Nine Eagles Solo Pro

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door Leeuwarden, 17 jan 2010.

  1. Rubberenrobbie

    Rubberenrobbie

    Lid geworden:
    18 mrt 2011
    Berichten:
    415
    Locatie:
    Enschede
    Is écht leuk vliegen zo'n micro-helikoptertje hè :D

    Je kunt met zo´n ding lekker ontspannen vliegen, hij (zij :rolleyes:) "luistert" goed,en straft géén fouten af.

    V.w.b. het opstijgen: bij mijn NE Bravo SX beweegt bij throttle geven vanaf "0" automatisch de tuimelschijf (linker servoarmpje gaat snel omhoog en daarna langzamer weer omlaag). Gaat het opstijgen dus heel geleidelijk en rustig door. Is dit bij jou (dus) niet het geval ??

    Groet,
    Robbie
     
  2. Cremerhm

    Cremerhm Guest

    @robbie

    Nee, volgens mij doet ie dat bij mij niet.... Snap al niet waarom iedereen het over "servo bewegingen die ervoor zorgen dat je recht opstijgt" heeft..... Vreemd!?
     
  3. Jelleeee

    Jelleeee

    Lid geworden:
    27 jan 2011
    Berichten:
    2.335
    Is normaal bij de solo pro.. Valt niets aan te doen, je moet gewoon leren te corrigeren zodat je wel recht opstijgt. Geloof me, binnen een paar dagen kan je gewoon recht omhoog opstijgen ;)
     
  4. Cremerhm

    Cremerhm Guest

    Dan gaan we vrolijk door met oefenen! Over een weekje of zo krijg ik de xtreme landigskid binnen, als het goed is...dus dan is dat ook opgelost..

    En maandag nog 4 150mah lipo's...dus dan kan ik er helemaal goed tegenaan ;-)
     
  5. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.803
    Locatie:
    Flevoland
    Doet die van jou dat niet? Dus de eerste keer dat je gas geeft nadat de rotor een aantal tellen stil heeft gestaan, of als de batterij er net in zit? Zou wel moeten, maakt het starten van de grond wat eenvoudiger. Ik heb wel eens gelezen dat iemand die starthulp had uitgeschakeld, misschien is dat per ongeluk bij jouw heli gebeurd.
     
  6. Cremerhm

    Cremerhm Guest

    Nee, volgens mij is dat bij mij niet....ik ga een zoeken hoe zoiets aan- en uitgezet zou kunnen worden....

    Hij doet het al op deze manier sinds ie uit de doos kwam...maar ja, printplaat zat er ook af fabriek scheef op...
     
  7. keesenannetje

    keesenannetje

    Lid geworden:
    6 mei 2010
    Berichten:
    175
    Locatie:
    Putte, Noord Brabant
    Staat ergens in de faq, of in dit draadje. Ligt aan het type reciever board. Nr 1 is inieder geval een goede nr. 4 of 6 juist niet.
    Zoek maar even. Het lijkt een soort start / opstijg hulp.
    Als je wat langer oefent dan krijg je hem bina net zoals een coax omhoog.
    Ik had er in het begin ook veel problemen mee.
    ik heb nu bijna een jaar en vlieg nu zonder te crashen, maar heb heel veel crashes en stukken gehad maar blijf gewoon doorgaan.
    Ik heb nog een Honeybee FP en Walkera HM1#A ( CP ) binnenkort maak ik deze helemaal in orde en dan is de volgende stap weer gezet.
    De Solo pro is tot nu toe de beste investering die ik op Rc heb gedaan
     
  8. Rubberenrobbie

    Rubberenrobbie

    Lid geworden:
    18 mrt 2011
    Berichten:
    415
    Locatie:
    Enschede
    Als Indoorvlieger niet weet óf en hoe je dit (opstarten)kunt in- of uitschakelen :help:, ben ik erg benieuwd naar het antwoord.

    De enorme expertise van hem op deze micro-helikopters heeft mijn bewondering ;)

    Heb ik tevens een vraagje (hoewel ik de Bravo SX heb, is dit (volgens mij dan) hetzelfde staartmotortje dan bij de Solo Pro:

    Als de batterij bijna leeg is, wil het staartmotortje niet meer draaien, echter de hoofdmotor nog wel. Betekend dit dat op korte termijn een nieuw motortje nodig zal zijn? Bij volle(re) batterij is er niets aan de hand

    @Harm,
    De kwaliteitscontrole wil nog wel eens hier en daar niet erg goed zijn :rolleyes:
    Bij mij viel na zeer korte tijd de hoofdmotor uit (stekkertje los). Ook zit hier en daar iets scheef.
    Toch blijft het een "heel leuk ding" :thumbsup:

    Groet,
    Robbie
     
  9. Nisei

    Nisei

    Lid geworden:
    14 aug 2011
    Berichten:
    39
    Locatie:
    Leeuwarden
    Ik heb m'n staartrotor even met CA gelijmd om te kunnen testen.
    De 160mAh NanoTech accu's die ik heb gebruikt zijn al minimaal 15x gebruikt dus waarschijnlijk kom je met verse accu's nog wel wat verder.
    Hoe ik heb getest: 2 minuten vliegen, 1 minuut rust, daarna weer 2 minuten vliegen enz.
    Ik kom uit op ruim 7 minuten vliegen per accu. Deze is dan nog niet helemaal leeg maar als ik dan nog wil hoveren moet ik de throttle op iets van 75% zetten (bij volle accu hover ik met de throttle op 56%). Dus toen ben ik steeds gestopt.
    Zoals je ziet zijn de Turnigy 160mAh accu's dus best goed, en dat voor maar iets van €1 per stuk!
     
