Nine Eagles Solo Pro/Bravo SX FAQ (ook geldig voor "rebranded" heli's zoals de Revell Proto Max en a

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door Indoorvlieger, 18 nov 2010.

  1. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.803
    Locatie:
    Flevoland
    Als je lader met 1S lipo's om kan gaan, dus die van 3.7V, moet dat kunnen. Er zijn geen verloopstukjes, maar je kan een los landingsgestel nemen, en daar de pluggen die in de lader passen, aan solderen. Let ook op de maximale laadstroom, die ligt bij dit soort kleine lipo's natuurlijk ook erg laag. Ik gok dat de Nine Eagles lader met 150 mA laadt.
     
  2. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Hoop gedoe dus.. Kan ik zet zo goed m'n Solo Pro uit de verkoop halen.. Anders moet ik apart gaan rommelen voor de Bravo III
     
  3. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.803
    Locatie:
    Flevoland
    Is inderdaad handiger. En is die Solo Pro niet de perfecte heli voor als de aanstaande piloot de Bravo III onder de knie heeft?
     
  4. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    De aanstaande piloot heeft net z'n eerste les gehad :) De lipo is trouwens anders. Deze is 110 Mah ipv 120 Mah en de Solo Pro lipo heeft een rand waardoor deze niet in de Bravo III past. Is het verstandig deze passend te maken en te gebruiken? Of maar extra lipo's bestellen?
     
  5. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.803
    Locatie:
    Flevoland
    Ik zou een Hobby King lipo aanpassen, originele zijn toch veel te duur, en gaan minder lang mee, maar dat wist je al.
     
  6. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.803
    Locatie:
    Flevoland
    Eindelijk weer even de tijd genomen om de FAQ bij te werken. Het kopje "Vlieggedrag" is nu weer helemaal up to date.

    En vraag 3 van "Trim problemen", waarnaar wordt verwezen in een eerdere vraag, is nu ook toegevoegd. Hierin wordt ook het aanpassen van de gyro-instelling behandeld.
     
    Laatst bewerkt: 31 mei 2011
  7. sebastian

    sebastian Guest

    Na twee weken vliegen kwamen er steeds storingen waardoor de heli (revell hot shot)naar het leek zonder reden steeds uit de lucht viel. Bleek na nader onderzoek een draadbreuk te zijn in de rode draad van de batterijstekker naar de print (productiefoutje). Tijdens het onderzoeken is er wat misgegaan. Er is een kortsluiting geweest tussen de batterijdraden en de linker servo behuizing (batterij niet verwijderd tijdens solderen :-(. Hierdoor is er een spoor van de print doorgebrand. Nu heb ik de spoor weer gesoldeerd, maar ik heb het idee dat ie niet zo lekker meer vliegt. Ook de opstartprocedure (het corrigeren van de swash plate tijdens het opstijgen) is weg. Ik denk dat ik een nieuwe print moet aanschaffen, maar weet niet waar. Als die nieuwe print erin komt, werkt deze dan met direct met de 'oude' zender? Ook moet ik nieuwe lipo's en een landingskid hebben. kunnen jullie mij aangeven waar ik e.e.a. (vertrouwd en scherp geprijsd) online kan aanschaffen. Alvast bedankt.
     
  8. Helitony

    Helitony

    Lid geworden:
    16 mrt 2005
    Berichten:
    1.976
    Locatie:
    Lelystad
    Indoor
    Als we jou ook niet hadden dan vlogen we niet meer.
    Super weer up to date!!
    Ton
     
  9. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.803
    Locatie:
    Flevoland
    Dank je, maar de FAQ is nog lang niet up to date met mijn Engelse versie. Maar ik blijf eraan werken, zolang mensen er baat bij hebben.


    Een nieuwe ontvanger zal niet zonder meer werken met je "oude" zender, je moet ze aan elkaar "binden". Dat stelt overigens weinig voor, je zet de zender uit, dan druk je bovenop de gas-stick, totdat je een klik voelt en hoort. Je zet de zender aan, die regelmatig gaat piepen. Dan de batterij in de heli, paar seconden wachten, en ze "kennen elkaar".

