Nieuws van de beurs Sky-Hero Spy en Spider

Discussie in 'Multicopters' gestart door Burp, 6 mrt 2013.

1. Burp

Burp Forum veteraan

Lid geworden:
    30 jan 2005
    Deze?

Of deze?

We hebben nog meer foto's maar die moeten we even via Pascal krijgen. Heeft een ander, niet MBF'er gemaakt.

2. aeng

aeng

Lid geworden:
    18 sep 2012
    Dat is inderdaad de nieuwe Spyder 6 met mount voor pancakes. Prachtig ontwerp.

Doordat je geen symmetrie hebt zoals bij een traditioneel ontwerp moet je hier rekening houden met je CG punt. Daarvoor hebben ze dus die buis ontworpen zodat je kunt schuiven met je gimbal en lipo's.

Alles is inklapbaar. Je moet je alleen afvragen of je dat wil. Dat gedraai met die armen met daarin kabels kan alleen maar problemen geven. Het is handiger om een formaat te kiezen wat nog handelbaar is en in je auto past.
    Ik heb zelf een Spyder 1000, maar als ik nu weer mocht kiezen dan werd het een kleinere SPYDER met een kleine SPY erbij.

3. Goser

Goser

Lid geworden:
    11 apr 2012
    Die buis hebben ze er nog slechts experimenteel onder gebouwd...en om een grote gimbal eronder te krijgen heb je ook die lange pootjes nodig :-( De tip van Ashley Blake op de facebookpagina lijkt me een beter plan:" Ashley Blake Just turn the rubber parts upside down, gives you a smooth inertic plate at the rear"
    De gaten op de inertic plate soevereinen en verzonken schroeven gebruiken...ben je van die knobbels af en past 6s er wel op.Ik ga het zo doen denk ik..mijn Spyder gaat binnenkort toch weer helemaal open.Ik heb de pancakemounts al binnen (als je het als set besteld..99euro,krijg je ook alle andere kunststof delen erbij 8) ) Nu nog de motortjes bestellen..worden de Tigers 400kv MN 4014-9 met 15x5.5 CF T props.
    Ze is nu al fantastisch om mee te vliegen maar ze wordt nog mooier!!..(en ze past op de achterbank in de Golf)

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  4. aeng

aeng

Lid geworden:
    18 sep 2012
    Waar haal jij de SKY-Hero parts vandaan, ercmarket?

5. Goser

Goser

Lid geworden:
    11 apr 2012
    Yep..! :thumbsup:

6. aeng

aeng

Lid geworden:
    18 sep 2012
    Dat omdraaien van de rubbers is inderdaad een goed idee. Ga ik proberen.

7. Goser

Goser

Lid geworden:
    11 apr 2012
    Vandaag weer een paar stappen verder gekomen...de gimbal hangt er onder en de FPV set aangesloten 8) Ik snap zelf eigenlijk niet waarom ik dit niet al veel eerder heb gedaan..tot nog toe vloog ik altijd los,kon op mijn zender het voltage zien (DX8) en vond dat genoeg icm de timer.Nu zie ik ook het verbruik/afstand etc.....stukken handiger!
    Het beeld komt nu van de gopro...plan is een videoswitch en de spycam in de kap te plaatsen zodat ik kan wisselen van beeld tijdens de vlucht.
    De beelden van vandaag zijn prima..geen jello/storingen etc,wel erg saai omdat ik meer bezig was met kijken of het allemaal werkt... Volgende keer ook wat video beeld nu dus slechts wat foto's 8) Grtz Goser.

[​IMG] [​IMG] [​IMG]

Toch nog een suf filmpje :)

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  8. wvl

wvl

Lid geworden:
    22 feb 2011
    Ik heb reactie gekregen van Sky-Hero, het was toen wel net speelgoedmesse in Duitsland, dus ze hadden het best wel druk.
    Ondertussen heb ik hen nog een vraag gesteld, en sinds 3 weken geen reactie. We zien wel.
    Klantenrelatie kan inderdaad best beter, maar mogelijks gaat het hard voor de zaak zodat ze daar wat capaciteit missen. Ik wacht wel verder af.

Groeten,
    Wim

9. aeng

aeng

Lid geworden:
    18 sep 2012
    @Goser
    Die informatie van je OSD is inderdaad heel handig. Als je dat gewend bent dan wil je niets anders meer.
    Mooie omgeving daar om te vliegen. Ik vind het altijd lastig om een ruimte te vinden zonder kijkers. Ik heb bijna altijd last van kijkers pffffff.
    De plekjes zonder publiek zijn lastig te vinden.

Bijgesloten wat recente foto's van mijn Spyder. Het wordt nu weer wat beter weer, dus tijd om eens wat opnames te maken.
    Die Mobius zit er eigenlijk tijdelijk onder. Ik wacht nog op een gimbal voor mijn Nex5.
    Over de plaatsing van de VTX ben ik nog niet helemaal tevreden. Ik zit dan ook met smart te wachten op de nieuwe mount die Sky Hero binnenkort op de markt brengt.

Laatst bewerkt: 24 feb 2014
  10. Ben Jansen

Ben Jansen

Lid geworden:
    18 sep 2005
    Tja, als je zo'n mooie copter maakt dan vraag je bijna om kijkers.:p

11. Ben Jansen

Ben Jansen

Lid geworden:
    18 sep 2005
    Mooi filmpje Goser.
    Lekker rustig.
    Waar film je de grondopnames mee?

