Nine Eagles Solo Pro

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door Leeuwarden, 17 jan 2010.

1. Wes56

Wes56

Lid geworden:
    7 okt 2007
    Is inderdaad het zwarte knopje achter de antenne.Dus enkel in mode 2 de gebruiken.
    De link naar uitleg staat hier in post nr 1741.
    Heb het gedaan zoals indoorflyer uitlegt en werkt perfect.
    Onder kop trimmen en vraag nr 3
    Mvg Wes.

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  2. Jempi

Jempi

Lid geworden:
    31 jul 2011
    Ik moet nog véél leren : wààr staat post nr 1741? En wààr staat kop trimmen vraag nr 3 ????

Ondertussen heb ik eens 3X op dat zwarte knopje gedrukt waar de antenne zit en inderdaad de trimlijntjes staan in het midden. Wat zou het gemakkelijk zijn als dit allemaal in de handleiding beschreven stond.....die chinezen willen blijkbaar vanalles geheim houden....ingeval er een 3de wereldoorlog uitbreekt denk ik....

3. Jelleeee

Jelleeee

Lid geworden:
    27 jan 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  4. Wes56

Wes56

Lid geworden:
    7 okt 2007
    Was gewoon op de link drukken en naar beneden scrollen op de pagina tot je aan het stuk trimmer kwam.
    Maar heb het hier overgenomen voor je lees dit es goed door:

Trimmen:

V 1: De swash plate staat niet vlak. Dat moet ik vast even afstellen...

A: Doe maar niet. Door de gewichtsverdeling en het scheef hangen zal de swash zowel achterover moeten hellen, als, schuin naar links, van achteren gezien. Beste is gewoon te vliegen en dan de trim of de linkjes tussen servo's en swash aan te passen, om een stabiele hover te krijgen, zonder te hoeven corrigeren met de sticks.

V 2: Ik heb bijna maximale trim naar rechts op de staart nodig om te voorkomen dat de heli gaat spinnen. Dat kan niet goed zijn, of wel?

A: Het kan een teken zijn dat je staartmotor wat minder is, misschien als gevolg van een crash. Kijk wel eerst even of de rotor niet slipt op het asje. Het kan echter ook zijn dat de middenstand voor de staart niet goed staat, net als bij een slecht getrimde servo. Met de zender in mode 2 kun je de middenstand van de staart aanpassen. Zet zender en heli aan, en druk 3 keer snel achter elkaar op het kleine ronde knopje aan de achterkant, vlakbij waar de antenne zit. Je hoort een piepje, en alle trim indicators op het scherm springen naar neutraal. Je kan nu gewoon vliegen (let wel op, je kan de staart niet sturen in deze mode!) en de staart trimmen zodat hij stil staat. De trim indicators zullen daarbij nog steeds in het midden blijven staan, dit hoort zo. Land vervolgens, en druk nog een keer op het knopje aan de achterkant, om de instellingen op te slaan. Als het goed hoef je nu niet meer extreem veel te trimmen om de staart stil te houden tijdens de vlucht, hooguit een paar klikjes als de lipo leger raakt.

V 3: Ik heb bijna maximale trim nodig om de heli stil te laten hoveren.

A: Even er van uitgaand dat er niets mechanisch mis is, heb je 2 opties. Subtrimmen, of mechanisch afstellen. Het laatste houdt in dat je de stuurstangetjes van de swash plate los haalt, de platic connector een paar slagen in- of uitdraait, en dan weer vastklikt. Dit is aan te raden als bij het trimmen de servo erg ver uit het midden zou komen te staan.

Hoe in subtrim mode te komen is al behandeld in de vorige vraag. Het enige verschil met het subtrimmen van de staart is dat je andere trimknoppen gebruikt, namelijk dezelfde die je in normale mode zou gebruiken om aileron of elevator te trimmen.

Mvg Wes.

