Nine Eagles Solo Pro

• Topicstarter Topicstarter Leeuwarden
  • Startdatum Startdatum
Ik vlieg nu een 15-tal lipo'tjes met de solo pro en dat gaat best lekker.
Ik merk echter wel dat na enkele crashes er wat meer trilling en zenuwtrekjes inzitten. Zo gaat de staartrotor al eens een klopje geven.
Ook lijkt de batterij niet meer zo fris en fel als in het begin (kan ook gewenning zijn).
Nu zijn ze overal uitverkocht, heeft er iemand nog een idee waar er aan te geraken? Of aan eventuele vervangingsbatterijen? Liefst zonder te solderen... MAar als dat me verder laat vliegen, geen probleem...

Ik vlieg nu een 15-tal lipo'tjes met de solo pro en dat gaat best lekker.
Ik merk echter wel dat na enkele crashes er wat meer trilling en zenuwtrekjes inzitten. Zo gaat de staartrotor al eens een klopje geven.
Ook lijkt de batterij niet meer zo fris en fel als in het begin (kan ook gewenning zijn).
Nu zijn ze overal uitverkocht, heeft er iemand nog een idee waar er aan te geraken? Of aan eventuele vervangingsbatterijen? Liefst zonder te solderen... MAar als dat me verder laat vliegen, geen probleem...

De staartmotor is vrij kwetsbaar. Maar er kan ook iets een tikkie scheef zitten in de kop. Als je de heli vast houdt en wat gas geeft, zie je dan de kop netjes en strak draaien, of slingert het bovenste stuk een beetje?

Op dit moment zijn er, behalve de OEM batterijen bij Hobby King, geen accu's die je zonder aanpassing kan gebruiken. Beste optie is een extra kabeltje aan de contacten op het landingsgestel solderen, zodat je de accu's voor de MSR kan gebruiken. Dan heb je veel meer keus, en kun je ook betere accu's gebruiken.

je hebt toevallig geen referentie voor zo een kabeltje? ik kan wel een jst kabeltje vinden bij HK,maar heb je male of female nodig?
Dan bestel ik kabeltje, lader, splitter om te laden en een vracht batterijtjes. (hoewel de nano-techs BO zijn).

thx

Ik gebruik deze: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Mini Plug Extention for Micro Battery 10cm (5pcs/bag)

De nanotechs zouden goed zijn, maar ik wacht nog op mijn eerste bestelling van die accu's, dus ik kan er niets over zeggen. Ietsje duurder maar zeker erg goed is de Intellect 130. Die heb ik van eBay (eBay - The UK's Online Marketplace) en ze zijn daar gewoon op voorraad.

Met de Intellects heb je een stuk meer vermogen, en totdat de accu bijna leeg is houd je dat vermogen. Totdat ik een nog betere accu vind, is dit mijn absolute favoriet.

interessant, idd. Kabeltjes en enkele Turnigy 160 batterijen staan al klaar in HK.
Nu nog op zoek naar een lader...

interessant, idd. Kabeltjes en enkele Turnigy 160 batterijen staan al klaar in HK.
Nu nog op zoek naar een lader...

Je kan ook een kabeltje aan de Nine Eagles lader solderen. Of het contactblokje van een oude versleten standaard accu eraf slopen, en daar de draadjes aan solderen. Dan steek je dat gewoon in de lader, en sluit de stekker aan op de accu. Hoef je niet je lader aan te passen.

ik heb idd intussen zo een constructie gezien, ik denk dat ik het zo maar ga doen voorlopig.
Thx!

Oh ja, in de hand lijkt alles stabiel te draaien, enkel op vol gas heb ik wat trillingen, maar dat lijkt me vrij normaal. De servo's staan ook allemaal mooi in het midden, met de end points netjes 1mm van het uiterste. ik heb nog niets extra moeten doen hiervoor. Trims staan relatief in het midden, enkel rudder staat ietwat naar links en elevator wat naar achter.