  10. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.803
    Locatie:
    Flevoland
    Sommige oudere receivers hebben geen "starthulp", maar de RX-06 en RX-01 moeten hem wel hebben. Maar ik meen dat Marconos, een Italiaan die veel met de SP heeft geëxperimenteerd, had ontdekt dat je die starthulp uit kan zetten op in ieder geval de RX-06.


    Dank je. Al mag ik niet helemaal met de eer gaan strijken, deel van de info is uit eigen ervaring, en deels opgepikt door met anderen over deze heli te praten.

    De SX heeft trouwens een iets andere, en sterkere staartmotor. Hoe lang vlieg je met de SX? Als de batterij bijna leeg is, valt de staart inderdaad bijna uit, de eerste paar vluchten werd ik daardoor verrast, en ging de heli tollend naar beneden, waarbij zelfs met vol rechts sturen de spin nauwelijks te corrigeren was.
     
  11. Makrolon

    Makrolon Guest

    Zo, ik ben ook alweer een tijdje zoet met de solo pro! heb de solo inmiddels ook weer vliegend maar daar is maar weinig aan als je de pro gewend bent ;P Ook buiten is erg leuk. Ding gaat erg hard. Nu helaas de flybar gebroken. Dus wachten op nieuwe uit hongkong maar! Zon beetje het enige onderdeel dat ik niet op voorraad heb. :p

    Nu had ik nav mn gebroken flybar een vraag.

    Wat is er anders bij een hele die standaard zonder, en een die standaard met flybar komt? want ik gok als ik de flybar er af laat en de roterende linkjes aan mijn rotorbladen lijm ik een erg onstabiele heli krijg. toch?

    Dan mn volgende vraag, kan ik die flybar ook inkorten? word ie daar dan sneller van?
     
  12. Dountoun

    Dountoun

    Lid geworden:
    23 jun 2011
    Berichten:
    31
    Sinds vandaag ben ook Ik een trotse eigenaar van de solo pro :p
    Heb altijd gevlogen met een lullige piccoz helitje maar wou eens echt beginnen met de hobby. :p

    Het vliegen gaat bijna vanzelf, móet alleen nog een beetje wennen aan de besturing. een keer wat anders. maar indoor vliegen is geen probleem, móet het nog buiten proberen hoe hij. op volle snelheid is :p

    Mvg, DT
     
  13. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.803
    Locatie:
    Flevoland
    Vliegen zonder flybar is een flinke uitdaging. Het kan wel, maar dan moet je extreem snelle reflexen hebben. Inkorten kan wel, je heli zal wat sneller reageren, ook wat minder stabiel zijn. Wil je sneller, dan kun je beter een sterkere motor erin zetten, en een krachtiger lipo, bijvoorbeeld een Nanotech 160 of Hyperion. Eventueel een Bravo SX main motor, voor nog meer power.
     
  14. Cremerhm

    Cremerhm Guest

    In hoeverre ia het normaal dat de solo pro achteruit vele malen sneller vliegt dan vooruit?

    Als ik vooruit vlieg heb ik namelijk vaak het idee (ook binnen) dat hij "moeite" moet doen (gaat best langzaam) achteruit is hij ineens weg ;-)

    Vandaag de eerder besproken 150mah lipo's gekregen...passen niet. Maar ik wacht denk ik beter even op mijn xtreme landings kit voordat ik ga vijlen...?
     
  15. Nisei

    Nisei

    Lid geworden:
    14 aug 2011
    Berichten:
    39
    Locatie:
    Leeuwarden
    Je kan het koppelstukje van de servo naar de swashplate anders afstellen zodat je de heli meer naar achteren moet trimmen om hem stil te laten hangen. Hierdoor hou je meer ruimte over op je servo om vooruit gas te geven. Mijn servo staat nu ongeveer op eenderde van boven in neutrale stand. Dat betekent dat ik dus tweederde van het servobereik kan gebruiken om vooruit te gaan. Werkt prima.
     
  16. Cremerhm

    Cremerhm Guest

    Tx voor de tip!
    Gaan we morgen eens mee spelen!!
     
  17. Nisei

    Nisei

    Lid geworden:
    14 aug 2011
    Berichten:
    39
    Locatie:
    Leeuwarden
    Gewoon aan die zwarte plastic oogjes draaien. Er zit schroefdraad op die stangetjes waardoor je het geheel korter of langer kan maken. In jouw geval moet je hem korter maken, dan met de trimknop naar achteren trimmen totdat hij weer stabiel hangt en je bereik om naar voren te gaan is vergroot.
     
  18. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.803
    Locatie:
    Flevoland
    Wel voorzichtig met het loshalen van de linkjes van de swash. Je zal niet de eerste zijn die het linkje met balletje en al eraf breekt, en dan heb je meteen een nieuwe swash nodig...
     
  19. Cremerhm

    Cremerhm Guest

    Ik zal voorzichtig zijn, als ik het al ga proberen heet dat....
    Vraagje;zo'n metal swashplate van Xtreme.... Heeft dat zin? Ik bedoel, merk je het verschil?
     
  20. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.803
    Locatie:
    Flevoland
    Je merkt wel verschil. De besturing wordt wat fijner, iets minder "dode slag" dus hij reageert iets sneller op stuurcommando's. De heli wordt er niet sneller van, wel iets zwaarder.
     

Deel Deze Pagina