Nine Eagles Solo Pro/Bravo SX FAQ (ook geldig voor "rebranded" heli's zoals de Revell Proto Max en a

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door Indoorvlieger, 18 nov 2010.

  1. shaquille36

    shaquille36 Guest

    ok, ik zal op zoek gaan naar de genoemde onderdelen en de gok wagen om deze te vervangen. Heb ik wel nog een vraag welke hier zijdelings mee te maken heeft (btw ik woon in Utrecht :)) Als jullie mij zouden willen adviseren, ik wil er nog een coax heli bij aanschaffen. Ik heb nu 2 heli's voor mijn zoontje innmiddels gekocht (die op de zwarte markt heli's voor 20 euro) en eigenlijk, het klinkt raar ben ik daardoor verslaafd geraakt aan deze hobby, maar zoals anderen ook al aangeven op het forum, voordat ik een hele bak geld uitgeef en dan nog niet heb wat ik wil. Het punt is dat die heli's van mijn zoontje maar 5 minuutjes kunnen vliegen, vandaar dat ik op de bravo sx ben geraakt (welliswaar via de verkoper, maar ok) waarmee ik dus langer zou kunnen vliegen. Dus iets met die lipo batterijen, aangezien ik dus iets nieuws wil aanschaffen denk ik aan de bravo III, of de e-sky hunter, met name ook omdat je daar (wat ik gelezen hebt) mee binnen -en buiten kan vliegen, wat mij ook wel heel leuk lijkt. daarin tegen ben ik niet echt, of eigenlijk geen techneut op dit gebied, dus veel sleutelen zou voor mij niet echt uitkomen, kan iemand mij helpen bij de keus? wederom bedankt !
     
  2. Rubberenrobbie

    Rubberenrobbie

    Lid geworden:
    18 mrt 2011
    Berichten:
    415
    Locatie:
    Enschede
    @Shaquille36

    Met een co-axiale helikopter kun je niet buiten vliegen!:rolleyes:
    Iets wind en je krijgt een zg "blade strike" (dan raken de bovenste en de onderste rotor elkaa)r, en valt de helikopter als een steen uit de lucht :mad:.

    Wil je iets leuks voor binnen (en redelijk te doen buiten): een NE Solo Pro of NE Bravo SX. Zijn beide micro 45° flybar heli's. Gemakkelijk vliegbaar, maar je kunt er ook flink mee "rondscheuren" :D echte aanrader ! :yes:

    Groet,
    Robbie
     
  3. shaquille36

    shaquille36 Guest

    @Rubberenrobbie

    bedankt voor de reactie, zoals je mss wel hebt meegekregen heb ik vorige week een NE bravo sx aangeschaft waar ik nu dus al niets meer mee kan...maar ik WIL vliegen. Ik ben echt een beginner, en moet dus gaan voor de co-axiaal versie, met mijn huidige heli lukte dat dus al niet...wat adviseer jij ? en ok, het buiten vliegen heb ik al aan de kant gechoven, eerst maar eens indoor leren....:)
     
  4. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.803
    Locatie:
    Flevoland
    Dit topic is niet echt bedoeld als "welke heli moet ik nu kiezen?" maar goed. Ik zou je aanraden dan een Bravo III of de versie zonder schaalromp, de gewone Solo (dus niet de "pro") te kiezen. Misschien kun je er zelfs een versie zonder zender van vinden, maar veel goedkoper zal dat niet zijn in de meeste gevallen.
     
  5. TiNNiT

    TiNNiT

    Lid geworden:
    1 jun 2011
    Berichten:
    27
    Locatie:
    Arnhem
    Vraagje:
    Vandaag mijn vervangende NE binnengekregen. Hoe kan ik deze binden aan de afstandsbediening? En...met de vorige heb ik met de instellingen lopen spelen. Worden deze automatisch gereset als je bind of gelden die instellingen dan ook voor de nieuwe heli?
     
  6. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.803
    Locatie:
    Flevoland

    Uit de handleiding van de Revell versie van deze heli:

    Q 2: How do I bind the heli to the transmitter? My manual is in Chinese...

    A: In this case the manual of the Proto Max offers support. This is the correct procedure:

    Turn on the transmitter. Lower the throttle control stick all the way down. Adjust the throttle trim tab until the throttle trim indicator is centered and the throttle position indicator reads “000.” Turn off the transmitter.
    Connect the LiPo battery to the helicopter. Turn on the transmitter while pressing inward on the throttle control stick until the blinking blue light in the helicopter remains steady, indicating that the receiver is reading signals from the transmitter—this should happen within a few seconds.
    If it doesn’t work the first time, disconnect the LiPo battery from the helicopter and turn off the transmitter. Repeat the binding procedure again by reconnecting the LiPo battery and turning on the transmitter with the throttle stick depressed. The receiver is now “bound” to the transmitter and the helicopter is ready to fly.
     
  7. TiNNiT

    TiNNiT

    Lid geworden:
    1 jun 2011
    Berichten:
    27
    Locatie:
    Arnhem

    Bedankt voor de moeite, zie nu dat ik het antwoord met een beetje inspanning ook zelf had kunnen vinden.

    Weet je toevallig of de zender bij het binden ook een reset krijgt?

    Groet,

    Gerben.
     
  8. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.803
    Locatie:
    Flevoland

    Ik had begrepen van niet, maar het schijnt wel te gebeuren als je de heli aan een andere zender bindt.
     
  9. wii4all

    wii4all Guest

    Gisteren een bravo sx besteld de versie met alu koffer. De eerste stap in deze wereld eigenlijk.

