:?: Hoe kan ik de Skywatcher het langst mogelijk in de lucht houden?
:arrow: De Skywatcher crasht het meest doordat hij met z’n neus de grond in boort. Op het moment dat de Skywatcher duikt is er geen redden meer aan. Als je op het moment dat hij begint te duiken een kant opstuurt, komt hij gewoon weer omhoog. Dus eigenlijk is het gewoon op het duiken anticiperen en een kant op sturen als je denkt dat hij wil gaan duiken.
:arrow: Hou de Skywatcher in de hand en geef gas, duw hem nu in de richting op waar je naar toe wilt en laat los. Op deze manier verhinderen je eventuele pirouetterende starts en heeft de Skywatcher al hoogte en een richting van vliegen.
:arrow: Probeer zoveel mogelijk gewicht te verliezen, schroef al de onnodige dingen eraf. Of ga desnoods zonder canopy (cockpit) vliegen.
:arrow: Laad de accu vlak voor je gaat vliegen flink op. De accu kakt namelijk flink in als deze een tijdje niet gebruikt wordt.
:?: Hoe kan ik de Skywatcher het langst heel houden?
Ga op een zo groot mogelijk grasveld zonder obstakels vliegen. Ga niet boven de stenen vliegen of vlak bij slootjes. Ik heb het nog niet voor elkaar gekregen de Skywatcher te beschadigen maar ik heb al vele verhalen gehoord van andere die mindere resultaten hebben. Probeer een veldje te vinden met hoog gras. Ga ook niet binnenshuis proberen te vliegen..