12. Goser

Goser

Lid geworden:
    11 apr 2012
    Ik heb ook vaak dat mensen blijven staan om te kijken...meestal dezelfde vragen als hoe ver kan die?zeker erg duur? :) Dit is mijn favoriete plekje,polder in Rhoon met honderden meters vrij rond om te vliegen...de grondopnames doe ik met mijn hero2 Ben.

13. aeng

aeng

Lid geworden:
    18 sep 2012
    Ik heb net even wat zitten te testen hier achter het huis.

Nu merk ik dat de Multi heel langzaam om zijn as naar rechts draait zonder dat ik de stick aanraak. De trims staan allemaal op nul. Dat probleem had ik dus niet.

Heeft iemand een idee waar dit aan ligt?

14. Hugy

Hugy

Lid geworden:
    23 apr 2009
    Als je de naza op de pc aansluit staat het yaw kanaal dan ook op groen als je stick in het midden staat. Anders stick calibratie opnieuw uitvoeren mocht dat niet helpen dan iets subtrim gebruiken.

15. Alexzzz

Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Kan ook zijn dat je je yaw gain hoger of lager moet zetten. Extreem voorbeeld: ik heb een hexa van 90cm, en heb toen standaard gains van 120 op yaw gedaan. Uiteindelijk heb ik hem op 210(!) moeten zetten, voordat hij niet meer weg draaide. Gewoon een beetje proberen, laptopje mee naar het veld en steeds de waardes wat hoger of lager zetten, je ziet snel genoeg of het beter of slechter wordt.

16. aeng

aeng

Lid geworden:
    18 sep 2012
    Ik ga morgen jullie adviezen proberen. Bedankt hiervoor.

De yaw gain zet ik eigenlijk zo laag mogelijk omdat ik i.v.m. filmen een smooth beweging nodig heb.

Wat ik wel heb gemerkt dat als je de yaw-gain erg laag zet (bv. op 30), dit geen effect meer heeft. Je zou dan een hele trage yaw verwachten maar dat is dus niet zo. De yaw gaat voor mij dan nog veel te snel.

Laatst bewerkt: 24 feb 2014
  17. aeng

aeng

Lid geworden:
    18 sep 2012

Ik zit persoonlijk niet erg op kijkers te wachten. Ik wil mij focussen op het vliegen en niet op een gesprek waarin ze je het hemd van je lijf vragen.
    De laatste keer kwam er een boer aan omdat ik boven zijn weiland vloog. Dat vond hij niet erg, maar daarna ging hij zijn vrouw en buurman bellen om eens te komen kijken pffff. Toen maar snel mijn biezen gepakt.

Wat ik nog weleens doe is om niet op de weg/fietspad te blijven staan. Ik loop dan een eindje het weiland in en begin daar te vliegen. Succes verzekerd..:)

18. Goser

Goser

Lid geworden:
    11 apr 2012
    Hey Geert,
    Ben je al iets verder gekomen met het yaw probleem?..is het cog wel helemaal goed?
    Daar kunnen je gains ook flink van gaan wijken als ze niet lekker in het midden zit...het afstellen zal je straks toch weer opnieuw moeten gaan doen als je eindelijk die gimbal vind!!! 8) #geefffeenseintje!#
    Jij hebt dan ook nog eens de 1000mm!!...flinke dame en een knalle setup,als ze dan lichtjes wat wijkt met hoover zou ik me geen zorgen maken..als er straks wat meer gewicht onder zit vliegt het vast beter..ennuh boeren zijn mn vrindjes juist!..mooiste plekjes met toestemming en meest hele aardige mensen :) #liefstdiemetmooiedochtersoppaard8)# grtz Goser.

19. aeng

aeng

Lid geworden:
    18 sep 2012
    Ik heb het CG-punt iets gewijzigd en daarna alles opnieuw gekalibreerd. Nu werkt het een stuk beter.

Alleen vraag ik mij het volgende af. Het kruispunt van de motoren ligt precies in het midden van het gat van de bovenplaat. Het CG-punt ligt bij mij een paar cm naar voren. Vanuit daar heb ik ook mijn GPS ingesteld. Is dat bij jou ook zo?

Verder zit ik met smart te wachten op een betaalbare 3-axis gimbal voor mijn Nex5n. Tot die tijd ben ik aan het spelen met mijn Mobius. De gimbal hiervoor komt waarschijnlijk volgende week binnen.
    DJI Phantom Brushless Gimbal Camera Mount w/ Motor & Controller for Gopro3 FPV Aerial Photography $79.99 Free Shipping @GoodLuckBuy.com

Deze week mijn Mobius (zonder gimbal) onder de Spyder gehangen. Props waren al gebalanceerd, en dacht dat die rubbers de jellow wel zouden voorkomen. Nou... mooi niet. Die rubbers zijn denk ik veel te hard, daar heb je helemaal niets aan. Ik vraag mij af waar ze wel goed voor zijn.:hammer:

Laatst bewerkt: 26 feb 2014
  20. aeng

aeng

Lid geworden:
    18 sep 2012
    Deze had je vast al gezien. Misschien iets voor DannyMetall:D

98mph = 157kmh

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015

Deel Deze Pagina