    Ik hoop hem vandaag binnen te krijgen zodat ik me eerst eens rustig kan gaan inlezen.

    Wie weet komt er een tijd dat ik ooit met een grotere heli aan de slag kan, maar eerst dit.
     
  10. Lakigucci

    Lakigucci

    Lid geworden:
    12 jul 2010
    Berichten:
    863
    Locatie:
    Ridderkerk
    Mannen,

    Ik verzoek jullie expertise.
    Ik ben een beginner in heli's maar ben nu echt even de kluts kwijt.
    Als ik mijn Solo pro II wil laten opstijgen duikt deze direct voluit naar links (aerelon). Met trimmen is dit niet op te lossen. Vreemde is dat hij het voorheen wel altijd keurig deed. En ja ik geef genoeg gaf bij het opstijgen.
    Als ik hem uit mijn hand laat vliegen maakt hij ook direct een duikvlucht naar links richting de grond. Voor zover ik kan zien zitten alle joints keurig op hun plek. Wat kan het zijn en hoe los ik het op?

    Alvast bedankt!

    [media=youtube]kdckVYuudlI[/media] (sorry, video is ondersteboven)

    Edit: Ik denk het probleem gevonden te hebben?

    [​IMG]

    Ik neem aan dat de rotobladen vast horen te zitten via een pinnetje op de rotorshaft?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  11. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.803
    Locatie:
    Flevoland
    Dat klopt, die pinnen horen op de as te zitten, en dienen als scharnierpunten voor de bladen. Je hebt nu 2 opties. Een nieuwe Main Shaft set kopen, en dan het kunststof bovendeel overzetten op je heli (scheelt het verwijderen van je hele as, wat ook niet ondoenlijk is, maar toch meer werk. Of je boort een gat recht door de shaft, op de plek waar de pinnen zaten, en er een alternatieve pin door te doen, bijvoorbeeld een houten tandenstoker, of zo'n "rietje" van een spuitbus (even afvijlen, is vaak een fractie te groot) en dan kun je ook weer verder vliegen.
     
  12. Lakigucci

    Lakigucci

    Lid geworden:
    12 jul 2010
    Berichten:
    863
    Locatie:
    Ridderkerk
    Heb inmiddels een andere main shaft gehaald, en dat is iniedergeval weer gefixed.
    Nu het probleem dat ik hem met geen mogelijkheid meer hooverend krijg.
    Als ik opstijd wilt hij na enige tijd rondjes achteruit maken linksom. Hoe ik ook trim, ik krijg het er maar niet uit.
     
  13. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.803
    Locatie:
    Flevoland
    Beweegt je flybar en de rest in de kop wel soepel?
     
  14. Lakigucci

    Lakigucci

    Lid geworden:
    12 jul 2010
    Berichten:
    863
    Locatie:
    Ridderkerk
    De flybar bewoog inderdaad wat stroefjes. Hierop een nieuw pinnetje geplaatst, waarna het probleem na enig trimmen en subtrimmen opgelost is en hij nu wel keurig hoovert.

    Volgende probleem diende zich echter aan dat hij amper vooruit vliegt. Maar neem aan dat dit met Sub-trimmen te verhelpen is?

    Tot zover bedankt alvast voor de reacties!
     
    Laatst bewerkt: 2 sep 2011
  15. TiNNiT

    TiNNiT

    Lid geworden:
    1 jun 2011
    Berichten:
    27
    Locatie:
    Arnhem
    Ik had hetzelfde met de flybar, daar zit ook zo'n pinnetje doorheen. Deze was er op de één of ander manier uitgekomen en die heb ik vervangen door een stukje paperclip en wat secondenlijm.
     
  16. TiNNiT

    TiNNiT

    Lid geworden:
    1 jun 2011
    Berichten:
    27
    Locatie:
    Arnhem
    Het lijkt erop dat alles weer gereset is.
     
  17. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.803
    Locatie:
    Flevoland
    Door te binden met een andere zender, of met je eigen zender?
     
  18. TiNNiT

    TiNNiT

    Lid geworden:
    1 jun 2011
    Berichten:
    27
    Locatie:
    Arnhem

    Met de oorspronkelijke zender. Had bij de vorige solo de endpoints verzet, en het lijkt erop dat die ook weer gereset zijn.

    Het is alweer weer een tijdje geleden, want de reservere solo is uit HK gekomen en dat heeft een aantal weken geduurd, dus het kan zijn dat mijn geheugen niet meer helemaal accuraat is;-)
     
  19. Lakigucci

    Lakigucci

    Lid geworden:
    12 jul 2010
    Berichten:
    863
    Locatie:
    Ridderkerk
    Nou,

    Om even terug te komen op mijn vorige hindernissen.
    Alles lijkt het weer te doen en te werken.

    Nu vroeg ik me af... Zijn er nog interessante hopups voor de NE Solo pro 2?
    Ik heb reeds al extra accu's besteld. Maar zijn er nog andere (belangrijke) upgrades waar ik aan kan denken? Ik wil zoiezo andere kleur(en) blades, maar die zal ik waarschijnlijk zelf moeten maken. Zijn er ook Carbon parts verkrijgbaar? Of andere canopy's?
     
  20. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.803
    Locatie:
    Flevoland

    Er zijn geen andere canopies, maar je kan wel andere canopies van NE heli's als de Draco gebruiken. Welke extra accu's heb je besteld? Standaard of de OEM van Hobby King. Die zijn namelijk een stuk beter.

    Xtreme maakt een aantal upgrade onderdelen, alleen is niet iedereen het erover eens of het upgrades zijn, of meer bling, maar dat geldt voor de meeste hop-up parts.
     

Deel Deze Pagina