5. Wes56

Wes56

Lid geworden:
    7 okt 2007
    Ik gebruik nu momenteel de nano-tech lipo's 130mah. Heb nu net geen 6min vliegtijd hiermee.
    Graag zou ik meer batterijen hebben en zou deze van 160mah willen bestellen als ze terug op voorraad zijn. HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy nano-tech 160mah 1S 25~40C Lipo Pack (Kyosho, E-flite, Parkzone Etc)
    Zou het extra gewicht merkbaar zijn?Of zou dit meevallen?Wat denk je?
    Mvg Wes.

6. Indoorvlieger

Indoorvlieger Forum veteraan

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Je merkt het extra gewicht wel. Op een totaal van minder dan 30 gram is 0.7 gram meer best een verschil. Ik wissel liever iets vaker van accu met een feller reagerende heli, dan een iets grotere accu te nemen, zodat je een halve tot een minuut langer kan vliegen.

Mijn favoriete accu is de Hobby King OEM 120 mAh. Haalt ook tegen de 6 minuten of meer omdat hij nog iets lichter is dan de Nano 130. Of je moet een Bravo SX motor erin zetten, dan heb je meer power, en is een 160 prima. Je zou dan zelfs een Hyperion 240 kunnen overwegen, moet je wel wat aanpassen, maar dan heb je pas echt langer vliegen per accu.

7. Wes56

Wes56

Lid geworden:
    7 okt 2007
    Tja zou dan misschien best meerdere accu's aanschaffen en houden bij die 130mah want hij vliegt hier goed op vind ik.
    Mvg Wes.

8. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Prima idee, hij gaat met die 160 niet beter vliegen, eerder minder. Enige keer dat het extra gewicht van pas kan komen is buiten, met een licht briesje. Dan wil hij net wat beter tegen de wind in. Buiten vlieg ik daarom vaak met de HK OEM 150. Maar binnen altijd de 120 versie.

9. Cremerhm

Cremerhm Guest

Ik weet dat winkelbesprekingen niet mogen, en dat wil ik in dit topic dan ook niet doen.

Kan iemand me via PB vertellen waar ik de Solo Pro V2 voor een prijs onder de 90€ incl. verzenden kan krijgen.
    Die 90€ komt van een winkel welke hem binnen 2 dagen op mijn deurmatje deponeerd in de luxe combo versie (koffer, 2x lipo, etc. )

Of is het ook veilig om zoiets 2e hands te kopen?
    Via dit forum, ongezien....

Laatst bewerkt door een moderator: 18 okt 2011
  10. Cremerhm

Cremerhm Guest

Intussen aangeschaft, voor die 90€ want behalve hobby-king, welke niet naar NL mag verzenden, scheelt het uiteindelijk allemaal niet veel...

dus als het goed is kan ik vanaf morgen/vrijdag ook met dit heerlijke apparaatje gaan vliegen! ....hoop dat het me beter af gaat dan de King V3 welke ik intussen verkocht heb....

11. WytseWillem

WytseWillem

Lid geworden:
    20 jul 2011
    Heb gister ook Nine eagles solo pro gehaald uit Groningen, naja eigenlijk een Robbe nano arrow maar op het printplaatje staat nine eagles. Hij vliegt echt geweldig ik kan nu in de huiskamer een beetje hooveren:D

Laatst bewerkt: 22 okt 2011
  12. Cremerhm

Cremerhm Guest

Na wat trimmen kan ik nu binnen aardig hooveren met losse handjes..
    Weliswaar een kleine botsing met mijn vriendin...heli ging de hoek om en....boem...maar dat kan de beste stuntel gebeuren... ;-)

Weet iemand van jullie of de NE-BA925 goed past?
    Dat is de 150 versie lipo van HK.

Laatst bewerkt door een moderator: 21 okt 2011
  13. Helicopterboy

Helicopterboy

Lid geworden:
    12 mrt 2011
    In princiepe moet het geen probleem zijn, maar ik heb al vaker gemerkt dat het net iets afwijkt waardoor het dan net niet past, terwijl een ander ( wel dezelfde soort) dan weer net wel past. Het is uiteindelijk wel passend te maken. Athans als je handig bent

14. Cremerhm

Cremerhm Guest

Euhm....handig.....? Stukje wegvijlen zal wel lukken, maar moet niet gaan solderen en zo want dan ga ik de mist in...

