Oefenprogramma voor de gevorderde vlieger?

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door jan brilman, 9 jun 2023.

1. Bruno van Hoek

Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    23 aug 2002
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Absoluut!
    Het waren voornamelijk dingen, die ik ergens wel wist.
    Maar toch, als je met alles tegelijk bezig bent en daardoor volop zit te genieten :koud: van het vliegen zelf, dan is iedere correctie of duiding meer dan welkom.
    Op het moment dat we de slingerende Lek volgden betrapte de 'prof' vóór mij, mij op het gebruiken van minder rudder dan nodig voor 100% gecoördineerde bochten. Daar heb je dus wat aan. :thumbsup:

Bertus vindt dit leuk.
  2. Richard Branderhorst

Richard Branderhorst

Lid geworden:
    2 sep 2002
    sorry voor de dubbele posts, ik heb bij tijd en wijle een slechte verbinding hier, stond het er twee keer op, delete ik er eentje, maar verdwenen er twee. Weer een nieuwe gemaakt, en nu ineens staan ze er 3 X op...het gaat dus nog steeds goed met me :)

Bertus vindt dit leuk.
  3. Bruno van Hoek

Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    23 aug 2002
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Nee, maak je vooral geen zorgen...:D

4. Bertus

Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

Lid geworden:
    23 sep 2002
    Juist goed voor Jan

5. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Mooie uitleg, heb zelf wat instructie vluchten gehad op Terlet met zweven, enorm leerzaam!!
    En later met een bedrijfsuitje gingen we vliegen met een Cessna en mocht ik sturen. De piloot merkte wel dat ik er gevoel voor had. Landen deed hij liever zelf.

6. jan brilman

jan brilman Forum veteraan

Lid geworden:
    27 sep 2002
    Bertus, wat krijgen we nou? o_O

Hoe kom je daarbij?

Overigens is het aantoonbaar onwaar wat je zegt; ik heb een aantal dingen (nee, niet alles, dan had ik het heeeeeel druk gekregen) wel degelijk ter harte genomen.

Vwb. de tip van Richard: interessante suggestie.

Of het een medicijn is dat past bij de diagnose: moet ik even over nadenken (wat was het probleem maar weer? :hammer:)

jan.

MicropropSport vindt dit leuk.
  7. Mugen MRX-3

Mugen MRX-3

Lid geworden:
    21 jan 2004
    sommige opmerkingen kan je beter overheen lezen, een geschreven woord kan je makkelijk anders opvatten dan dat het bedoeld is ;)

wat de programmering betreft... je hebt een boekje vol moeilijke termen en complexe uitleg.....als je dat als newbie doorleest snap je er werkelijk geen klote van, als je er een tijdje mee zit te spelen dan valt het kwartje vanzelf... je denk vaak te moeilijk
    er zijn meerdere manieren om iets te programmeren en het is voor jouw goed om niet alles tegelijk te gaan doen of in te verdiepen

simpel voorbeeldje:
    retracts kan je bedienen door een schakelaar op een ontvanger uitgang te zetten in functions assignment, 2 standen schakelaartje is dan de aansturing
    je kan dit ook in een flight-mode zetten (take off en landing) waarbij je uitslagen, expo, flaps, down-trim etc allemaal gecombineerd in een flight-mode zitten..... 1 schakelaar stand doet dan alles i.p.v. een schakelaar voor retract, een schakelaar voor flaps, nog 1 voor expo etc etc, heel mooi en super handig maar als je iets wilt aanpassen word het wat complexer

hou jij je nu eerst in een gelijksoortig voorbeeld even bezig met een schakelaar voor een functie, dan hou je het overzicht, zodra je steeds meer functies gaat gebruiken dan wil je ze gaan combineren en ga je vanzelf naar de complexe instellingen toe (dan valt het bekende kwartje)

8. Bertus

Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

Lid geworden:
    23 sep 2002
    Ik ben te hard van stapel gelopen en had het zo niet moeten verwoorden.

jan brilman, toostbeek en Bruno van Hoek vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina