Nog een Compass Atom 7HV!

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door EricW, 1 sep 2011.

1. 666yeti666

666yeti666

Lid geworden:
    22 jul 2004
    ok, hopelijk pakt dat goed uit dan.
    Ik zit te wachten op de jeti mezon die is onlangs voorgesteld op de modelbouwbeurs in Praag en komt in de herfst op de markt, en aangezien ik nu weinig tijd heb om te vliegen heb ik besloten om daar op te wachten ipv tijdelijk een andere regelaar aan te schaffen

Bas

2. robdoeti

robdoeti

Lid geworden:
    24 mei 2009
    Weinig schade

Das nog eens geluk bij een ongeluk. Weinig schade bij een landing in mais is zeldzaam. Goed gedaan piloot:D Goede service overigens van Robbe. Dat mag gezegd worden. Mijn 7HV staat nog steeds op de kast stof te happen en te wachten.:D

3. EricW

EricW

Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Hahaha,
    Mijn bladen zien er nu ook ongeveer zo uit.
    Maar dit weekend moet ik wel weer de lucht in kunnen, even het stof er vanaf vliegen.
    Ze hebben me deze keer een YGE120HV toe gestuurd (zelfde als jij dus ;) ).
    Kijken of deze de mishandelingen kan weerstaan.

Er vliegt trouwens nog zo'n Fusion hawk / Robbe Roxxy / etc.etc. rond op een 7HV bij mij op de club, en die houd het wel goed tot nu toe i.c.m. de Vbar Governor.
    Zal wel een maandagmorgen model gehad hebben...

Ben benieuwd :)

Al gevlogen ermee Walter??

Grt,
    Eric

Laatst bewerkt: 11 okt 2011
  4. wrobijns

wrobijns

Lid geworden:
    13 apr 2004
    Nope, de motor verwacht ik vandaag binnen.
    Ik wou toch niet wahcten op de Compass motor en heb een Scorpion HKIII4035/560 gekocht die initieel ook overal was uitverkocht.
    Deze heeft een extra lange as en heb ik ook in mijn TREX700.

Dit weekend probeer ik hem te laten vliegen als ik tijd vind om hem af te bouwen.

5. DannyvG

DannyvG

Lid geworden:
    24 feb 2011
    Ander verschil tussen Eric zijn ESC en die van Niels is dat Eric de originele bullets gebruikte om de motor aan te sluiten en Niels er zelf 6mm bullets aan gesoldeerd hebben.

Ik herinner me nog wel dat er Jives met overcurrent beveiliging uit de lucht vielen en dit in sommige gevallen terug te leiden viel naar de originele scorpion soldering van de bullets.

Dus wellicht verstandig om bij scorpions standaard de bullets zelf na te solderen.

6. EricW

EricW

Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Goeie opmerking inderdaad Danny, ik ga er nu ook zeker 6 mm bullets aanzetten, net als Niels.
    Weet je in ieder geval zeker dat daar geen overgangsweerstand zal ontstaan.

De motor heeft in ieder geval zat power walter.
    Ik twijfel alleen nog om een 12 tands pinion erop te gaan zetten.
    Als iemand er toevallig een over heeft met de juiste tandvorm (mod 1 niet scherp gekant), dan neem ik hem graag over. :)

Laatst bewerkt: 11 okt 2011
  7. robdoeti

robdoeti

Lid geworden:
    24 mei 2009
    Even een vraagje. Wat is de maximale pitch en cyclic uitslag? Ik zie dat als ik midstick heb en mijn rol/nick volledig in de hoek gooi mijn servo gaat binden.

8. EricW

EricW

Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Ik heb geen idee eerlijk gezegt.
    Als je je limits afstelt moet je gewoon zorgen dat hij nergens bind.
    Op ieder fbl systeem is dat eigenlijk hetzelfde.
    Ik weet wel dat de ranges op deze Heli behoorlijk hoog zijn.
    Ga je zeker niet nodig hebben.
    Ik heb mijn maximale collective pitch op 12° staan.
    Moet nog wat zoeken naar roll en piro rates.

9. Anko

Anko

Lid geworden:
    25 feb 2008
    Die van de Trex 700E is erg goed gevormt. en stil. Kost je geen drol(6.75 dacht ik dus);)

10. robdoeti

robdoeti

Lid geworden:
    24 mei 2009
    Oké, ik hoor het graag van je. Volgens mij zit het hem daarin nl in de rol rates

11. EricW

EricW

Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Zal er eens een bekijken/proberen Anko, thanks!