    De ontvanger kost bij Quartel 30 euro, heb je er geen probleem mee wat langer op je onderdelen te wachten, dan kun je bij Hobby King, MyRcmart of bijvoorbeeld Clubheli bestellen. Eerste 2 zitten in China/Hong Kong, de laatste in de VS.
     
  10. shaquille36

    shaquille36 Guest

    bravo sx keeps spinning

    Hallo, excuseer mij als ik niet in het juiste topic heb gepost, maar ik dacht dat mijn vraag hier het beste geplaatst zou kunnn worden.
    Vorige week een bravo sx aangeschaft (RTF) zeggen en schrijven heb ik er 2 'vluchtjes' mee kunnen maken. het volgend eis er aan de hand. Als de helicopter met de neus naar je gezicht toe staat, kan ik niet vanuit het subtrim menu de linkerkant omhoog trimmem. de rechterkant gaat wel helemaal op en neer, maar de linker kant reageert niet op de trim. ook al probeer ik een paar minuten, hij reageert niet. Ga ik daarnaa weer naar het normale trim menu dan kan ik wel wat regelen, maar helaas is dit denk ik nie genoeg om de heli niet te laten spinnen als ik de throttle knop ook maar iets aanzet. Dan gaat de heli al direct in de spin (draait naar rechts)
    Iemand een idee?. Ik heb hem dus nog mar net maar kan er nu al niets meer mee. Het is me een paar dagen wel een keer gelukt om de linker kant omhoog of omlaag te krijgen. Batterijen zijn allen opgeladen etc, niets is er stuk lijkt. Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel...alvast bedankt;):(
     
  11. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.803
    Locatie:
    Flevoland

    Draait de heli met de klok mee of tegen de klok in? Dat is belangrijk om te weten, het eerste betekent dat de staartrotor teveel doet, het 2e geval dat hij juist niet genoeg doet.

    Het kan trouwens zijn dat subtrim niet werkt voor de staart. Dat heb ik ook op enkele van mijn Bravo SX-en. Maar in mijn geval kan ik met maximale trim naar links tot het einde van de vlucht de staart stil houden. Vreemd genoeg reageert de staartmotor van de Bravo SX precies omgekeerd aan die van de Solo Pro, zo lijkt het. Bij een Solo Pro heb ik meestal iets meer trim naar rechts nodig aan het einde van de vlucht, maar bij de Bravo SX trim ik alleen naar links. Blijkbaar gaat de motor harder draaien als hij warmer wordt, vaak is het andersom.
     
  12. shaquille36

    shaquille36 Guest

    bravo sx keeps spinning

    Hoi, bedankt voor de reactie, de heli draait direct naar links. Ik kan me wel herinneren dat het staart rotortje er een keertje af is geweest, maar deze kon ik er gewoon weer op zetten...
    ik wordt er niet goed van, ik ben maar aan het proberen, ik denk dat ik hem weg kan gooien...:(
     
  13. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.803
    Locatie:
    Flevoland
    Is de staartrotor bij het asgat niet toevallig ingescheurd, en slipt hij misschien nu op de as? Dan is het met een nieuwe staartrotor zo goedkoop opgelost...

    Zeker niet weggooien!
     
    Laatst bewerkt: 15 jun 2011
  14. keesenannetje

    keesenannetje

    Lid geworden:
    6 mei 2010
    Berichten:
    175
    Locatie:
    Putte, Noord Brabant
    Nee zeker niet weggoien, anders gooi je hem maar mijn richting op.

    Het stipje op de staartrotor moet naar buiten zitten ( bij mij dan ) anders geeft de staart kuren.
    Een compleet nieuwe staart kost buij RC FLy fun nog geen tientje incl. verzenden
     
  15. shaquille36

    shaquille36 Guest

    wederom bedankt voor jullie reacties. Ik heb het staart rotortje er eigenlijk gewoon weer op gezet, toen hij er na een val vanaf was gegaan. Ik zie nu dat er inderdaad 2 kanten aan zo'n rotor blaadje zitten. Bij mij staat er geen 1 of 2 op, maar een bolle en holle kant zeg maar. Als de heli ni met zijn neus naar rechts staat (op de tafel) is de bolle kant naar buiten. Zit dit rotor blaadje bij jullie los? of vast met een soort van ringetje oid? Ik vond het raar dat toen ik hem erop deed, hij gewoon los zat, althans de eerst volgende keer vliegen ging hij er dus weer af. Dus ik heb toen met wat 1 sec lijm een tippie voorop gegeven zodat deze niet zo snel los raakt. Hij draait verder perfect. Maar gaat direct draaien als ik de throttle knop open zet, en draait vanuit stilstaande positie de heli direct naar links. Kan ik een foto hier plaatsten om de situatie te laten zien aan jullie ?

