Nine Eagles Solo Pro

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door Leeuwarden, 17 jan 2010.

  1. Helitony

    Helitony

    Lid geworden:
    16 mrt 2005
    Berichten:
    1.976
    Locatie:
    Lelystad
  2. RemcoINC

    RemcoINC

    Lid geworden:
    17 nov 2010
    Berichten:
    147
    Locatie:
    Maarssen
  3. Helitony

    Helitony

    Lid geworden:
    16 mrt 2005
    Berichten:
    1.976
    Locatie:
    Lelystad
    Indoor en Remco bedankt!
     
  4. Nisei

    Nisei

    Lid geworden:
    14 aug 2011
    Berichten:
    39
    Locatie:
    Leeuwarden
    Eigenlijk is het wel voor de hand liggend:

    Wegbreken wat in de weg zit, houder plaatsen en een flinke lading hot glue er
    overheen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  5. Wappie_NES_Pro

    Wappie_NES_Pro

    Lid geworden:
    29 jul 2011
    Berichten:
    14
    Na veel problemen met mijn solo pro is het me dan eindelijk gelukt om hem te maken. Zoals in mijn filmpje (een paar pagina's terug) te zien was, bleef hij rondjes achteruit cirkelen zonder dat ik de sticks aanraakte.

    Wat heb ik vervangen?
    - tail boom
    - tail rotor
    - flybar
    - receiver
    - alle linkages
    - main gear
    - main shaft
    - swashplate
    - servos
    - blades

    Oftwel ik heb zo goed als heel de heli opnieuw opgebouwd maar nog steeds die %$*%# cirkels.

    Eindelijk ben ik erachter wat het was. De schroef van het cirkelvormige deel dat op main shaft gemonteerd zit was doorgedraaid. Hij zat wel vast en moest dit onderdeel er dan ook afzagen. Een nieuwe main shaft + dat kleine ronde onderdeel er op geschroefd en hij vliegt weer perfect.

    Hoop dat ik iemand kan helpen door dit er op te zetten. Let heel goed op dat je de schroef niet doordraait en je de schroef precies op de goede plek erin draait.

    Nu ga ik snel lipo's opladen en vliegen :)
     
  6. Nisei

    Nisei

    Lid geworden:
    14 aug 2011
    Berichten:
    39
    Locatie:
    Leeuwarden
    Hoe weet je dan wat precies de goeie plek is? Het is toch gewoon een ring die er voor zorgt dat de main shaft niet naar beneden kan zakken? Hij zit bij mij strak op de bovenste kogellager en waar het schroefje zit maakt toch niet uit?
     
  7. Wappie_NES_Pro

    Wappie_NES_Pro

    Lid geworden:
    29 jul 2011
    Berichten:
    14
    Bij mij zat hij ook strak op de kogellager maar doordat het schroefje was doorgedraaid zat hij dus niet strak genoeg
     
  8. MMirage

    MMirage

    Lid geworden:
    1 aug 2009
    Berichten:
    242
    Locatie:
    Amsterdam
    Voor de mensen die nog reserve Solo Pro's zoeken, heb zojuist drie van m'n vijf SP's als BNF te koop gezet. Goedkoper en vooral sneller dan uit het verre oosten! :)

    Ik stap over op de MCPX. Hou twee SP's erbij om binnen beetje aan te kunnen rommelen wat ik met de SP toch veiliger vind dan met de MCPX.

    Voor de mensen die nog Bravo SX motortjes zoeken, de huidige voorraad van clubheli is van de goede batch ! Ik had bij diverse bekende RC shops besteld en alle exemplaren uit de regio China bleken bij mij helaas van de slechte batch en konden na 3 vluchten in de prullenbak.
     
  9. ari007

    ari007

    Lid geworden:
    19 jan 2008
    Berichten:
    2
    Elevator werk niet

    Hallo,

    Ben nieuw hier, heb sinds vorige week een solo pro.
    Tot vandaag geen problemen gehad en lekker een beetje kunnen oefenen.
    Ineens wil de heli alleen maar achteruit en regageerd niet meer op vooruit.
    Wat kan er loos zijn?
     
