NK 1:10 brandstof

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door arcell, 21 feb 2013.

1. Velox

Velox

Lid geworden:
    9 nov 2009
    Volgend jaar gaan we knallen Iwan, dan verander ik hobby weer van kofferbak racer naar een gezonde autist met obsessie (met een gepoetste wagen..)
    Maar dan geen gekochte versie, maar de BSC-001.

Hier een eerste afbeelding van de auto in ontwerpfase, kijk vooral naar de 941 gram op dit moment, komt met uitlaat, schroeven, kap en onderdelen die er nog bij ontworpen moeten worden, zo`n 250 gram bij. Breedste punt van het chassis is 54mm. CoG is echt veel lager dan bestaande modellen, rotatietraagheid van de aandrijflijn is vele malen lager in vergelijk met de Capricorn.

Nieuwe concepten en echte optimalisatie.

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. _cyclops_

_cyclops_

Lid geworden:
    23 mei 2003
    Eerst zien, dan geloven! ;-)

'k vond het weekend "ouderwets leuk". Ik ga er helemaal vanuit dat 't een weergave is van wat er volgend jaar gaat komen!

Over volgend jaar: Voorstellen moeten via de NOMAC ingestuurd worden. Het formuliertje komt nog online.
    Ik weet dat ik zelf niet genoeg op de circuits kom om dingen 'op te vangen' of 'te horen' - dus twijfel alsjeblieft niet om even te bellen/mailen/berichten/facebooken of whatnot om wat te laten weten.
    Ik geef hierbij dan ook aan dat de sectie maar 2 voorstellen heeft momenteel, en dat is een verduidelijking van het motor reglement en iets over de regen auto.

Verder bepalen jullie het dus allemaal zelf!

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  3. arcell

arcell

Lid geworden:
    21 mrt 2007
    Concept

Het concept als in Apeldoorn is gewoon goed, en zeker hulde voor de organisatie daar, heb zelden zo een profi geregelde wedstrijd meegemaakt.
    We zien allemaal dat het gewoon kan op de manier als tijdens dit evenement en dat het heel leuk en competitief is.
    Ik begon ooit dit Topic met een vraagstelling waarop in het begin heel negatief werd gereageerd, we hebben zeker met de wedstrijd van gisteren in het achterhoofd het tegendeel (wederom) bewezen.
    Ik ben voor het doortrekken van het bestaande format en zeker niet voor weer allerlei veranderingen waardoor potentiële rijders weer gaan twijfelen.
    We kunnen zien dat de neerwaartse spiraal in de 1:10 op zijn einde is gekomen en dat er weer een (kleine) lift is te constateren.
    De Nomac klasse moet ook vooral weg blijven zolang we minder dan 30 deelnemers hebben, daarvoor in de plaats zouden halve finales langer moeten worden om de nieuwe en mindere goden toch een leuke race te laten rijden en track time te creëren.
    Dus doortrekken volgend jaar, op naar de 20 deelnemers.

Oh ja speciaal voor Toy Boy Roy, mooi ontwerp Roy maar je hebt gister gezien dat je met een customized old timer ook nog best mee kan doen.
    Maar mocht je een rijder voor je team zoeken dan weet je me te vinden........................

4. _cyclops_

_cyclops_

Lid geworden:
    23 mei 2003
    Ik ben ook voor zo min mogelijk aanpassingen, daarom geef ik ook duidelijk aan dat ik geen bijzondere plannen heb - dat moet van de rijders afkomen dit jaar.

Lange halve finale zou leuk zijn ja! Ik speel welleens met 't idee om 30 min halve te doen en 45min hele finale..... maar 'k weet niet of 't allemaal past..

5. arcell

arcell

Lid geworden:
    21 mrt 2007
    Goed idee bij voldoende deelnemers en geen andere klassen.
    Dan kan dat zeker werken.

6. KweetNiet

KweetNiet

Lid geworden:
    22 feb 2008
    Lijkt mij ook het beste om dit concept verder door te ontwikkelen. Als je nu de boel weer op zijn kop gooit heeft niemand daar baat bij. Ik ben zeer benieuwd of de NOMAC ideeën heeft over hoe de 1/10 te promoten, of de RC in het algemeen. We zullen ergens met deze hobby een onderscheid moeten maken waardoor mensen het weer er voor over gaan hebben om RC te rijden.

Het zou leuk zijn als er meer verenigingen een standaard klasse, met het liefst ook deze motor uitlaat combi, zouden voeren. Je ziet dat het aantal open inschrijvingen groeit, met meer van deze combi's voorhanden zou dat nog meer kunnen worden. Hier is natuurlijk een NOMAC promotie meer dan welkom, wil je een verschil voor het NK willen maken dan begin het bij de verenigingen.

Ik verwacht dat de MACH voor komend seizoen weer op de NK kaart staat. Daar reden dit jaar 28 verschillende rijders mee in deze klasse, waarvan zo'n 20 de standaard groep vormt. Een aantal daarvan rijden al NK of hebben dit seizoen los ingeschreven, misschien dat die andere een NK op hun thuisbaan wel mee willen doen. Zou een mooie optie zijn om ze over te halen er meerdere te gaan rijden.

Ik hoop dat ook de KWC ook volgend jaar erbij blijft. Niets ten nadele van de 40+ rijders, maar ik opteer nog steeds een 1/10 weekend. Ook voor de KWC hoop ik dat er groei komt. We zien (of lezen) dat veel starters met hun auto's op parkeerplaatsen rijden, zou mooi zijn om al die mensen ook eens op een circuit te zien. De KWC biedt hier een mooi platform voor.