    en een nieuwe staart, hoe werkt dat is dat een beetje makkelijk te monteren, en ik vond de body van de heli erg zwak, dus ik heb hem wederom met een beetje 1 sec lijm nagelopen, nu zit ie perfect dict bij de naadjes, dus moet ik dan ook een nieuwe body bestellen ?
     
  16. shaquille36

    shaquille36 Guest

    even nog een correctie op voorgaand bericht, voordat jullie willen zeggen dat dat lijmen van dat staart rotor blaadje niet mag...ok ik geloof jullie, maar daarvoor deed ie ook al hetzelfde dus het kan niet liggen aan het feit dat ik dat rotorblaadje aan de voorkant heb aan getipt. Hij raakt nu niet meer los. Nog steeds staat dan het feit dat ik de 'linker' kant niet kan trimmen via het sub menu...toch ?
     
  17. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.803
    Locatie:
    Flevoland

    De rotor klemt op het asje van de motor, en ik moest er best hard aan trekken om hem eraf te krijgen, toen ik de staartset van mijn eerste Solo Pro heb vervangen.

    Dit plaatje geeft een goede indicatie hoe de rotor moet zitten:

    [​IMG]

    Even voor de duidelijkheid, draait de heli met de klok mee, of tegen de klok in? Tegen de klok in betekent dat de staart te weinig doet, met de klok mee betekent dat hij teveel doet. In het eerste geval zal het waarschijnlijk de staartmotor zijn, in het 2e geval de ontvangerprint.

    Vervangen van de staartmotor bij de Bravo SX is wat lastiger, je moet de body aan de achterkant open maken, en het lijmen van de naadjes zal het niet makkelijker maken.
     
  18. shaquille36

    shaquille36 Guest

    Hoi, het ziet er exact hetzelfde uit alsop het plaatje, en hij draait tegen de klok in, dus waarschijnlijk het staartstuk vervangen dan. Dat ga ik tzt nog wel eens wel proberen, ik zag dat dit aan een lange zwarte staaf zit welke aan de voorkant is bevestigd ? maar een andere vraag, ik wil wel graag vliegen, dus is het handig als ik een bravo III aanschaf, maar kan ik die dan zonder koffer ed kopen? ik heb wel gezocht maar kon geen losse modellen vinden, alleen 1 in de usa, maar is dat betrouwbaar? en heb ik dus als ik de bravo III koop (welke nog makkelijker te vliegen is, coaxiaal toch ? dubbele bladen) nog wat aan de 2 lipo batterijen, de kan ik die zender dan ook gebruiken ? ja toch, vandaar dat ik denk dat als jullie aangeven dat dat mogelijk is dat dan doe, of hebben jullie een ander goed alternatief qua type voor mij ? maw welke heli komt dan dicht bij de bravo III ? ik moet eerst maar eens leren hoe of wat, de verkoper welke mij de bravo sx heeft verkocht heeft toch te licht over dat heli'tje gedacht naar mijn mening.
    Bedankt maar weer voor de evt reactei. :)
     
  19. keesenannetje

    keesenannetje

    Lid geworden:
    6 mei 2010
    Berichten:
    175
    Locatie:
    Putte, Noord Brabant
    Het zou toch moeten lukken met de single rotor, en uiteindelijk wil je hem toch in orde hebben. Rotor is toch zo omgewisseld ? Staart stuk vervangen is niet echt moeilijk, maar zoals indoor al zei is het door het lijmen wat moeilijker. Je kunt volgens mij alle spulletjes gewoon met de drie gebruiken maar een staartstuk is altijd goedkoper. Waar woon je in de buurt misschien kan je van iemand "life" advies krijgen.
     
  20. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.803
    Locatie:
    Flevoland
    De zenders van de micro heli's zijn uitwisselbaar, je kan een Bravo SX vliegen met de zender van de Bravo III, en andersom.
     

Deel Deze Pagina