  10. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.803
    Locatie:
    Flevoland
    Controleer eens of het ringetje onder de swash plate nog goed vastgeschroefd zit op de rotoras.
     
  11. ari007

    ari007

    Lid geworden:
    19 jan 2008
    Berichten:
    2
    Elevator werk niet

    Hoe het kan weet ik niet, maar het werkt weer.
    heb wat aan de swash plate zitten rommelen.
    Kan het zijn dat deze een beetje vast heeft gezeten? En dat hij daarom wat vreemd reageerde?
     
  12. Xtinction

    Xtinction

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    338
    Sinds een weekje ongeveer heb ik ook een Solo Pro, vliegt echt superleuk.
    Hij heeft alleen een euveltje waar ik niet goed met mijn gedachten bij kan komen.

    De zender staat op mode 2, dus gas zit links.
    Als ik met de rechterstick naar voren druk, heeft hij op het begin van de accu geen probleem, maar na ongeveer 30 seconden begint hij schokkend naar voren te gaan. Dit heeft hij met 6 verschillende lipo's ( ook met een spiksplinternieuwe ).

    Nu heb ik er bij aankoop (2ehands) nog een extra Solo pro bijgekregen waarvan de printplaat defect is. Mijn gedachten was dus om hier dan de hoofdmotor van om te wisselen, misschien is die gewoon afgezwakt...

    Maar als ik die erin plaats en wil opstijgen, draait ie als een dolle vol naar links om zijn as heen.

    Heeft iemand enig idee wat dit euvel kan zijn?
    Want het schokken is echt zeer irritant. Ook vlieg ik met dezelfde nieuwe accu een stuk korter dan een clubgenoot met de Nine Eagles Bravo III.

    Hoop op wat tips/hulp waar ik naar moet gaan kijken :)
     
  13. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.803
    Locatie:
    Flevoland

    Motor wel op dezelfde manier op de printplaat gestoken, dus met de rode draden naar elkaar toe? Dat tollen klinkt alsof of de hoofdrotor nu de verkeerde kant op draait, of je per ongeluk de stekker van de staarmotor 180 graden hebt gedraaid. Er zit geen beveiliging op tegen verkeerd op aansluiten, de stekkers passen op beide manieren.

    En de Bravo III zal een stuk langer vliegen, bij een coax gaat alle energie in lift zitten, bij een single rotor als de Solo Pro gaat een deel van de energie niet op in lift, maar puur in het stil houden van de staart. Met de standaard accu's kun je ongeveer 6 minuten vliegen, een Bravo III zal misschien wel tegen de 10 minuten halen, als je rustig bent met het gas.
     
  14. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.435
    Locatie:
    Harderwijk
    Ik denk dat het weinig zin heeft de lipo of de motor te wisselen... maar probeer eens de swashplate te wisselen met die andere SoloPro.
    Het schokken duidt op weerstand, en die weerstand maakt ook dat je korter kan vliegen. Ik zou denken dat misschien de swash niet soepel draait.
    Voordat je swashplates wisselt, misschien ook maar even de swash goed bekijken of daar iets verkeerd zit.
     
  15. Xtinction

    Xtinction

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    338
    Bedankt voor de tips zover :)
    Straks of zondag ga ik het eens even uittesten!
     
  16. Xtinction

    Xtinction

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    338
    Zo, probleem opgelost :D

    Ik vlieg nu een stukje langer, harder, sneller en hij stijgt een stuk sneller op.
    De swashplate heb ik eraf gehad, maar daar bleek niks mis mee te zijn. Lager was ook nog in orde.

