NK F3K Malden op zondag 20 februari -> inschrijving is geopend!!!

Groesbeekseweg 55a
6581 BJ Malden

Hier is het veld te vinden:
Groesbeekseweg 55a malden - Google Maps

Klasse: F3K en F3K-Mini vlgs. sectie 5.8 uit het KNVvL reglementenboek
Aanvangstijdstip (onder voorbehoud):
10:15 (briefing)
10:30 start wedstrijd

Tijdschema: het precieze tijdschema wordt ter plaatse bekendgemaakt; er wordt getracht minimaal 5 ronden te vliegen.
Inschrijfgeld: € 7.00 voor KNVvL leden. Junioren betalen € 3,50.
Niet-KNVvL leden* betalen € 22.00.
Jury: wordt ter plaatse bekend gemaakt
Wedstrijdleider: Jurgen Maassen.
Organisatie: Jurgen Maassen.

Bijzonderheden:
- Voorinschrijving met opgave van minimaal twee frequenties (indien geen 2.4GHz) is verplicht. Inschrijven moet gebeuren voor zaterdag 12 februari 2011. Inschrijvingen die na die datum binnenkomen kunnen mogelijk niet meer deelnemen aan de wedstrijd! Inschrijvingen kan via de online inschrijftool op de site NK inschrijven - F3K Nederland

- Informatie over het al dan niet doorgaan van de wedstrijd zal vanaf zaterdag 19 februari 18.00h in dit draadje te vinden zijn.
- De wedstrijd gaat niet door indien de te verwachten windsnelheid meer dan 9 m/sec. zal zijn of het neerslagpercentage groter is dan 70%
- Indien de wedstrijd niet plaats kan vinden op 20 februari 2011, zal er uitgeweken worden naar de uitsteldatum, welke vastgelegd is op zondag 27 februari 2011.
- In afwijking van het reglement zal er geen zenderinname plaatsvinden. Voor het inschakelen van de zender zal men eerst de betreffende "frequentieknijper" op de antenne van zijn zender moeten hebben! Indien mensen zich niet aan deze regel houden behoud de wedstrijdleider zich het recht voor deze mensen van verdere deelname uit te sluiten. (veiligheid)
- Bij meer dan 3 inschrijvingen in de miniklasse zal er een aparte ronde voor deze klasse gevlogen worden. Indien er minder mini’s inschrijven kunnen de mini’s deelnemen in de F3K klasse en zal er geen apart mini klassement plaatsvinden.
- De wedstrijdleiding heeft niet voldoende tijdopnemers. Die deelnemers die op dat ogenblik niet zelf in actie hoeven te zijn wordt verzocht mee te helpen in deze.
Wel zullen gevlogen en genoteerde tijden steekproefsgewijs gecheckt worden.
- De te vliegen taken zullen uiterlijk maandag 14 februari bekend gemaakt worden.

Verdere info over de wedstrijd zal verspreid/gecommuniceerd worden via het modelbouwforum en de F3K site.

Vanaf 09:00 uur is er de mogelijkheid om nog even in te vliegen.

Tot 20 februari!

Jurgen Maassen

* Leden van een buitenlandse zuster organistatie betalen € 7,00 (senioren) cq. € 3,50 (junioren)

Complimenten voor de organisatoren ! :olympic:

Bellen, afspraken maken, vergaderen, op de websites zetten en al wat niet meer.
Onze organisende clubs en ons F3K-bestuur hebben mooi werk neer gezet.
Dit wordt een mooi wedstrijdseizoen !

Buizerd

Mis nog de nodige Mini's voor Malden :(

Helaas voor mij wordt het hem niet. Ben zo slim geweest wat anders te plannen dat weekend. Ik beleef op dit moment ook een modelbouwdipje, ik heb er gewoon niet zoveel zin in. Als de buizerds weer in de thermiek cirkelen gaat het vast weer kriebelen.

Mis nog de nodige Mini's voor Malden :(

Helaas ook voor mij geen dlg wedstrijden.
Ben op dit moment druk met andere projecten.
Als deze gaan lukken dan komt er misschien wel een full size DLG ;)
Het zou dan zo maar kunnen dat ik dan alsnog een wedstrijd mee vlieg :p

Ik wens iedereen leuke wedstrijden toe.

Groet, Gerhard

Ik doe wel gewoon mee!!

en eric en mark van de nlc waarschijnlijk ook!

en mijn vader!

dat zijn er al 4 waar blijft de rest.....?

Als de buizerds weer in de thermiek cirkelen gaat het vast weer kriebelen.

Wat mij betreft kunnen alle buizerds doodgeschoten worden.
Waarom, nou let op:

Afgelopen zaterdag waren we met een aantal mensen in Bemmel aan het vliegen.
Daniel had voor zijn doen een goede bel te pakken maar toen het wat verder ging werd het sturen wat lastiger, een echt stuntparcours werd er gevlogen.
Ik zat daar flink boven maar begon ook af en toe naar Daniel te kijken want het leidde me af, mijn eigen schuld.

