Nine Eagles Solo Pro

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door Leeuwarden, 17 jan 2010.

1. Cremerhm

Cremerhm Guest

Ok, duidelijk!

En is er dan nog verschil tussen de echte Xtreme bij bv miraclemart of de klonen op eBay?
    Op eBay krijg je een swashplate, rotorkop, mainshaft en swashplate guide voor de prijs waar je bij miraclemart alleen de swashplate voor koopt....

2. Indoorvlieger

Indoorvlieger Forum veteraan

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Die van eBay zijn vaak helemaal van metaal, en nog zwaarder. Miracle Mart is inderdaad wat duur wat betreft dit soort onderdelen, maar de swash is het wel waard, hij is echt erg netjes gemaakt.

3. Cremerhm

Cremerhm Guest

Ok, thanx!
    Ik wacht denk ik maar even met bestellen totdat de "linkage rod" set weer op voorraad is....want je zilt zien dat me iets breekt tijdens het plaatsen van de nieuwe swashplate ...

4. Cremerhm

Cremerhm Guest

Vandaag bestelling 1 ontvangen en toevallig bestelling 2 geplaatst.

Nu de Xtreme landing kit binnen en wat andere spares (waaronder tail met motor).
    De metal swashplate, en nog wat dingen vandaag besteld.

Bestelling 1 was maandag verzonden en vandaag al binnen,merg snel dus!
    Sowieso valt de klantvriendelijker bij die shop me zeer op!

Ook nog een lipo'tje of 4 buiten kunnen "vliegen", was lekker windstil.
    Paar keer in de struiken en bomen geland,....buiten zoek je de limiet toch nog meer op dan binnen blijkt....

Maar hij vliegt aardig stabiel!
    (zelfs met de originele landing kit die aan beide kanten gebroken was)

Laatst bewerkt door een moderator: 28 okt 2011
  5. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Ik heb vandaag ook heerlijk buiten gevlogen. Weliswaar maar 1 lipootje, maar het ging lekker. Op Rc Groups zijn de meningen over het nut van de Delrin Xtreme Head een beetje verdeeld, maar ik ben er wel tevreden mee. Totaal geen schudden meer bij welke stand van elevator dan ook, of je nu wat sneller of langzamer gaat. En de heli reageert ietsje feller op de sticks. Niet dat hij sneller gaat, maar er gebeurt eerder iets, en minder abrupt.

6. Dountoun

Dountoun

Lid geworden:
    23 jun 2011
    Ik heb vandaag ook voor het eerst buiten gevlogen. Perfect weer voor de solo. Echt een perfect dingetje voor buiten :p

Het is mij alleen wel opgevallen dat de stabilisatie stang soms tegen de knap aan komt. Is dat normaal of moet Ik het vervangen?

Mvg, DT

7. Cremerhm

Cremerhm Guest

De delrin Xtreme head....die heb ik niet besteld....ging me even te ver om die er ook nog bij te doen ;-)

Nu dus de Xtreme metal swashplate besteld, ben benieuwd of:

1: ik een verschil ga merken
    2: het weer zo snel binnen is (ma verzonden, vr binnen)

Oh, en @dountoun, ik denk dat je bedoelt dat de stabilisator tegen de bladen/tailboom komt? Is in de "advanced flight modus" (2 bolletjes op zender) normaal...wel voorzichtig mee zijn, want als je niet op tijd corrigeert: "Black Hawk down" :)

Vandaag ook een paar x gehad...

Laatst bewerkt door een moderator: 28 okt 2011
  8. Dountoun

Dountoun

Lid geworden:
    23 jun 2011
    Ah, bedankt voor de info cremerhm ;) en het gebeurt inderdaad in de advanced mode.

9. Cremerhm

Cremerhm Guest

@dountoun, graag gedaan!

Trouwens; zoals gezegd vandaag mijn Xtreme landing kit binnen.
    Ben blij dat ik, in afwachting hiervan, niets aan de 150mah lipo's had gedaan die niet in de originele houder pasten....want in de Xtreme passen ze perfect!

Dus; lipo's die niet passen en toevallig voornemens om een Xtreme landing kit te kopen?
    Niet gaan vijlen/snijden totdat je deze binnen hebt....

10. Cremerhm

Cremerhm Guest

Damn.... Tailboom én flybar gebroken...gelukkig had ik ze op voorraad....miraclemarkt is weer blij met me!

11. johan k

johan k

Lid geworden:
    20 nov 2005
    schaalheli ????

vanavond even lekker met papier geknutseld.ik had nog een bouwplaatje dat ik ooit eens heb gedownload, deze op half formaat afgedrukt
    en zie daar:
    voor een eerste poging is het aardig gelukt, wel een heel klein bouwplaatje op deze manier....

en het vliegt ook nog, lukt me alleen niet meer om hem op de plaats te laten hoveren,
    moet alles opnieuw afstellen, en dat gaat lastig met zo'n kapje..

groeten johan

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  12. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Ziet er inderdaad goed uit. :D

13. WytseWillem

WytseWillem

Lid geworden:
    20 jul 2011
    Ziet er leuk uit!