    Daarna toch maar weer besloten om de motor te wisselen, en hiep hoera het probleem heeft zich opgelost. Wel moest ik hem anders trimmen, maar goed dat maakt niet uit.
    Had dus toch het kabeltje eerst verkeerd om erin zitten.
    (Je ziet ook niet op de printplaat waar de + of de - moet.

    Bedankt mannen.
     
  17. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.803
    Locatie:
    Flevoland
    Blij te horen dat het weer goed is. Toen je aangaf dat het probleem zich pas na een halve minuut of zo voordeed, had ik al een idee dat je met de motor in de goede richting zat. Typisch een opwarm verschijnsel.

    Wat betreft de draden, onthoud maar dat de rode kleuren naar elkaar moeten wijzen, dus allebei aan de binnenkant. En de volgende keer dat je stekkers los haalt bij een andere heli, even of opschrijven hoe de draden zaten, of een fotootje maken, scheelt soms een hoop frustratie. ;)
     
  18. Xtinction

    Xtinction

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    338
    Ik ben inderdaad meestal iemand die gewoon meteen ermee aan de slag gaat in plaats van eerst een foto te maken. Wel een stuk handiger, volgende keer maar eens gebruik van maken! :)
     
  19. Dutchmetal

    Dutchmetal Guest

    Hallo iedereen,

    vorige week ook zo'n Eagles Pro heli gekregen en ik moet zeggen ik raak er ernstig gefrustreerd van :)

    Zodra je langzaam gas geeft, gaat hij direct de cabine spinnen, zodra hij dan een tikje de lucht in gaat vliegt hij per direct heel hard links af. Ik dacht misschien kun je dat wat bijstellen, maar uiteindelijk staat hij nu 100% naar rechts corrigeren en hij gaat nog naar links. Als het dan lukt om ook nog bij te sturen stijgt hij zo vlot op dat hij eigenlijk direct tegen het plafond knalt en hopeloos crasht. Gewoon even hangen lijkt nagenoeg onmogelijk. Het is daardoor gewoon niet mogelijk om hem rustig te controleren omdat je heel snel continue alle kanten op moet sturen om hem in ieder geval even de in de lucht te houden.

    Is er iets wat je moet afstellen ofzo voordat je er mee vliegt, of stoort hij met een zender ofzo dat hij zo ongecontroleerd van alles doet?

    Wat ik ook jammer vind is dat hij extreem kwetsbaar is, na elke semi-crash is er wel iets verbogen of breekt er iets.

    Iemand tips? Anders ga ik er mee terug naar de winkel.

    Thankx alvast!!
     
  20. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.803
    Locatie:
    Flevoland
    Tip voor elke micro FP vlieger (vooral een met weinig ervaring), probeer bij je eerste vlucht genoeg ruimte te hebben, want een woonkamer is al snel te klein, tenzij je een kast van een huis hebt natuurlijk.

    2e tip, start niet vanaf de grond, maar uit de hand. Ik deed dat als volgt, zender in de linkerhand, heli in de rechter, tussen wijsvinger en duim het deel vast pakken bij de plek waar de staartboom in het frame steekt, dan blijft je hand vrij van de rotors. Geef ongeveer 50% gas (zie je op het display) en als je voelt dat de heli omhoog wil, loslaten en met 2 handen de zender pakken om verder de controle te nemen.

    3e tip, altijd gas los als je dreigt te crashen. De meeste schade aan zo'n lichte heli loop je op doordat de rotoren nog draaien als je crasht. Mijne is een keer loodrecht naar beneden gevallen vanaf boomtop hoogte, en niet op gras, maar op gravel. Enige schade was een verbogen flybar, die in een paar seconden weer gefixt was.


    Als ik alleen je verhaal zo hoor, kan het best zijn dat jouw heli niet helemaal in orde was uit de doos. Als je hem in een hobbyshop hebt gekocht, en niet online, zou ik terug gaan, en niet eerder weg gaan dan dat ze hebben gedemonstreerd dat hij handsfree kan hoveren.
     

Deel Deze Pagina