Wel wordt het nu moeilijk om te hoveren, beetje gas bij en gaat omhoog, micrometer minder gas en begint te zakken. (en daarbij begint hij dan ook te driften). Lijkt me toch dat de batterij niet fris is, en snel achteruit gaat.
Constant toerental is dan moeilijk, je moet steeds gas bijgeven...

ik heb idd intussen zo een constructie gezien, ik denk dat ik het zo maar ga doen voorlopig.
Thx!

Oh ja, in de hand lijkt alles stabiel te draaien, enkel op vol gas heb ik wat trillingen, maar dat lijkt me vrij normaal. De servo's staan ook allemaal mooi in het midden, met de end points netjes 1mm van het uiterste. ik heb nog niets extra moeten doen hiervoor. Trims staan relatief in het midden, enkel rudder staat ietwat naar links en elevator wat naar achter.

Wel wordt het nu moeilijk om te hoveren, beetje gas bij en gaat omhoog, micrometer minder gas en begint te zakken. (en daarbij begint hij dan ook te driften). Lijkt me toch dat de batterij niet fris is, en snel achteruit gaat.
Constant toerental is dan moeilijk, je moet steeds gas bijgeven...

Als je staart drift bij verschillend toerental, dan is of je batterij niet goed, of je staartmotor. Hoeveel % gas moet je geven om min of meer op dezelfde hoogte te blijven? Met een goede batterij en een hoofdmotor die in goede conditie is, mag dan niet meer dan 50% zijn. Met echt goede batterijen, zoals de Intellect 130 kan ik zelfs bij 35 tot 40% de heli stabiel handsfree laten hoveren. Met standaard batterij die nog goed is ligt dat op 45 tot 50%.

Ga je geen spijt van krijgen! Maar dat iedereen roept dat-ie zo gemakkelijk is daar ben ik het niet mee eens. In het andere topic heb ik al gemeld dat de heli anders reageert bij een linkerbocht dan bij een rechterbocht, dit komt door de interactie van de staartrotor op de nick-beweging. Je kunt pas echt met dit ding vliegen als je met een rotgang door de kamer kan scheuren en dat je PRECIES stuurt waar je 'm hebben wil.

Succes!:proost:

Ga je geen spijt van krijgen! Maar dat iedereen roept dat-ie zo gemakkelijk is daar ben ik het niet mee eens. In het andere topic heb ik al gemeld dat de heli anders reageert bij een linkerbocht dan bij een rechterbocht, dit komt door de interactie van de staartrotor op de nick-beweging. Je kunt pas echt met dit ding vliegen als je met een rotgang door de kamer kan scheuren en dat je PRECIES stuurt waar je 'm hebben wil.

Succes!:proost:
Het gemakkelijke zit in de handsfree hover die, mits goed getrimd, mogelijk is. Je kan dan gerust 10 seconden of langer de sticks loslaten. Maar door zijn lage gewicht reageert de Solo Pro fel als je niet beheerst met de sticks omgaat. En dat kan best even duren om dat echt in de vingers te krijgen.

Dat van die bochtjes is volgens mij inherent aan dit type heli. Ook de Walkera CB100 gaat linksom soepel om zijn as, maar voor rechtsom om de as is er aanzienlijk meer aileron nodig om de heli niet uit de bocht te laten vliegen.

Of alle FP heli's dit hebben ga ik binnenkort weten als de 1 motorige (shaftdriven) Walkera 4#6s geleverd is.

Tot slot nog een tip voor de vraagsteller.
Probeer de heli binnen een denkbeeldige kuub te houden op halve huiskamerhoogte. Is saai, maar wel leerzaam :rolleyes:

En uiteraard begint controle vanaf elke millimeter hoogte, omhoogschieten en de boel "redden" op hoogte / vrije ruimte is een veel gemaakte beginnersfout die ook door mij gemaakt is :p

Wanneer ik met een frisse batterij start kan ik hooveren aan 44%, en vanaf dan gaat het snel naar 60%
Ik heb vandaag ook gemerkt dat de staartmotor zichtzelf beweegt in zijn houder, drupje lijm er op gedaan. Verder klinkt de staartmotor ook niet goed. Er zit een schokje in en het geluid verieert nogal. Af en toe klinkt het als een kapot lager bij een motorfiets...

