Nine Eagles Solo Pro

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door Leeuwarden, 17 jan 2010.

1. Dutchmetal

Dutchmetal Guest

Handsfree hoveren, dat klinkt als een droom :) ... ik ga het nog 1 keer proberen terwijl ik mega ruimte om me heen hebt. Blijft ie lukraak vliegen idd even terug, want heb hem gewoon in de hobbywinkel gehaald.

Ik start inderdaad ook graag met 50% gas en dan langzaam iets meer tot je voelt dat ie wil.

Hoop vanavond even opnieuw te proberen, want opgeven vind ik ook zo zonde.

2. Helitony

Helitony

Lid geworden:
    16 mrt 2005
    Zoek anders even een vlieger in de buurt.
    Ton

3. Makrolon

Makrolon Guest

Hallo,
    Ik ben nieuw hier. Heb een tijdje geleden een solo pro besteld (dacht ik) na een week wachten en wachten blijkt dat ik zelf waarschijnlijk niet goed op gelet heb. Heb dus een solo besteld in plaats van een solo pro...

Nu had ik 2 vraagjes, wat zijn de eigenlijke verschillen tussen deze 2 helicopters. Zouden jullie m houden?

En, als ik besluit hem te houden, kan ik dan een losse solo pro in hongkong bestellen en kan ik deze dan besturen met de afstandsbediening van de solo?

Bedankt voor de reactie's vast.

4. Jelleeee

Jelleeee

Lid geworden:
    27 jan 2011
    Het lijkt me dat de zender vd solo en de solo pro hetzelfde zijn, dus dan zou je de zender vn de solo wel kunnen binden met de solo pro.
    Misschien iemand anders die dit kan bevestigen?

5. Indoorvlieger

Indoorvlieger Forum veteraan

Lid geworden:
    3 mei 2010
    De Solo is een coax (2 rotoren boven elkaar), is wat gemoedelijker, maar ook langzamer dan de enkel rotor Solo Pro.

Dat kan zeer zeker. Zenders zijn, op de stickers na, hetzelfde. Hooguit dat je de lipo niet kan opladen in de zender, omdat de laadschacht een uitsparing mist. Maar je kan zonder problemen je Solo Pro binden aan je Solo zender.

6. Makrolon

Makrolon Guest

Mooi, ga ik die andere losse heli bestellen.

Dat andere ding is alweer kapot... Dat bovenste asje met die 2 gewichtjes er aan is door midden. Geplakt, toen deed ie t wel weer goed. Tot ie los schoot en ik de andere helft kwijt ben. Heb niet echt geluk met dit ding...

Merkte inderdaad dat hij niet echt snel was.

7. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    De flybar van de Solo is nogal breekbaar. Als je meer met deze heli wil vliegen zou je kunnen overwegen om de flybar en innershaft van de Bravo III te monteren, die is net zo flexibel als die van de Solo Pro, en zal hooguit buigen, maar niet snel breken.

8. Makrolon

Makrolon Guest

Ik merkte het ja... Punt is dat graag nu wil vliegen, kon net 2 keer een half lipotje leeg vliegen... Kan dat gekke ding nergens vinden

9. Makrolon

Makrolon Guest

Nou, goed nieuws, ik heb hem gevonden, en er weer aan getaped met wat van dat dunne dubbelzijdige plakband. En hij vliegt weer prima!

En wat is dat leuk zeg! Wel even wennen, en erg voorzichtig doen nu ik er achter ben hoe breekbaar sommige delen zijn.

Zit er erg veel verschil, in moeilijkheid tussen de pro en de normale die ik nu heb?

10. Makrolon

Makrolon Guest

Okee, gaat lekker zo... Nieuw probleem. De helicopter trilt helemaal. En gaat grote ronde bewegingen maken als ik m in de lucht laat. Ik heb het idee dat het met de bovenste rotor te maken heeft. Wat kan het zijn? Is de as nu krom ofzo?

Sorry voor alle vragen... En thnx voor de reacties!

11. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    As kan krom zijn, of je gerepareerde flybar is niet meer in balans en dan krijg je dat ook. In dit topic wordt aangehaald hoe je de flybar kunt vervangen voor die van de Bravo III, dan heb je veel minder van dit soort problemen: Nine Eagles Solo/BravoIII/Draco FAQ (also for rebranded ones like Revell ProtoCX etc) - Page 17 - RC Groups

12. Makrolon

Makrolon Guest

Okay, dankje. Ga ik doorlezen.

Net even gebelt met een modelbouwinkel hier in de buurt. De nine eagle solo pro als losse heli is niet op voorraad. En onderdelen voor mijn solo pro ook niet. Mijn binnenas is krom ben ik achter gekomen. Die ga ik niet meer recht krijgen ofwel? Ga via ebay maar een losse solo pro bestellen. En wat onderdelen voor mijn solo. Iemand enig idee waar ik deze snel kan bestellen in nederland? Zodat ik een beetje snel weer in de lucht ben...

13. Helitony

Helitony

Lid geworden:
    16 mrt 2005
  14. Makrolon

Makrolon Guest

Dankje, heb wat onderdelen besteld. Ook een pro uit hongkong voor 5 tientjes inc zender.

En heb mn solo net gerepareerd. Had nog een oude 3 kanaals staan, daar heb ik beide gewichtjes met stangetjes af geknipt en deze op de uiteinde's van de originele fly bar getaped. Bij lang hoveren word ie instabiel en gaat ie zoeken, maar als ik gewoon blijf vliegen vliegt ie prima! Hij is denk ik ook wat sneller doordat de gewichtjes kleiner zijn en dichter bij de as staan.

Ik ben weer blij!

15. carbonglider

carbonglider

Lid geworden:
    17 jan 2006
    Omdat ik een bravo sx heb en het lawaai van dit helitje zat was heb ik de canopy van de solo pro er op gezet. (eerst het main frame vervangen.)
    De canopy zet je vast met rubber ringetjes, allen die krijg ik niet gemonteerd in de gaatjes van de canopy.
    Weet iemand hoe dit lukt?

16. carbonglider

carbonglider

Lid geworden:
    17 jan 2006
    Het is inmiddels gelukt, Lennart nog bedankt. (jeugdlid met 2 rechterhanden)

17. Jempi

Jempi

Lid geworden:
    31 jul 2011
    Ik kreeg vorige week mijn NE solo pro aan : batterij er verkeerd ingeplugd...rookwolk...batterij gloeiend heet...gedaan met de pret, geen seconde kunnen vliegen.
    Hoe doet een mens zoiets stoms? Ik heb ook een NE free spirit, en daar zit die batterij juist andersom! Heb er al 2 nieuwe besteld.

18. Jempi

Jempi

Lid geworden:
    31 jul 2011
    Nog even deze opmerking : ik begrijp niet dat het electronisch circuit niet beveiligd is tegen verkeerde polariteit : een simpele diode in de voedingsleiding lost dit al op.

19. vanhooff

vanhooff Guest

Ik heb hetzelfde probleem met een vastzittende servo op een Solo. Is het uiteindelijk nog opgelost? En zoja, hoe?

Gr. Ger

20. vanhooff

vanhooff Guest

Dit probleem is intussen opgelost. Het is een kwestie van End Point Adjustment. Ik heb die voor elk van mijn lipos moeten doen. Voor het geval iemand anders hiermee zit, de oplossing staat hier: RC Groups - View Single Post - Nine Eagles Solo Pro Single Rotor submicro heli

Groeten, Ger

Deel Deze Pagina