Met een beetje mazzel krijg je korting als je een hal huurt. Er wordt immers geen gebruik gemaakt van douches, de verwarming kan uit, en indoorvliegers mollen (meestal) niets. m.v.g. Erik
@WVR. Het is van de Riet, en niet van den Riet. En ook geef ik me op voor AM, gister de MM ingevlogen, super. Dus moet meedoen! Grt.
Gister voor het eerst sinds veel te lange tijd weer een indoor kunnen vliegen. En gelijk een training, . A gevlogen, ging goed genoeg voor de eerste keer van het seizoen. Ga ik wel mee verder. AM ook gedaan, daar ben ik gelijk best tevreden over. Vooral veel getrimt, maar dat is minstens net zo blangrijk als programma's vliegen.
:lol: Mijn A programma gaat niet veel worden... weet iemand vanavond of morgen avond nog van een training? want ik moet ook mijn motordomping nog afstellen. Normaal gesproken ben ik toch beter voorbereid voor een wedstrijd, maar dit keer had ik echt veel te weining tijd.
Ja dat is zo'n puntje. Blijf het raar vinden dat er vaak de avond voor de wedstrijd gevlogen mag worden in de wedstrijd hal. Teminste dat heb ik vernomen. Vreemd dat het wel de avond voor de wedstrijd mag maar niet op de dag zelf. Zou een eigenlijk geregeld moeten worden dat het niet mag. Blijft het voor iedereen gelijk. Niet iedereen heeft namelijk de mogelijkheid om de avond voor de wedstrijd aanwezig te zijn. Vanaf deze kant iedereen heel veel suc6. komende zondag. Gr. Jasper
Hoi Jasper, De regels zijn denk ik helder op dit punt: op de dag zelf mag dit niet om iedereen gelijkwaardig een eerste wedstrijdvlucht laten hebben. Ik geloof wel dat als ik een uur vrij mag vliegen dat de eerste wedstrijdvlucht beter gaat, maar een training van gister biedt geen garantie voor de vlucht van morgen. Eerste vlucht is altijd wennen. Iedereen gelijk. Als iemand de moeite neemt om eerder te komen en te trainen in de hal als die beschikbaar is...tja, mooi meegenomen. Ikzelf denk dat het voordeel van de wedstrijdhal beperkt is. Vorig jaar had ik ook een training geregeld voor degene die eerder arriveerden in Zeeland en was het in een andere hal dan de wedstrijdhal. Dit jaar de wedstrijdhal omdat de andere niet beschikbaar is. Dit staat overigens los van de wedstrijdorganisatie. Ik denk dat voor iedereen geldt die een hal regeld dat hij/zij er ook wel is zal vliegen in de wedstrijdhal. Ik heb vorige week ook getraind met een groepje in de Blikken. Wij hebben hier onze clubmiddagen. Beetje inherent aan het systeem hoe de hallen worden geregeld denk ik. Groet ruud
Ik neem aan dat je al volzit voor vanavond? Waarschijnlijk is het ook verstandiger om een nachtje goed te slapen dan die paar trainingsvluchtjes te maken. Ik heb er wel weer zin in! Tot morgen iedereen. p.s. @nando, kan je mijn vleugel weer meenemen?
Ik heb er ook zin in morgen Vanavond nog ff simmen en dan vroeg mijn bed in, de taxi staat morgenvroeg alweer voor de Sleur.... uhhhh Sleur staat morgen alweer vroeg voor de deur
Jep. Nou, die nieuwe extra voor de wedstrijd zou nog wel eens niet kunnen lukken. nu de vleugel voor de 2e keer gelijmd, deze keer wel recht hoop ik... aileronverstevigingen moeten er nog in en dan kan de apparatuur inbouw beginnen. Natuurlijk is het mogelijk in een avond. maar ik wil het goed hebben en in ben toch altijd een tijdje bezig met het pull-pull gebeuren. En ik wil ook nog op tijd naar bed. Uitgerust zijn is minstens zo belangrijk als een rechte shock.
Ik heb een paar vragen over het B programma. Er was wat discussie over de humpty bump en de keerlus/halve cubaanse acht. Eerst de humpty bump met kwart rollen: ik zie zowel bij het aresti voorbeeld als bij de figuurenbeschrijving op de F3P site dat het een trek, duw, trek keerfiguur is. Dat wil zeggen: trek op tot verticale vlucht, kwart rol, duw een halve lus tot een verticale daalvlucht, maak een kwart rol, trek op tot horizontale vlucht. Ik neem aan dat we dit erin houden want er ging een gerucht dat we bij de volgende wedstrijden op de rug moeten vliegen zoals bij de hoge hoed met kwart rollen. Ten tweede de keerlus of halve cubaanse acht. In het Aresti voorbeeld staat een halve cubaanse acht en in de figurenbeschrijving een keerlus (= halve omgekeerde cubaanse acht) Blijven we de keerlus vliegen of wordt dat wel veranderd? m.v.g. Erik
Hoi Erik We zullen de Aresti en beschrijving op elkaar aanpassen. Voor zover ik begrepen heb (maar wacht ff de definitieve uitspraak af)wordt het voor de humptybump dus inderdaad 'duw' over de top. De keerlus wordt optrekken tot 45 graden, halve rol, 5/8 lus uit... Meer info volgt asap Groet Winfried
mensen, is er al nieuws betr. de 4e wedstrijd en vooral waar deze gehouden gaat worden. hopenlijk wel iets meer centraal gelegen. dus geen rotterdam
Hi Han, ja dat is bekend. En helaas is het wel Rotterdam geworden. Zo hebben we dit jaar een wedstrijd in Zeeland, NoordOost polder, Brabant en Zuid Holland. De wedstrijd is op zaterdag 19 maart. groet Job
Ben ondertussen ook wel benieuwd naar het formele standpunt. Zoveel trainingstijd voor de volgende wedstrijd is er ook niet meer. Is het spreekwoordelijke "ei" al gelegd hierover? Groeten Ruud