Nieuweling: nieuwe poging eerste boot

Discussie in 'Werkschepen' gestart door andy89, 11 aug 2012.

1. vwforum

vwforum

Lid geworden:
    8 jan 2009
    das waar raf.

doet me denken aan het spreek woord met een ezel.

gr willem

2. andy89

andy89 Guest

wel ik heb het nog eens nagekeken. Het spul werkt sterk impregnerend. Daarbij is het waterafstotend. en dringt diep in het hout door.
    Zo zegt de fabrieks informatie. Nu heb ik thuis ook nog een potje Glitsa parketlat gevonden. Dus ik doe hier nog 2 lagen van en dan de verflaag en dan aflakken.

3. Ad Bakker

Ad Bakker In Memoriam

Lid geworden:
    20 feb 2009
    Glitsa parketlak is watergedragen. Dan zou ik je aanraden het aflakken ook met watergedragen/acryllak te doen. Het hoeft niet per se fout te gaan, maar er is een grote kans oplosmiddelhoudende verf de Glitsa aantast.

Groet,

Ad Bakker

4. Indoorvlieger

Indoorvlieger Forum veteraan

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Ik vraag me af of een watergedragen lak goed gaat hechten op een waterafstotend oppervlak...

5. vwforum

vwforum

Lid geworden:
    8 jan 2009
    henk daar gebeurt niet veel mee omdat de impregneer na de kern van het.
    hout trekt.

verder is het zo dat als hout wat geinpregneerd is en dat niet in vochtige.
    grond of lang duurige met water in contact komt gebeurt er verder niks met het hout.

kom het hout lang in water dan gaat het rotten. vandaar dat je beter hardhouten palen kan gebruiken voor een schutting.

dus ik wens hem veel suczes met zijn boot.

gr willem

6. andy89

andy89 Guest

nou ik heb de eerste drijftest gedaan en natuurlijk er liep vanuit ene klein hoekje behoorlijk water naar binnen dus nu weer gaan schuren en afdichten en dan weer een nieuwe drijftest

7. andy89

andy89 Guest

hoi ik heb weer eens een vraag. ik heb nu een bluscanon gemaakt. alleen moet ik de pomp nog aansluiten op de ontvanger. nu is mijn vraag Hoe. de servo kabeltjes hebben 3 kabeltjes. is dit 2x plus 1x min of zit het anders in elkaar. graag zou ik dit willen weten

alvast bedankt

8. Opa klok

Opa klok

Lid geworden:
    11 jul 2012
    De combinatie is: zwart/-/negatief, rood/+/ positief en wit /signaal
    bruin/-/negatief, rood/+/positief en oranjesignaal
    zwart/-/negatief, rood/+/positief en geel/signaal

9. Indoorvlieger

Indoorvlieger Forum veteraan

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Je kan een pomp ook niet rechtstreeks op je ontvanger aansluiten. Er moet een electronische schakelaar tussen, de pomp trekt veel te veel stroom voor de ontvanger, om maar iets te noemen. Je kan er ook een snelheidsregelaar voor gebruiken, kun je de kracht van de waterstraal nog regelen. Je kan ook een mechanische schakelaar nemen en die bedienen met een servo.

10. andy89

andy89 Guest

ok toevallig iets van een voorbeeld zodat ik er een beeld bij heb?

11. pompebled

pompebled Forum veteraan

Lid geworden:
    1 nov 2004
  12. andy89

andy89 Guest

ok even als extra info de popm die ik gebruik is een ruitensproeier pompje. Blijft deze mogelijkheid dan nog steeds bestaan of moet ik dan anders gaan kijken. Zo niet dan ga ik maar eens zoeken naar zoiets. En is het bekent bij iemand hoe erg het gebruik van de pomp de accuduur verkort? of is het verstandig een 2e accu bij te plaatsen.

Drijfvermogen is genoeg voor een 2e accu dus.

13. andy89

andy89 Guest

is het mogelijk om een 2e regelaar aan te sluiten op de ontvanger en deze 2e dan aan te sluiten op de 2e accu en dan deze regelaar gebruiken voor de pomp?

14. pompebled

pompebled Forum veteraan

Lid geworden:
    1 nov 2004
    Hallo Andy,

Als je zender méér dan 2 kanalen heeft, dan kun je een ongebruikt kanaal voor de pomp gebruiken (je hebt immers al twee nodig om te sturen en de motor te bedienen).

Ruitenwisserpompjes staan niet bekend als erg zuinig, dus een tweede accu is een goed idee.
    Aan de andere kant zul je geen uren achter elkaar de pomp laten draaien, dacht ik...
    Bij langdurig gebruik zou ik de temperatuur van de pompmotor even in de gaten houden, want die is niet voor continue gebruik bedoeld.

Groeten, Jan.

15. andy89

andy89 Guest

ok jha het is de zender van een vliegtuig dus ik heb nog 1 knuppel vrij.
    maar dus een 2 regelaar ertussen voor de motor te sturen. en 2e accu.
    Kan een goedkope regelaar van conrad daar voor voldoen?

en hebben jullie een tip over welke te pakken dan.

16. Ben44

Ben44

Lid geworden:
    27 jul 2010
    goedkoper dan een regelaar voor de pomp : klein servootje kopen dat schakelaart indrukt en aldus de pomp van stroom voorziet

mvg

17. pompebled

pompebled Forum veteraan

Lid geworden:
    1 nov 2004
  18. andy89

andy89 Guest

ok wat voor manier moet ik dan aan denken. graag een voorbeeld.

19. Helicor

Helicor

Lid geworden:
    28 aug 2009
    Precies zoals het er staat, maar nu met wat méér woorden: op de servo zet je een bijgeleverd hoorntje, en sluit je aan op een ontvanger kanaal; als de servo volledig wordt uitgestuurd, dan drukt het hoorntje een micro schakelaar in en die laat de spanning door naar de sproeier pomp.
    Een regelaar is een beetje [erg] over de top in deze toepassing, want die pomp moet toch op volle spanning werken; elke [oude] servo is goed en een microschakelaar koop je voor 1€ nieuw
    Cor

20. raf

raf Forum veteraan

Lid geworden:
    27 aug 2003
    hallo

ook wel biij conrad te koop
    dit monteer je op een plaatje en je zet daar ook meteen de servo mee invast
    dan komt het servo armpje tegen het schakelaar armpje en bedient hij zo de schakelaar
    van de schakelaar gebruik je de com stekker en de no(van Normaly Open) stekker die niet bedient is bij open kontakt
    dit komt tussen 1 draad te staan die van de accu naar de pomp gaat
    de andere draad gaat rechtstreeks naar de pomp

gr raf

Deel Deze Pagina