en mijn bestelling uit HK is net vertrokken :mad:

Maar vliegen lukt best (met wat tegensturen en flink roeren met de gas). Ik kan wel enkel vliegen in advanced modus, in beginners moet je veel te veel bewegen om enige reactie te hebben en dat ben je te laat om de situatie te redden in de huiskamer tussen de hanglampen, tafels, computermeubel, kasten en een nieuwschierige kat. ;)

Maar vliegen lukt best (met wat tegensturen en flink roeren met de gas). Ik kan wel enkel vliegen in advanced modus, in beginners moet je veel te veel bewegen om enige reactie te hebben en dat ben je te laat om de situatie te redden in de huiskamer tussen de hanglampen, tafels, computermeubel, kasten en een nieuwschierige kat. ;)

Ik heb ook maar zelden in beginner modus gevlogen. In theorie kun je dan minder snel in problemen komen, maar je merkt terecht op dat je ook minder ruimte hebt om uit de problemen te komen.

Laten we het er maar op houden dat de beginner stand alleen geschikt is voor zeer ervaren piloten... ;)

Het schijnt dat Nine Eagles bezig is met een opvolger/verbeterde versie van de Solo Pro, zo las ik op RcGroups. De standaard accu wordt een 150 mah, en er schijnen meer verbeteringen in te zitten waardoor de heli beter vliegt. Klinkt interessant...

De opvolger van de Solo Pro, met schaalromp:

Nine Eagles Hughes SX - RC Groups

img_003.jpg

img_001.jpg

Laatst bewerkt:
ziet er leuk uit.

landingsgestel ziet er steviger uit, misschien past deze ook op de solo pro.

ik zie op het eerste gezicht wel geen veranderingen in de rotorkop, maar waarom iets maken dat niet kapot is he.

net mijn Solo Pro V2 uit Hong Kong binnen gekregen!
geinig ding, bijna te snel voor de huiskamer...

Nine Eagles Solo printplaat

Hallo, kan iemand mij helpen?

Ik heb mijn solo in het aanrecht met water gevlogen en tja dat ging natuurlijk niet goed, print plaat doorgebrand.

Ik heb de nieuwe printplaat inmiddels binnen maar deze is niet helemaal gelijk aan de kapotte printplaat.

Nu heb ik werkelijk geen idee waar ik de voeding aan moet solderen. Ben niet zo elektrotechnisch onderlegd.

Het onderdeelnummer is NE4603001

Alvast bedankt

Hallo, kan iemand mij helpen?

Ik heb mijn solo in het aanrecht met water gevlogen en tja dat ging natuurlijk niet goed, print plaat doorgebrand.

Ik heb de nieuwe printplaat inmiddels binnen maar deze is niet helemaal gelijk aan de kapotte printplaat.

Nu heb ik werkelijk geen idee waar ik de voeding aan moet solderen. Ben niet zo elektrotechnisch onderlegd.

Het onderdeelnummer is NE4603001

Alvast bedankt

Alsjeblieft:

rx012.jpg

beste mensen (a) ik heb vandaag een solo pro dan daadwerkelijk gekregen :) jaja het was weer eens mijn verjaardag XD eerste reacties: goh wat is dit moeilijk! daarna: dit gaat best goed. nu kom echter in de problemen... ik snap wat meer van t helitje maar t is wel hoog gegrepen merk ik tot nu toe... het probleem is voornamelijk het trimmen. hij hangt stil als ik alleen throttle geef, als ik wil 'sliden' gaat dat niet helemaal goed... hij gaat half naar voren en valt bijna uit de lucht... als ik naar voren wil vliegen trekt ie helemaal naar links. maar als ik mn trim dan meer naar recht zet blijft ie niet mee hooveren... iemand een beetje tips over het trimmen? ben al dik 4 accus verder zonder resultaat. ben zelfs weer vanaf volledig neutraal getrimt gaan beginnen maar...

alvast bedankt Sander

Back