Gister ben ik voor het eerst niet op de grond geland (niet een crash hoor.)
    Ik was wat aan het vliegen, het ging heel goed. Ik vloog eerst naar de keuken draaide daar een rondje en vloog toen naar voren en landde rustig op de bank. Vandaag ben ik op de tafel geland en maak meestal 3 lange vluchten (In plaats van 10 kleinere :D)

14. ldn

ldn

Lid geworden:
    28 jul 2011
    Weet niet of het mag, maar doe het toch. Vanmiddag bij miracle mart een xtreme landingsskid besteld. Vanavond nog even vliegen met de solo pro en ik zag dat mijn maingear tandwiel gebarsten was bij het schroefje. Balen.
    Ik doe een mailtje of ze het eventueel met de landingskid nog kunnen meesturen, krijg binnen twee minuten een mail dat ze het als gratis gift er bij doen! Top service!!!!

15. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Goed nieuws melden mag toch altijd? Wel een waarschuwend woord, het Xtreme tandwiel maakt iets meer geluid dan een standaard exemplaar, omdat de spaken een beetje op een ventilator lijken.

16. robertboxhoorn

robertboxhoorn

Lid geworden:
    10 sep 2009
    is er ook al iemand die problemen met de servo's heeft gehad?
    een van de motoren die is gewoon heel traag geworden terwijl de ander het gewoon nog doet

het is de servomotor van het hoogteroer kun je die gewoon vervangen voor deze motor:

Lengte: 12 mm
    Overige technische gegevens: -
    Uitvoering: -
    Schaal: H0
    Leeftijd: vanaf 15 jaar
    Tanden: -
    Constructie: M 450, spanningsbereik 0,3-3 V=
    Boorgat: -
    Toerental: 25.000 omw/min
    As-Ø: 0,7 mm
    Aslengte: 4 mm

alleen het asje is iets langer.

verder word de solo pro met veel liefde gevlogen en mishandeld
    er zit nu een staart rotortje van zo'n x twin vliegtuig op waardoor die wat sterker
    accu's zijn 2x hyperion 130mah 25c
    voor de rest is alles standaard :)
    verder kan deze heli snel! echt lachen alleen op zn kop krijgen we hem niet maximaal in een hoek van 90 graden :-(

ik weet niet of jullie het al hebben geprobeerd maar alles heb ik ingevet dunne motorolie en nu loopt de heli heel stil en maakt hij nouwelijks geluid zonder kapje :)

Laatst bewerkt: 18 dec 2011
  17. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Het is lastig aan de buitenkant te zien of een motor een goede vervanger is. Wat je ook zou kunnen proberen is of iemand een defecte ontvanger heeft, dan kun je daar het motortje van afhalen. En weet je zeker dat het de motor is, en niet een mechanisch probleem, waardoor de servo langzaam reageert?

18. nico

nico

Lid geworden:
    7 dec 2007
    Hallo allemaal,

Ik heb even een klein vraagje aan jullie ik vind het eigenlijk zonde om voor 1 klein vraagje een nieuw topic te openen ik heb sinds een paar weken ook een solo pro en het hoveren gaat nu al heel aardig alleen ik moet ook op 1 meter hoogte constant de staart bij trimmen is dit normaal voor dit toestel??

Ook vind ik veel vlieg verschil zitten tussen de twee accu s die er bij zitten je kunt wel zeggen dat zit tussen je oren maar de ene accu vliegt toch anders dan de andere???

Alvast bedankt voor jullie advies hopelijk vinden jullie het niet erg dat ik even een vraagje stel tussendoor???

Groeten van Nico.;)

19. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Ik denk dat dit topic prima geschikt is voor een vraagje tussendoor.

De staart kan inderdaad wat klikjes tijdens de vlucht nodig hebben. Als je nog steeds de standaard accu's erbij gebruikt, kan het best zijn dat je flink wat verschil merkt, deze gaan niet zo lang mee, en lopen meestal snel in prestatie terug. De OEM 120 mAh van Hobby King, of de Nano Tech 130 van dezelfde shop, zijn prima vervangers. Zelf heb ik de OEMs al meer dan 100 keer opgeladen, zonder echt minder prestatie te merken. En voor de prijs van 1 originele accu in de winkel hier, koop je 5 OEM 120ers.

20. nico

nico

Lid geworden:
    7 dec 2007
    Hallo,

Bedankt voor je reactie dan weet ik dat het van de staart een beetje bij de solo pro hoort en ik zal eens kijken voor die andere accus volgens mij heb ik wel eens gelezen dat je wel het 1 en ander aan moet passen of
    passen deze accu s er gelijk in???

Deel Deze Pagina