12. 666yeti666

666yeti666

Lid geworden:
    22 jul 2004
    Goed dat je het noemt, inderdaad is de connector zelf van ondergeschikter belang tov de kwaliteit van de soldeerverbinding, als dat slecht gebeurd dan zijn 10mm connectoren nog geen oplossing.

Ik heb ook bij een aantal motoren meegemaakt dat de bestaande soldeerverbindingen van de connectoren af-fabriek om te huilen was ! Sindsdien controleer ik dat altijd.

Bas

13. 666yeti666

666yeti666

Lid geworden:
    22 jul 2004
    je weet het nu he Walter, als je een hobbywing/turnigy, etc. regelaar gebruikt, kies dan de standaard timing (15gr) .... :D

Bas

14. DannyvG

DannyvG

Lid geworden:
    24 feb 2011
    Misschien begrijp ik je niet goed...
    Bij FBL moet je de cyclic uitslag (tot op zekere hoogte) los zien van je roll/flip rates.
    Wat je normaal gesproken doet is je cyclic limit zo hoog mogelijk zetten zonder dat je binding krijgt. Alleen wanneer je hem niet hoog genoeg kunt zetten zul je je roll/flip rates beperken. Maar meestal kun je ze veel hoger zetten dan nodig is.
    De werkelijke roll/flip rates bepaal je vervolgens meestal met DualRate of Endpoints of bij de Vbar in de software.
    Zolang je cyclic limit hoog genoeg staat dan is de beperking van je roll/flip rate bepaald door de instellingen die ik zojuist noemde.

Dus daarom dat Eric geen antwoord heeft hoeveel graden cyclic hij heeft. Want dat is meestal niet boeiend.

In sommige extreme gevallen zou je je bladen kunnen overtrekken of andere rare fenomenen krijgen waardoor het zinnig is je cyclic limit enigszins te beperken. Maar als je setup goed is zal dat niet je max roll/flip rate bepalen.

15. robdoeti

robdoeti

Lid geworden:
    24 mei 2009
    Ik begrijp het. had het niet duidelijk geformuleerd denk ik.
    Ik heb nu ongeveer 11 graden pitch maar dat heeft niks te maken met mijn binden. Bij mij komt bij 0 graden pitch en de rol/flip stick helemaal rechtsboven in de hoek het ballinkje tegen de behuizing van de servo.
    Align 620 servo´s op de swash. heb ongeveer 9 graden op roll/flip.

Volgens mij is dat dus een plaatselijk probleem. Ik dacht nl dat ik misschien sommige uitslagen te hoog had.

Laatst bewerkt door een moderator: 12 okt 2011
  16. rcskillz

rcskillz

Lid geworden:
    30 dec 2008
    Hoe hoog staat je swashplate bij midstick Rob?
    Heb de mijne geprobeerd tot 14 graden en hij bind nergens...
    Head in de onderste stand en linkjes rond de 60mm.

Laatst bewerkt: 12 okt 2011
  17. DannyvG

DannyvG

Lid geworden:
    24 feb 2011
    Robdoeti, als ik jouw fotos bekijk op pagina 4 dan gebruik je het middelste gaatje van de servo hoorntjes. Volgens mij zou het buitenste gaatje beter moeten zijn, althans bij de Vbar werkt het goed.
    Dan heb je meteen meer cyclic range als het goed is.

18. EricW

EricW

Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Is even de vraag wat je gaat gebruiken, maar je zal qua geometrie bij alle systemen goed uit moeten komen met die 17.5 mm die ze in de manual opgeven.
    Loop je dan ergens tegen de Servo behuizing aan, dan zou ik hem gewoon iets terugzetten op de limit begrenzingen.
    Ik zal het bij mijzelf ook nog eens dubbelchecken, en kijken waar ik uitkom, en/of ik iets ga aanpassen in de servoresolutie.

Laatst bewerkt: 12 okt 2011
  19. robdoeti

robdoeti

Lid geworden:
    24 mei 2009
    Dat wil ik best doen, maar dan staan de linkjes inderdaat niet meer loodrecht onder de swash. Weet niet of dat een probleem is?

20. DannyvG

DannyvG

Lid geworden:
    24 feb 2011
    Hopelijk gaat Eric vanavond zijn cyclic pitch eens meten en vertellen welk gaatje van de servo hoorntjes hij gebruikt. :)
    Zoals gezegd werkt het bij iemand anders zijn 7HV icm Vbar goed op het buitenste gaatje.

Deel Deze Pagina