Al met al denk ik dat de 1/10 weer een impuls heeft gekregen. Nu nog eens kijken hoe we dit vast kunnen houden en het NK weer meer body kunnen geven.

7. mark0126

mark0126

Lid geworden:
    15 feb 2005
    Wij willen, als KWC zijnde, graag weer samen met de NOMAC verder. Ook wij zijn altijd druk bezig om er meerdere rijders erbij te krijgen. Zelf ben ik hier behoorlijk fanatiek mee bezig. Helaas krijg je vaak het antwoord dat ze geen zin hebben om door heel Nederland te rijden, of ze zijn bang dat ze "in de weg rijden" enzovoort.

Wij hopen ook dat de 1:10 klasse weer een nieuwe impuls krijgt en dat er meerdere rijders bij komen.

Even voor degene die geïnteresseerd zijn om KWC te rijden, je hoeft geen lid te zijn van een club om met ons mee te mogen racen!

M.v.g. Mark

8. arcell

arcell

Lid geworden:
    21 mrt 2007
    2014

Goed, het seizoen 2013 zit er op.
    Ik wil in dit Topic nu eens kijken welke mensen zin hebben in een NK 2014 en wel in het zelfde format als in 2013, je kunt hier immers niet vroeg genoeg mee beginnen denk ik.
    Daarnaast de oproep aan degenen die besluiten om aan het kampioenschap mee te doen dit zo snel als mogelijk kenbaar te maken op de Nomac site.

Schrijf mij maar op als nummer 1.

Wie volgt...............................

9. _Dave_

_Dave_

Lid geworden:
    25 nov 2005
    Nummer 2 voor 2014 is er ook als het concept het zelfde blijft.

Nu nog even wachten op het formulier op de Nomac site.

10. wildcard

wildcard

Lid geworden:
    19 feb 2007
    Ik kan niet voor heel Team Lelystad spreken, maar ik doe gewoon weer mee als open inschrijving.

11. Velox

Velox

Lid geworden:
    9 nov 2009
    Zelfde concept:
    Ruud
    Dave
    Marcel (vrije inschrijving)
    Roy

12. wildcard

wildcard

Lid geworden:
    19 feb 2007

"diepe zucht" Roy, ik ben Bert.
    Maar ik weet zeker dat Marcell ook weer mee doet.

Laatst bewerkt: 4 okt 2013
  13. Velox

Velox

Lid geworden:
    9 nov 2009
    Sjezus Bert..

14. KweetNiet

KweetNiet

Lid geworden:
    22 feb 2008
    Zelfde concept, vrije inschrijver.

15. juliuskolff

juliuskolff

Lid geworden:
    23 feb 2005
    Als we niet naar groningen hoeven meld ik me als deelnemer,
    Anders sowieso als vrije inschrijver

16. arcell

arcell

Lid geworden:
    21 mrt 2007
    Natuurlijk geweldig al de vrije inschrijvers, helaas hebben we daar niets aan richting het format, de Nomac en het doorgaan van de 1:10 landelijk.
    Er wordt aan het begin van het seizoen alleen gekeken naar het aantal ingeschreven deelnemers.
    Deze zijn bepalend voor het hele circus.

17. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Yep, en hoe groter de lijst met vaste licentiehouders des te beter de concurentie in het kampioenschap en des te groter de gepubliceerde tussenstand (wat indirect ook positieve PR is)

18. arcell

arcell

Lid geworden:
    21 mrt 2007
    Misschien is onderstaande een plan om de vrije nschrijvers over de streep te trekken.

De MACH zal weer op de kaart komen van het NK hetgeen betekent dat we 6 NK wedstrijden zouden hebben.
    Ik stel voor om 2 schraps toe te passen ipv 1 zodat een ieder aan 4 wedstrijden genoeg kan hebben om nederlands kampioen te worden.

19. KweetNiet

KweetNiet

Lid geworden:
    22 feb 2008
    Dat zeker Ruud, maar ik kan er 3 niet rijden (Groningen, Rucphen en moet dan kiezen uit Utrecht of Gouda). Snap wel dat de wil om inschrijvingen vast te leggen er is, maar helaas zit in een andere fase in het leven waardoor het gewoon niet lukt.

20. jos r

jos r

Lid geworden:
    22 aug 2004
    Ik ben toch eens heel benieuwd waarom men die open inschrijvingen zo belangrijk vind.
    Je hebt een seizoen met vastgestelde wedstrijddagen en dat is ongeveer 1 wedstrijd per maand. Is dit zo moeilijk te plannen dan ik bedoel ermee als je voor voetbal als sport kiest heb je wekelijks een wedstrijd dan lijkt mij 1 keer per maand wel te doen.
    Begrijp me niet verkeerd dat ik er te makkelijk over denk want ik ben een gescheiden vader die zijn kinderen om het weekend heeft en de racekalender komt me ook niet altijd goed uit maar regel het wel om toch te kunnen rijden.
    Verder hoor ik ook vaker dat Groningen niet gewenst is maar is dat puur om de afstand of een andere reden.
    Zonder vaste inschrijvingen kan de Nomac niet bestaan en het zou jammer zijn als het hierop stuk loopt.
    Ik hoop dat wij als KWC ook kunnen bijdragen aan het voortbestaan van de 1/10 klasse zover ik kan nagaan blijft onze groep compleet voor volgend seizoen.
    Gr.Jos
    KWC bestuur

Deel Deze Pagina