Nieuws van de beurs Sky-Hero Spy en Spider

Discussie in 'Multicopters' gestart door Burp, 6 mrt 2013.

1. Hans52

Hans52

Lid geworden:
    31 aug 2012
    Beste Sky-Hero Spyder vliegers...

Ik zou van mijn huidige hexacopter (Quad frame) naar een Sky-Hero Spyder 700mm willen overstappen.
    Ik zou daarbij alle elektronica van mijn hexacopter hergebruiken.
    NAZA V2 met GPS + OSD... T-Motoren MN3010-15 640KV (4S) en DJI 30A OPTO ESC's
    Op mijn hexa zijn de 6 motoren voorzien van T-Props 12 x 4.
    Volgens de tabel van T-Motors kan ik op deze motoren tot 14" gaan zonder dat ik ze ga overbelasten.
    Nu is mijn vraag of ik op een SKY-HERO 700mm frame zonder probleem 14" props kan plaatsen of moet ik daarvoor naar het 850mm frame gaan.
    13" props dat gaat zeker en 15" gaat zeker niet dat weet ik maar 14" weet ik niet.
    Uit de tabellen kan ik afleiden dat ik met 4 van deze motoren met 14" props ongeveer hetzelfde liftvermogen heb dan 6 van deze motoren met 12" props en ik moet toegeven dat ik stilaan verliefd ben op het SKY-HERO frame ;-)
    Beetje zonde eigenlijk want mijn hexacopter vliegt nochtans perfect maar ik wil gewoon een SKY-HERO Spyder 700. En aangezien men tegenwoordig geen redelijk prijs meer krijgt voor een afgewerkte goedvliegende hexacopter zit er anders niets op dan alles te hergebruiken.

Wat vinden jullie trouwens van de clone versie RCtimer Trooper 700.... zijn er mensen die dit frame gebruiken en is dit evenwaardig te noemen?

Vriendelijke groeten

Hans

2. wvl

wvl

Lid geworden:
    22 feb 2011
    Dag Hans,
    waarom geen 850 frame? Is iets langer en geen problemen met je props.

3. Hans52

Hans52

Lid geworden:
    31 aug 2012
    @wvl: wel momenteel heeft mijn hexacopter een afmeting van 680mm van center motor tot center motor en dat vind ik persoonlijk al meer dan groot genoeg dus verkies ik een 700mm frame om het niet nog groter te maken. Anderzijds wil ik wel de 14" props kunnen plaatsen op mijn bestaande motoren om op die manier aan hetzelfde liftvermogen te komen. Alleen weet ik niet of die 14" props kunnen op een 700mm frame.

Mvg Hans

4. Goser

Goser

Lid geworden:
    11 apr 2012
    Er is een nieuwe Spyder...de Black,dat is een 700 frame met de voorste armen vd 850 :D dan kan je er wel grotere props op zetten,met de 700 is max 13 inch anders hak je in de kap...zit er zelf ook aan te denken ;-)

5. wvl

wvl

Lid geworden:
    22 feb 2011
    of je 13 of 14" props neemt, dat zal het verschil niet zo maken, met 13" kan je de spoed iets verhogen. Het vermogen zal dan ongeveer gelijk zijn aan de 14". Lage spoed is natuurlijk wel prettig voor liftvermogen (veel koppel), maar je boet aan topsnelheid in.

Nog een tip: ik had vroeger op mijn spider xoar props staan. Ik heb die vervangen door Aeronaut cam carb light props -> 2 minuten vliegtijd erbij. De Aeronauts zijn bijzonder efficiënt en je hoort zelfs het verschil. Minder tipvibratie.
    Op mijn Spider (quad) staan 12*5" en lift zat, met T-motoren MT2814-11. Met 13x4.5 props zou de kist ook goed vliegen, misschien nog iets meer lift.

6. wvl

wvl

Lid geworden:
    22 feb 2011
    Hans, nog iets wat me opvalt: je gebruikt motoren op je hexa met een zeer lage KV waarde voor 4 cellen. Eigenlijk zijn die motoren eerder geschikt voor 6 cellen. Heb je al eens de stroom gemeten? Ik denk dat die motoren met 12" props er op zeer weinig output geven met 4 cellen.

7. Hans52

Hans52

Lid geworden:
    31 aug 2012
    Heb ik vandaag ook net gezien Goser dat er een type is met de voorste armen van een 850 en de achterste armen van een 700.... mss wel interessant om op die manier toch de 14" props te kunnen plaatsen.