Maar ok, deze reactie gecombineerd met de ervaringen op HK zorgen ervoor dat ik de "gok" durf te nemen!

Tx weer voor de reply!

15. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Passend maken is kwestie van wat hoekjes afronden met de vijl.

16. Nisei

Nisei

Lid geworden:
    14 aug 2011
    Ik vind de 160mAh Nanotech echt fantastisch! Ik vlieg 10 minuten met die dingen en gewicht is volgens mij praktisch gelijk aan de originele NE accu's.
    Spreek je uit ervaring of gok je dat de vliegtijd niet echt bijzonder veel meer is?

17. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Hoe ver trek je de accu nu leeg dan? Welke spanning hebben ze direct na het vliegen? De spanning moet bij voorkeur 3.70V of hoger zijn. Met een standaard 120 accu kun je ook tot 7 minuten komen, maar dan valt je heli op het eind bijna uit de lucht, en de accu houdt het misschien 20 vluchtjes vol, voordat hij helemaal bol gaat staan. Als je de accu zover pusht, is 10 minuten wel haalbaar. Ik neem aan dat je een stopwatch gebruikt, en niet alleen op de klok kijkt? Deed ik eerst wel, en toen dacht ik erg lang te vliegen, maar na meten met stopwatch bleek het een stuk korter te zijn dan ik dacht...

En gewicht is zeker niet gelijk. Origineel 120 is 3.85 gram, Nano160 is 4,70 gram.

Laatst bewerkt: 22 okt 2011
  18. Nisei

Nisei

Lid geworden:
    14 aug 2011
    M'n staartrotor ligt momenteel in 2 delen maar zodra ik weer nieuwe binnen heb ga ik even een wetenschappelijk verantwoorde test doen :)
    Wat ik wel even heb nagekeken is het gewicht en ik weet niet hoe jij aan 4.7gr komt. Ik heb er 8 gewogen en het gemiddelde gewicht is 4.15gr (varieert van 4.13 tot 4.17). Dat scheelt meer dan een halve gram me wat jij zegt.
    Ik vlieg de accu's bij lange na niet leeg want dat is erg slecht en verkort de levensduur aanzienlijk. Laden doe ik met een E-flite Celectra 4 poorts lader.

19. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Misschien hebben ze ze dan lichter gemaakt. Ik weeg ze met een precisie weegschaal, en voor andere lipo's klopt het gemeten gewicht vaak erg goed met het opgegeven gewicht. Het kan wel dat ze lichter zijn, want Thunder Power levert een 160 mAh lipo 4.0 gram weegt, dus misschien heeft Hobby King hun lipo's inmiddels ook verbeterd.

20. Cremerhm

Cremerhm Guest

Vandaag nog even buiten proberen te vliegen....helaas teveel wind bij ons.
    Op de een of andere manier is mijn landingskid gebroken, terwijl ik niet echt gecrasht ben....bummer!

Meteen maar een xtreme variant besteld, 6 dagen wachten, en de oude middels verhitting weer versmolten (maar dat houdt vast niet).

Best jammer, had ook een 2e hands via dit forum kunnen kopen maar besloten dat niet te doen omdat de landingskid stuk was..."isn't it ironic?"

Zojuist nog even lekker 2 lipo's binnen gevolgen...2x muurtje getikt (ik ging wel ook over de limiet van wat binnen kan...) maar gelukkig verder niets aan de hand. Landingskid natuurlijk wel weer losgekomen, maar ach..

Tevens proberen te landen op een klein oppervlak (magazine), ging best goed! Zeker aangezien ik hem pas sinds donderdag heb ben ik best tevreden.

[media=youtube]xoHb8wU-jcg[/media]

Moet alleen nog iets op de "take off" zien te vinden, schiet erg naar links en voren, krijg ik niet mooi gecorrigeerd...

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015

Deel Deze Pagina