Bart, je vergeet één ding:
1) Brandstof: als de afstelling niet goed is (of het brandstoffilter verstopt), kan er nog zoveel brandstof in de tank zitten, maar kan de motor nog niet willen starten. Simpele test: plug eruit, carburateur open, vinger op de carburateur en starten. Na een tijdje moet er een brandstofnevel uit de motor komen. Gebeurt dat niet, dan zal de motor niet starten. Je zou eventueel een beetje brandstof in de carburateur kunnen spuiten en dan proberen te starten om te kijken of het dan wel lukt.
Allemaal dingen die een ervaren persoon weet en waardoor hij of zij een dergelijk motortje waarschijnlijk in no time aan de praat heeft. Het is geen schande als je dat als nieuwkomer in de hobby niet lukt. Ik weet nog dat ik uren heb zitten klooien met mijn eerste brandstofwagen. Het punt is, dat je dit soort dingen niet even leert door wat vragen te stellen op een forum. De beste en snelste manier is, om wat "lessen" te krijgen van iemand die weet waar hij mee bezig is.
En nogmaals: 'oorzaken' als: "de motor wil niet starten, omdat de tankdop niet goed sluit, waardoor er geen druk opgebouwd wordt" zijn allemaal onzin. In de begintijd van de methanolmotoren gebruikte niemand een drukaansluiting. Ook met de moderne motoren is het geen must, zolang je tank maar op een beetje een logische plek staat, en je geen al te gekke capriolen uithaalt. Ik heb tientallen motoren afgesteld, waar helemaal geen fatsoenlijke uitlaat op zat, en die liepen toch echt allemaal (en bleven ook lopen) Het is een kwestie van (kunnen) afstellen.