Nieuwe zenders FRSKY X9D X12D X16D

Discussie in 'Model elektronica' gestart door tfcw2000, 18 nov 2012.

1. Japie.G

Japie.G

Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Zendermode x16? Dat bestaat toch helemaal niet? D16 is het huidige protocol van frsky, waarmee je de X serie ontvangers kunt gebruiken. D8 de vorige, waarmee je de D serie ontvangers kunt binden.

2. blaauwen

blaauwen

Lid geworden:
    15 aug 2004
    Met het verschijnen van de Taranis zijn ook de X ontvangers verschenen, dit zijn telemetry ontvanger, de vorige waren inderdaad de D ontvangers, verschil hiertussen is de X heeft S-bus en werkt uitsluitend met de Taranis. De D ontvangers werken wel op de Taranis maar is om de compabiliteit te waarborgen downwards. De eerste lijn ontvangers (V8FR-hv)die ze hadden werken niet en moet worden aangestuurd dmv module. Daarom deze extra instelling. De X ontvangers werken wel in D mode maar dan mis je de voordelen van X ontvangers.

3. Japie.G

Japie.G

Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Klopt! Alleen V ontvangers werken ook op de taranis, zonder moeilijkheden.

4. blaauwen

blaauwen

Lid geworden:
    15 aug 2004
    Ja is waar de V8FRII-hv die werkt maar niet de V8FR-hv, twee streepjes is het verschil. :)

V8FR-hv

versus,

V8FRII-hv

5. Japie.G

Japie.G

Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Ah okee!!

6. taranis

taranis

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  7. jacco1990

jacco1990

Lid geworden:
    15 jun 2007
    Heb de Taranis onderhand enkele weken en hij bevalt zeker. Zeer veel programmeer opties (heb nog niet alles door). Echt een fijne zender wat dat betreft. Met de bouw kwaliteit valt ook zeer goed te leven! Maar toch even een vraagje:

Met de FCS-40A krijg ik zeer mooi de voltage, verbruik, vermogen e.d. te zien. Maar is het ook mogelijk om een waarschuwing in te stellen wanneer de Cnsp bijvoorbeeld 3200mAh bereikt?

8. Emanuel

Emanuel

Lid geworden:
    9 feb 2011
    jazeker! Maak een custom switch die actief wordt als je csnp groter wordt dan de ingestelde waarde. Die switch gebruik je vervolgens in een custom function om alarm te laten horen.

9. jacco1990

jacco1990

Lid geworden:
    15 jun 2007
    Kijk! Bedankt! Strax weer eens verder met de taranis!

10. prof.bd

prof.bd

Lid geworden:
    29 apr 2012
    Heeft er al iemand een Tamiya truck met MFC kunnen aansturen? Ik raak er niet uit wijs. Op internet heb ik de instellingen voor mijn DX6 kunnen vinden, maar zou graag mijn Turnigy 9xr willen gebruiken, dat is eigelijk dezelfde als de Taranis, maar een beetje afgeslankt.

mvg

Dirk

11. Japie.G

Japie.G

Lid geworden:
    11 mrt 2010
    De 9xr moet wel met openTX geflashed zijn om enigszins te lijken op de taranis.

12. prof.bd

prof.bd

Lid geworden:
    29 apr 2012
    @ Japie.G
    Ja dat is zo.

Dirk

13. maarten

maarten

Lid geworden:
    25 feb 2004
    Ik heb 5 maanden geleden ook een Taranis besteld via HobbyKing en door gedoe van Fiji Post heeft het zo lang geduurd. Maar!! Hij is een paar dagen geleden binnengekomen.
    Ik wilde net proberen de firmware te update want er staat een oude versie op, maar hoe komen jullie aan die .bin files? hier: https://github.com/opentx/opentx/releases kan ik alleen de sourcecode downloaden, maar die word door companion niet geaccepteerd natuurlijk. Al een tijdje lopen googlen en op die github gezocht, maar kan het echt niet vinden.
    Iemand een linkje naar een download, of moet ik de .bin gaan compilen :( ?

thnx!!

14. Emanuel

Emanuel

Lid geworden:
    9 feb 2011
    Installeer de laatste versie can Companion9x en stel daar in dat je een Taranis hebt.
    https://code.google.com/p/companion9x/
    Als het goed is krijg je dan een melding dat er nieuwe firmware beschikbaar is. Die haalt Companion voor je binnen. Sluit de taranis aan op een USB poort terwijl deze uit staat. Als het goed is gaat windows een driver installeren, zo niet moet je dat zelf even doen.
    https://code.google.com/p/companion9x/downloads/detail?name=Taranis_WinUSB_driver.zip&can=2&q=
    Daarna kun je de zender flashen. Wanneer je met Companion aan de slag wil om modelgeheugens te bewerken dan moet je de zender aanzetten voor je hem aansluit.

15. maarten

maarten

Lid geworden:
    25 feb 2004
    dankje Emanuel.

Gisterenavond kwam companion niet met die melding, ik start hem nu op en nu wel :S
    Bedankt voor je reactie!

Groeten Maarten

16. stansan

stansan

Lid geworden:
    19 mei 2013
    Joepie ik heb net ook de taranis binnen gekregen.
    Besteld op 15-04-2014 en nu de 24ste al binnen.
    Besteld bij Infinity Hobby.com

17. Emanuel

Emanuel

Lid geworden:
    9 feb 2011
    Veel plezier ermee! Ik zie dat je wat BNF spul hebt, je kan een eigen module voor Spektrum bouwen met de zendmodule uit een DX4 of DX5, wellicht dat je die nog een hebt liggen?
    Een Orange Tx module werkt ook, alleen zit daarvan de antenne op een vervelende plek.

18. blaauwen

blaauwen

Lid geworden:
    15 aug 2004
    Vandaag de GPS sensor binnen gehad. Aangesloten via de smart port op een x8r ontvanger. Zoals in de gebruiksaanwijzing... doet niets heeft iemand ervaring hiermee? Ik krijg wel een log file in mijn taranis met uitsluiten nullen.

Liever geen flauwe antwoorden, zoals zie je wel 'het is slecht spul'. Wellicht doe ik iets verkeerd.

Laatst bewerkt: 25 apr 2014
  19. Emanuel

Emanuel

Lid geworden:
    9 feb 2011
    Voor de GPS moet je de laatste versie van OpenTX hebben. De GPS data kun je dan in het telemetrie scherm plaatsen of voor laten lezen met een custom function. De waarden kloppen nog niet allemaal. Dit zal in OpenTX 2.0 opgelost worden.

De zender updaten gaat makkelijk met Companion9X. Als je daar hebt ingesteld dat je een Taranis hebt dan zal hij vanzelf melden dat er nieuwe software voor je zender is.

20. blaauwen

blaauwen

Lid geworden:
    15 aug 2004
    Ik heb OpenTX versie r-2940 in mijn zender. Is er nieuwer? En wanneer ja waar kan ik die downloaden?

Deel Deze Pagina