlot uit elkaar halen en weer in elkaar zetten :D

Deel Deze Pagina