Nikko accu en lader.

Hallo allemaal,
Ik heb op koninginnedag een Nikko Subaru gekocht.
De verkoper zei dat hij 50 km per uur haalt.
Hij doet het eigenlijk prima, maar er is waarschijnlijk iets mis met de accu.
Als ik hem oplaad gaat het lampje van het laadstation nooit uit.
Hij blijft altijd aan.
Ik heb 2 accu en de eerste was al heel snel leeg en die andere ga ik nog testen.
Ik vraag me dus af of het kapot is.
Op het laadstation staat 9.6v, NiCd Battery, 4 hour charger.
En op de accu, NiCd Battery, energy pack, [9.6v-650mAh].

9.6v-650mAh is ook wel minimaal zou er een paar andere inzetten die het wat langer uithouden B.V 9.6v-2000mAh

in lekentaal: het is eigenlijk een beetje te zien als het volume van de accu.
hoe hoger dat getal, hoe meer stroom je er vaak in krijgt.

Nikko aapt de modelbouw na, maar het is en blijft speelgoed.
dit blijkt zowel in de gebruikte materialen, als de manier van opbouw.

als je echt een goede stroombron voor je auto zoekt, is het aan te raden andere accu's en een fatsoenlijke lader te kopen, die je ook kan tonen hoe vol de accu eigenlijk is.

suc6

Hoogvlieger

in lekentaal: het is eigenlijk een beetje te zien als het volume van de accu. Hoe hoger dat getal, hoe meer stroom je er vaak in krijgt. ...
Stroom is niet hier niet correct, al zit je met stroom wel in de goede richting. Wel: hoe meer lading (hoeveelheid elektronen) je er in krijgt. Ah of mAh (duizend keer kleiner dan Ah) is de capaciteit van de accu, uitgedrukt in milliAmpèrehour, de stroom die de accu kan leveren gedurende een uur. Vergelijkbaar met het het volume/grootte/inhoud van benzinetank.

Het onderscheid is belangrijk omdat je anders kans loopt langs elkaar heen te praten en daardoor een accu, of meer, om zeep helpt.

Nikko is niet echt wat je noemt modelbouw.... Eerder speelgoed(eigen ervaringen)
Ligt er maar net aan welke Nikko je hebt. Ze hebben wel aardige wagens geproduceerd. Zelf heb ik ooit eens, halverwege de jaren '80 de Stealth gehad (tenminste, volgens mij heette hij zo) Dit was eigenlijk alles wat de gemiddelde beginner vandaag de dag zoekt: 1:10, kant en klaar in de doos, vierwielaandrijving, reed net zo snel als de gemiddelde Tamiya en je kon hem van een flatgebouw afgooien en dan deed 'ie het nog. Zeg maar net zoiets als een Traxxas.

De Nikko 1:14 Evolution (waar het hier waarschijnlijk om gaat) is een volledig proportioneel bestuurbare auto....

Het lampje zou uit moten gaan, werkt volgens mij op een temperatuur sensor. Het eerste wat wij deden toen we er indoor mee reden was de houder slopen en er 2 draden aan maken die neer een fatsoenlijke lader gingen.

... 9.6v-650mAh...
9.6V is de spanning, de waterdruk als het ware.
650mAh is de capacteit, de grootte van de emmer. De accu kan 650mA gedurende een uur leveren/instanthouden, of 1300mA gedurende half uur, of 325mA gedurende twee uur, 0f 2600mA gedurende een kwartier etc.etc. Het product van stroom (in mA) en tijd (in uur, hour) is in alle gevallen gelijk aan de capaciteit.

Alleen de orginele accus gaan passen. Ik heb deze nikko ook gehad en de accus hebben speciale contactpunten. Denk niet dat er nog accus voor te koop zijn.

alleen de orginele denk van niet ik had vroeger een niko auto ook een buggy had ook die snelheid maar die baterij van mijn volgende auto was een himoto truck en die nikko baterij paste er in

Heeft de auto een afneembare body middels 4 clipjes en kent het een zwart chassis met gele dempers?
Nikko Shop - Raceautos

Dan praten we over de 1:14 evolution welke gewoon te koop is en dus ook de accu's. Ben je handig met een soldeerbout kan je de accu open maken en nieuwe oplaadbare penlights in solderen

Anders zou het deze moeten zijn:
Nikko Shop - voor al uw onderdelen volt

Back