Af en toe keek ik terug naar mijn eigen kist die hele rustige rondjes linksom aan het draaien was maar wel erg ver weg. Ik moest en zou de tijd die Peter mij 's ochtends had doorgemaild verbeteren en dat ging ook zeker gebeuren.
Op een gegeven moment vond ik dat mijn kist wat traag reageerde maar he, daar reageerde hij weer.
In mijn ooghoek zag ik een kist bijna loodrecht naar beneden vliegen, oei dat moest Daniel zijn, dacht ik nog want verder vloog er niemand in die bel.
Terug naar mijn eigen kist die ik wel af en toe zag maar niet altijd reageerde zoals ik wilde of gedacht had.
Its, die naast me stond, begreep mijn geprevel niet en toen ik dat ook niet begreep begonnen we allebei te vermoeden dat het niet mijn kist was die ik bestuurde maar dat die K-buizerd gewoon af en toe deed wat ik wilde. Maar toen het er op aan kwam liet hij het afweten. Het was dus een buizerd die ik aan het sturen was.
Vol ongeloof heb ik nog een tijdje aan de poken staan roeren maar daar trok die buizerd zich niets van aan.

Conclusies van dit meeslepende verhaal:
- let niet te veel op kist van een ander tenzij je er voordeel uit kan halen
- vlieg niet zo ver weg dat je alleen maar de helft van de tijd de kist ziet, en doe je het wel, kijk dan zeker niet weg. De vlucht er voor ging dit prima
- de Futaba zender is te goed, toen ik model vond stond hij in de failsafe-stand maar die is wel wat laat ingegaan.
- verpak je accu niet in groen tape
- een kist die je niet ziet afstorten doet minder pijn, doe met dit advies je voordeel:D

Alles was kapot, het kapje lag 2 meter verder op. De accu die voor in de romp zat was nergens te vinden en is er ook niet aan de voorkant uitgebroken.
Its bedankt voor het helpen met zoeken.

De romp wordt momenteel gerepareerd, de vleugel is naar Its.
Het stabilo dat ik wilde vervangen was het enige dat nog enigszins heel was, die heb ik voor de zekerheid, en om later niet over eventuele kleurverschillen in te zitten, gecontroleerd op zijn delaminatie-eigenschappen.
Die waren nul, slechts een luide kraak.

Het was een mooie middag. De teller met bruikbare modellen voor Malden staat op 0. De teller met vliegbare modellen op 2.

Kan/mag ik meedoen in Malden met de mini in de Mini-klasse?
Heeft de organisator al een wedstrijdleider.:onweer:

Zoals Hans Teeuwen al eens zei: "Alle dieren zijn klootzakken, ik houd niet van vlees maar eet het uit principe!!"

Loet

P.S.Dit is dan de eerste DLG die ik stuk vlieg door een stuurfout want dat was het eigenlijk wel.

Loet,
Momenteel is het spel Angry Birds een hit. Kan je lekker vogeltjes afschieten en neer laten storten.
Misschien is het iets om je even af te reageren :(

Loet,
Momenteel is het spel Angry Birds een hit. Kan je lekker vogeltjes afschieten en neer laten storten.
Misschien is het iets om je even af te reageren :(

Fijne tip van je, ga ik zo direct mijn tijd nog zitten te verdoen aan het spelen van een nutteloos spelletje.
Je had me kunnen aanraden om wat te gaan bouwen bijvoorbeeld.

Die banketletter kan je gevoegelijk vergeten!!!:confused:

Loet

die buizerd heeft zich kapot gelachen, en maar sturen. heimelijk beest

oke...

loet waarom bouw je niet een nieuwe tantalus je hebt zo'n 2 weken voor 20 februari!
jou foto's motiveren mij ook om te bouwen!

( niet die naakt foto's maar die van de bouw van de tantalus)

oke...

loet waarom bouw je niet een nieuwe tantalus je hebt zo'n 2 weken voor 20 februari!

Ik heb er geen tijd voor, ik ben op vogeljacht.:D

En ik moet voor de materiaalverzamelaar 2 kielvlakjes en 2 stabilo's maken, anders kan hij niet meedoen in Malden. En dat zouden we toch niet willen, wel dan?

Voor mij begint mijn seizoen in Vercelli op 9 en 10 april. Wie gaat er nou in februari serieus wedstrijdvliegen

Loet

zijn er mensen die voor mij 20 februari willen gooien?

ik heb met gym tegen een bal geschopt en nu zit er een scheur in de spier van mijn bovenbeen.

grt jasper

?
Waar zat die bal aan vast/waar was ie mee gevuld/...?
Beterschap!

Maar eh jij bent rechtshandig toch?
Aan die kant ben ik onhandig, dus als je enige starthoogte wil, vraag een ander.
Loet schijnt niet mee te vliegen en hij wilde met een mini spelen... toch? ;)

heb je last van koude vingers dan loet?:mrgreen:

eric
ik rolde de bal voor me uit en het was een bal met schuim aan de binnekant.
vorige week liep een vriend van mij op krukken door voetbal!

zoals mijn pa zegt: '' voetbal is een domme sport''

grt jasper

heb je last van koude vingers dan loet?:mrgreen:

Nee, geen koude vingers. Ik heb in de buurt van mijn lever en rechter nier zo veel pijn dat ik 's nachts wel 10 keer wakker word. Dit is in een periode van 2 jaar steeds pijnlijker geworden.
Binnenkort naar de manueel therapeut en als die het afraadt om te gooien dan ga ik daar maar eens naar luisteren.

Gewoon pech want zin om te vliegen heb ik wel.

Loet

Back