8. Hans52

Hans52

Lid geworden:
    31 aug 2012
    @wlv: daar had ik ok al aan gedacht om dat 13" props te nemen met een wat hogere spoed maar bij mij is het hem niet zozeer te doen om de snelheid maar eerder om een voldoende liftvermogen te hebben. Met mijn hexa (6 x T-Motor MN3510 630kv en 12x4 T-Motor props) til ik 2 lipo's 4s 5800mAh in parallel met elk een gewicht van rond de 600gr + mijn camcorder Sony CX730 die op zich ook een gewicht heeft van 620gr. (totaal gewicht van de hexa met alles erop en er aan zal ergens rond de 4 kg liggen) Dat gaat vrij goed moet ik zeggen maar het zou mss toch nog wel iets meer mogen zijn, en dat zou net kunnen maar dan met 4 x MN3010 630kv en 14" props.
    Volgens de tabel van T-Motor zit er toch nog een redelijk verschil tussen de 13" en 14" ... geen kilo's natuurlijk maar als ik hetzelfde liftvermogen en zelfs iets meer wil krijgen met 4 motoren dan ga ik toch naar de 14" props moeten gaan.

Wat betreft mijn motoren op 6s lipos dat zal niet gaan... het 360kv model van de MN3010 motor die kan 6s aan maar het 630kv en 700kv model die zijn maar geschikt voor 3s en 4s zoals je kan zien op de tabel van T-Motor

MN3510 - Navigator Series Motors - T-MOTOR

9. wvl

wvl

Lid geworden:
    22 feb 2011
    Ja volgens de lijst is 4 cellen OK - tenminste, ze hebben niet meer getest dan 4 cellen.
    De lage KV is meteen de reden waarom je 14" props nodig hebt om de lift 'omhoog te krijgen'.
    Het is niet zo dat de motoren geen 6 cellen aan kunnen, maar mogelijks draaien ze dan te snel dan goed voor hen is.

10. Hans52

Hans52

Lid geworden:
    31 aug 2012
    Klopt wvl, dus als het ervan komt dan zal het er eentje moeten zijn met de voorste armen van een 850mm zodat er 14" props op kunnen. BTW je zit hier niet zover vandaan zie ik.

11. wvl

wvl

Lid geworden:
    22 feb 2011
    Hans, pb gestuurd. Anders spreken we eens af voor een ’crisisoverleg’?

Grts. Wim

12. Hans52

Hans52

Lid geworden:
    31 aug 2012
    Uiteindelijk een RCtimer trooper 850 gebouwd en is inmiddels vliegend!

Fimpje best in HD 1080 bekijken!

Laatst bewerkt: 17 mei 2015
  13. Ben Jansen

Ben Jansen

Lid geworden:
    18 sep 2005
    Leuke info in dit draadje.
    Wat ik me bij het filmpje afvraag Hans is of je ervan uit gaat dat de mensen het filmpje bekijken.
    Het duurt bijna 20 seconden voor de copter wat doet en ik vind een hover filmpje van meer dan 7 minuten niet uitdagend genoeg om uit te kijken.
    Misschien zou een beetje knip en plakwerk beter uitwerken.

14. Hans52

Hans52

Lid geworden:
    31 aug 2012
    idd Ben... een filmpje is gewoonlijk bedoeld om naar te kijken he... maar niemand is verplicht natuurlijk ;)

Ik had wat info gevraagd hier op dit draadje ivm Sky Hero spyder vs RCtimer Trooper en nadat ik beslist had om de Trooper te gaan bouwen wou ik de mensen die me wat info gaven toch een beeld geven van de inmiddels vliegende Trooper. Het filmpje is idd niet geknipt/geplakt en dat was ook de bedoeling om van het begin tot het einde het vlieggedrag van de Trooper te laten zien. Naar mijn mening is hier van hoveren weinig sprake gezien de Trooper bijna constant in beweging is. Dat het voor jou niet uitdagend genoeg is dat kan natuurlijk best zijn maar een Trooper 850 is nu ook geen racemachien he. Racen tussen de bomen is natuurlijk wel heel wat anders dat geef ik toe maar dat is niets meer voor mij. Ik hou meer van rustig vliegen en rustige filmpjes te maken van mooie natuurlandschappen. In dit filmpje wou ik de stabiliteit van het vliegen naar voor brengen.... niets meer en niets minder. Maar beloofd.... als ik eens een geknipt en geplakt filmpje heb zal ik het u laten weten :D

Toch bedankt voor het kijken en de reactie.

Vriendelijke groeten

Hans

15. Ben Jansen

Ben Jansen

Lid geworden:
    18 sep 2005
    Ik hou ook van rustig vliegen Hans, bedankt voor de uitleg!
    Was gewoon benieuwd.

16. Hans52

Hans52

Lid geworden:
    31 aug 2012
    Zoals ik beloofde heb ik het filmpje van wat knip en plakwerk voorzien ;-)

17. Ben Jansen

Ben Jansen

Lid geworden:
    18 sep 2005
    Toppie!!
    Wat vind je er zelf van nu?

18. Hans52

Hans52

Lid geworden:
    31 aug 2012
    Haha je hebt gelijk Ben het is veel aantrekkelijker nu :)

Deel Deze Pagina