Nitro motor start niet. (Iemand gezocht binnen +/- 50km van Etten-Leur)

• Topicstarter Topicstarter branco07
  • Startdatum Startdatum
Sowieso slaan de meeste posts nergens op (ook die van jullie niet) Een methanolmotortje krijg je altijd wel aan de praat als er verder geen rare dingen aan de hand zijn, lekke tank of niet (en ja, ik spreek uit ervaring, net als Bart overigens) De motor is waarschijnlijk gewoon slecht afgesteld en/of voorzien van een slechte gloeiplug(steker) o.i.d.
Het is nu eenmaal bijna onmogelijk om iemand die zelf geen ervaring heeft met deze materie via een forum te helpen, domweg omdat hij/zij het probleem niet herkent.

..goede links zijn wel,
en goede tips ook,
maar als geen interesse is
en eerder op schrijffouten gekeken woord,
goeden dag :pim:

Man, het gaat niet over de schrijf fouten, maar om het slecht te lezen zijn van de posts. Door de manier van schrijven, de slordige zinsbouw, fouten en vooral de 'van-de-hak-op-de-tak' informatie maak je er een warboel van.
Wat ik al zei: als jij geholpen zou moeten worden door zo'n post, zou je dan echt geholpen zijn? Ik denk het niet, want het is warrig en daardoor raakt de TS in de war.

+1 voor Micropuller; het probleem zit hoogstwaarschijnlijk in een lege/zwakke gloeiplugsteker, defecte of niet goed functionerende gloeiplug of de afstelling.
Daar moet naar gekeken worden voordat je andere 'problemen' gaat aanpakken...

..als je maar gaat lezen,
wat het probleem is,

..het gaat om een dankdeksel, niet om een lege 'gloeiplugsteker',
en niet alles maar optellen, wat je in de zin komt,
dan komt de TS misschien ook verder,

ik vind het bovendien niet mooi,
dat iemand die al jaren deze motoren gebruikt
belachelijk gemaakt woord van iemand,
die misschien nog nooit zo een motor gebruikt heeft !

Groet
Uwe

Laatst bewerkt:
Hahaha, je bent grappig... Ik heb zo veel nitro motoren in handen gehad.... Ik heb zelf nitro motoren vanaf bouwjaar 1970 tot 2014, in alle soorten en maten.
Elke motor zal starten en lopen mits hij aan drie voorwaarden voldoet: brandstof, lucht en ontsteking... Om een motor goed te laten lopen moet je hem afstellen, maar als je aan die drie voorwaarden voldoet zal een motor starten en lopen.

aan voorwaarde 1 en 2 is voldaan:
1) Brandstof: tankje is vol met verse brandstof
2) Lucht: de auto is nieuw gebouwd dus er zit een nieuw luchtfilter op
3) Onsteking: daar klem hier de schoen; of de gloeiplug steker is leeg, of de gloeiplug is defect.

Met een lekke tankdop zal de motor zeker (blijven) lopen, maar niet optimaal af te stellen zijn.

Bart, je vergeet één ding:
1) Brandstof: als de afstelling niet goed is (of het brandstoffilter verstopt), kan er nog zoveel brandstof in de tank zitten, maar kan de motor nog niet willen starten. Simpele test: plug eruit, carburateur open, vinger op de carburateur en starten. Na een tijdje moet er een brandstofnevel uit de motor komen. Gebeurt dat niet, dan zal de motor niet starten. Je zou eventueel een beetje brandstof in de carburateur kunnen spuiten en dan proberen te starten om te kijken of het dan wel lukt.

Allemaal dingen die een ervaren persoon weet en waardoor hij of zij een dergelijk motortje waarschijnlijk in no time aan de praat heeft. Het is geen schande als je dat als nieuwkomer in de hobby niet lukt. Ik weet nog dat ik uren heb zitten klooien met mijn eerste brandstofwagen. Het punt is, dat je dit soort dingen niet even leert door wat vragen te stellen op een forum. De beste en snelste manier is, om wat "lessen" te krijgen van iemand die weet waar hij mee bezig is.

En nogmaals: 'oorzaken' als: "de motor wil niet starten, omdat de tankdop niet goed sluit, waardoor er geen druk opgebouwd wordt" zijn allemaal onzin. In de begintijd van de methanolmotoren gebruikte niemand een drukaansluiting. Ook met de moderne motoren is het geen must, zolang je tank maar op een beetje een logische plek staat, en je geen al te gekke capriolen uithaalt. Ik heb tientallen motoren afgesteld, waar helemaal geen fatsoenlijke uitlaat op zat, en die liepen toch echt allemaal (en bleven ook lopen) Het is een kwestie van (kunnen) afstellen.

Ik zou het fijn vinden als hier geen discussie begint over wat wel en geen goede info is.
Alle kleine beetjes helpen. Alleen moet ik wel zeggen dat niet alle posts even duidelijk zijn.

Ik snap dat het soms frustrerend kan zijn om iemand te helpen over een forum. Ik ga deze week achter een goede gloeiplugstekker aan. Heb vanaf nu vakantie en de tank is tijdelijk opgelost met een tie-warp. Ik ga als ik alles heb om het te kunnen laten draaien weer langs de baan zodat ze me dan ook echt kunnen helpen.

In ieder geval iedereen bedankt voor de hulp zal hier zeker nog posten over de vooruitgang.

[mod]Ik zou het fijn vinden dat iedereen zo goed mogelijk correct Nederlands schrijft met ook hoofdletters, punten en komma's om dit soort discussies te voorkomen. Lees de text gewoon eens 3x door voordat je hem plaatst.

En nu weer ontopic!
[/mod]

[mod]Ik zou het fijn vinden dat iedereen zo goed mogelijk correct Nederlands schrijft met ook hoofdletters, punten en komma's om dit soort discussies te voorkomen. Lees de text gewoon eens 3x door voordat je hem plaatst.

En nu weer ontopic!
[/mod]

Dankjewel

Heb eindelijk de adapters binnen. Kan eindelijk alles opladen.

geen ervaring ?

Sowieso slaan de meeste posts nergens op (ook die van jullie niet) Een methanolmotortje krijg je altijd wel aan de praat als er verder geen rare dingen aan de hand zijn, lekke tank of niet (en ja, ik spreek uit ervaring, net als Bart overigens) De motor is waarschijnlijk gewoon slecht afgesteld en/of voorzien van een slechte gloeiplug(steker) o.i.d.
Het is nu eenmaal bijna onmogelijk om iemand die zelf geen ervaring heeft met deze materie via een forum te helpen, domweg omdat hij/zij het probleem niet herkent.

hihi

mooi

Ik zou het fijn vinden als hier geen discussie begint over wat wel en geen goede info is.
Alle kleine beetjes helpen. Alleen moet ik wel zeggen dat niet alle posts even duidelijk zijn.

Ik snap dat het soms frustrerend kan zijn om iemand te helpen over een forum. Ik ga deze week achter een goede gloeiplugstekker aan. Heb vanaf nu vakantie en de tank is tijdelijk opgelost met een tie-warp. Ik ga als ik alles heb om het te kunnen laten draaien weer langs de baan zodat ze me dan ook echt kunnen helpen.

In ieder geval iedereen bedankt voor de hulp zal hier zeker nog posten over de vooruitgang.

komt goed , als je daar heen gaat,

Back